Återupplivning!?

Hejsan! Senast jag skrev ett inlägg på min blogg, var det tänkt som en "Återkomst" till bloggandet, men...... Återkomsten...;) Allmänt 07 jul 2013, 17:55 Nu är det 2021 och jag kan lätt konstatera att det aldrig blev någon fart på mitt skrivande. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och om du vill, kan du läsa lite om vad jag gjort sedan dess? 2013 höll jag fortfarande på med handboll, en väldans massa handboll! Jag tränade olika ungdomslag i handboll, höll i utbildningar för nya ledare/tränare. Runt 2015-16 hade jag turen att bli utvald som en av två förbundskaptener för Skånelaget, pojkar födda år 2000. Detta var en otroligt rolig och spännande "resa", en resa som avslutades med en rikstäckande turnering, Sverigecupen. Där fick våra killar "visa upp sig" för två ungdomslandslagskaptener. Dessa skulle sedan välja ut lämpliga spelare som sedan skulle ges möjligheten att få representera Sveriges U17-landslag, med chansen att någon gång i framtiden representera Sverige "på riktigt", dvs i A-landslaget!? En passus, vi fick med 7-8 spelare från Skåne och en av dessa har redan debuterat i A-landslaget och ska i dagarna spela träningsmatcher mot Polen. Han är handbollsproffs i Tyskland och lever sin dröm! Valle är såååå värd allt detta! För cirka 4 år sedan bestämde jag att jag behöver en ny/annan sorts utmaning och snubblade på en löpgrupp, Runacademy, som sökte efter nya ledare? Jag velade fram och tillbaka, för vem är jag som tror att jag ska kunna coacha människor i löpning, löpteknik och allt som man kan behöva tänka på som löpare? Dessutom var jag van att träna ungdomar och detta var vuxna människor, läskigt! Jag bestämde mig iaf för att söka platsen och fick den må ni tro. Nu, snart fyra år senare, kan jag konstatera att det var bland det bästa valen jag gjort, ja sedan jag startade min bana inom handbollen. Jag stortrivs och min förhoppning är att våra deltagare har ungefär samma känsla? OM jag fortsätter skriva, kommer jag tjöta mer om Runacademy och alla fantastiska människor jag stött på och har äran att få hänga med flera dagar i veckan! Ha en fantastisk helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0