Tiden går...

Tjenare!
Nu är det fredag och en fullsketen helg väntar runt hörnet!!
Först är det städning och prommis med Smillan, sen fika med familjen på Entre!!
Därefter ska Gosskören, ja eller iaf delar av osskören träffas och det på Di Penco, en restaurant som har huuuur god mat som helst, mums!!
I morgonbitti drar jag således till Kristianstad/Åhus för att förkovra mig och bli Förbundsutbidlare, dvs att jag sedan kommer att få utbilda framtida tränare/ledare inom handbollens värld, kul som bara den!!
Hårda dagar (lörd 09.00-21.00 och sönd 08.30-17.00) men det är det värt och jag tror att vi kommer att ha det toppen, jag tänker iaf utgå ifrån att allt kommer bli kanoooon!!

Nu har det snart gått en vecka sedan Jakob konfirmerades och en sak har hållt sig kvar i mitt inre och det var Magnus (ni vet!!) mamma som kom fram till mig och berättade att hon verkligen uppskattat att jag skrev så mycket och fint då Magnus blev sjuk!! Jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade henne, men uppskattar hennes ord sååå mycket!! Saken är eller var den att, till en början, hade Tina och barnen fullt upp med att bearbeta det hela och ta hand om sig själva, ja och vaka vid Magnus sida. Det var tusen och en personer som självklart ställde sig frågande OM vad som hänt, vad som händer och jag vet inte vad allt handlade om...
Jag frågade Tina om det var okay att skriva om det som Tina ansåg vara rimligt att släppa och det tror jag hon både ville (på riktigt) och gillade (ja, gillade så till vida att HON slapp besvara en endaste fråga!!) och således blev vi någon form av kanal, något jag förvisso INTE gillade!! Jag/vi hade själva svårt att fatta vad som hänt och behövde bearbeta det hela, något som gick i vågor, ena stunden kände man sig stark och vips sköljdes man över av känslor som man inte kunde stoppa!!! Att skriva om det var ett sätt för mig att bearbeta det hela, jag hade någon form av kontroll över situationen, ja i den mån nån hade kontroll över skeendet...
Senaste veckan har jag tänkt mycket på dels den tiden och även all annan tid vi spenderat med Magnus och Tina, samt barnen och hur mycket man känner för dom och det även om vi inte träffas jätte ofta för tillfället... Nu börjar sommaren och då blir det förhoppningsvis bättre och i synnerhet den veckan som familjerna förenas på Öland!!! Nu hoppas jag bara att vädrets makter ler mot oss även denna sommaren!!??
Ikväll är magnus med och jag måste nog jäklas lite med honom!!?
ha en skön helg!!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Gilla!!!

2011-05-24 @ 22:22:13
Postat av: Petimetern

Va. försvann min kommentar nu???

Risk för att säga det två gånger...



Gilla!



Vill också verkligen tacka för din blogg under den tiden!..och även därefter, men det har ju mest varit nöjesläsning.



...och jag fann ju en vän på köpet, eller? Man känner sig lite modern som har vänner på nätet som man knappt träffat IRL. Coolt! ;)



CU!

2011-05-24 @ 22:28:32
Postat av: Göran

Kan inte annat än att hålla med dig!!

var på kurs i helgen och betydligt yngre tränare var inte ens i närheten av bloggar och Facebook!!

Vi e bara så himla hippa...

Beträffande skrivandet den sista tiden, det har varit så mycket annat som upptagit min tid och uppmärksamhet, men hav förtröstan, ja eller vad ni nu känner för mitt skrivande, jag lär återkomma till skrivandet när det lugnar sig och begäret återkommer...

2011-05-25 @ 11:14:36
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Mumin

Vet inte vem du är Petimetern, men nu tycker jag vi struntar i gammel gubben, och börjar blogga sinse-emellan.

Personally I don't care for facebook.I am more of the loooong letter variant skrivare.

Men trötta gamligen lär väl inte klara av skriberier mer. Bara oneliners.Yuk!

How the hell does he cope on the golfbanan.För att inte tala om de andra bollspelen han hävisar till.

Har nån egentligen seen him in action???

At least I am safe over here after these comments.He doesn't even read them.

2011-06-01 @ 06:13:36
Postat av: El Prof

First things first!!

Mumin, Mumin, have you missed almost everything or most of it in between!!???

Petimetern is... well, she may answer that one her self, that is IF she´s not too hurt!!!???

For my personal thoughts, I think she is a wonderful person!!!

About me and my blogg and writing on the very same... I know I haven´t been near the damn one for a long time, as you (Mumin) when you´ve "out of town"... I will find my way back, BUT there has been NO time for it!! When I want to do something, I want to do it really really BAD, not some kind of a part time job... Now it´s nothing, a handful lines on FB and some messages on FB, but lack of time has brought me to the basement in all...

I will write on the blogg about our trip to Paris, but I don´t know when, Hopefully tomorrow!?

Now Smillan REALLY needs me!!!!!!

Looods of love!!

Göran

2011-06-05 @ 21:26:02
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Sorry för mitt sena inlägg här....men har jobbat som tusan senaste tiden och har inte riktigt haft orken att skriva, men...



Jag känner mig smickrad över uppmärksamheten. Vet inte varför jag skulle vara "hurt" (måste vara något jag missat eller inte förstått riktigt). Tack Mumin för att du vill blogga med mig istället, men jag kan bara säga jag är inte hälften så rolig som ni kan vara och inte lika verbal heller, så jag får nog hålla mig till små kortisar på FB....Nej jag har inte sett honom in action på Golfbanan eller på någon springrunda, däremot har jag sett och hört honom sjunga (Var det "Stackars Tina" den hette???). Riktigt roligt!



Och jag tackar även dig El Prof för komplimangen, den dagen jag läste det behövde jag verkligen "boostas" =)



Ser fram emot Paris-skildringen...när den än kommer.



Jag tittat in här mellan varven och ser vad som händer.



CU eller som min indiske vän säger Cheya!

2011-06-10 @ 21:34:24
Postat av: elProf

Jajajaja, Paris-skildringen kommer, vilket år som helst!!?

Nä, skämt åsido, det har varit lite mycket ett tag, men snart har jag TID!!!!!

Pussgurkor!!!

2011-06-13 @ 12:03:55
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: elProf

Det med pussgurkor var inte enbart menat till dig Petimetern!! Fast lite kramar och pussar har väl ingen dött av...

2011-06-15 @ 15:02:01
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Det fattar jag väl! Jag kan väl inte vara gurk-or!!! ;)

2011-06-15 @ 19:49:43
Postat av: Bror P.

Ett stort GRATTIS Mumin till segern, äntligen Boston vann,det känns bra att sedinarna blev utan bucklan. Du måste hälsa Bob och gratta från mig. Göran hoppas allt är bra med er, ni ska ju dit nästa år har jag hört, du kommer att gilla Boston. Petimetern hoppas du får en bra sommar, alla andra också, för det ska jag ha.

Bror P

2011-06-16 @ 06:30:34
Postat av: Emma

Det var ingen lugn helg för dig inte :O Skönt efteråt kanske?

Egentid är helt klart bra iblöand, men inte en fredag när man mest av allt känner för att mysa upp i soffan och bara ha det bra. Nu sitter man istället helt alena :( :) Men jag överlever nog :) Förra fredagen somnade jag nästan 2h i soffan innan klockan slagit 18 :O Opps! Aja, det blir nog en bra fredag!!! Ha det bra i helgen Göran!!

2011-06-17 @ 10:33:06
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: elProf

Tack det samma Emma!!

2011-06-17 @ 12:26:36
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0