Måndagsmys...

Nu har jag släppt iväg de sista deltagarna och min kära kollega, nu blev det således lite lugnt här...
Dagen har mer eller mindre försvunnit i teori, prov och friskvård, bestående av Boule i Pildamsparken, kul!!
Nu ska kollegan vara ledig tisdag till torsdag och det ska bli riktigt skönt, faktiskt och det utan att vara taskig!!
Hon säger rätt ofta själv att hon låter mer än en del av våra deltagare och DET GÖR HON!!!
Två av våra deltagare, samt två deltagare från Södervärn åker tillsammans med Cecilia (kollegan på södervärn) till Skottland och Edingburgh i dag, inte utan att man är avis och dessutom är det som TURISTER!!!!
Jaja, jag lär väl åka till München Gladbach i september och då är det mest en massa myspys och roliga grejer på G, så jag ska väl inte klaga!!?

Helgen som var, en helt underbar, om än speedad, helg och det innehållandes allt man kan tänka sig, ja iaf det mesta!!
I fredags vällde de (gästerna alltså!!) in som fåglarna i H's gamla film och vi åt och drack gott och hade fantastiskt trevligt!! I lördags var det ridning, shopping, ja mat alltså och sedan bar det av till golfbanan för mig, svågern och smillan!! Fast jag inte spelade särskillt bra, ja eller fick i nån av de 5 birdie-puttarna osv. låg jag på 3 över banans par efter 9 spelade hål!!! detta betyder att jag spelade under mitt handicap! På vägen in, dvs de sista 9 gick det lite mer upp och ner, där jag inte lyckades rädda upp scoren nått vidare. Vad jag däremot tar med mig, är vetskapen om att ryggen faktiskt klarade sig relativt bra och att jag, efter mången rundor spelade något som liknade golf igen, SKÖNT!!!!!! Förra säsongen var det lite motigt!!!!
Efter golfen bjöd köket på grillade hamburgare (egenhändigt tillverkade), då detta var beställt sedan länge av barn och mostrar!!!
Söndagen hade ni behövt vara med för att själva kunna skapa er en bild av, men det var en "knökad" kyrka och konfirmanderna var SKITDUKTIGA på ren svenska!!!! Alla c.a 20 deltog i större och mindre utsträckning, sjöng och talade inför hela församlingen, helt underbart!!!! Jag, min vana trogen, fick torka ögonvrån vid fler tillfällen än ett kan jag säga, vet faktiskt inte vad det är med mig nu för tiden... Det känns som att jag blir mer känslig för varje år som går!!?
Efter kyrkan, bjöds gästerna på buffe med lite gott och blandat och Jakob blev rikligt uppvaktad, både med presenter och stålar!!! Han var faktiskt själv överväldigad och det vill inte säga lite!!!!
Efter att de flesta av gästerna lämnat oss, startades åter grillen och nu grillade vi de där speciella korvarna som vi brukar köpa på wästchark, dom é goda!!!!
Sedan slutade kvällen förstås i moll, ja efter att de svenska hockeygrabbarna vikit ner sig emot de finska lejonen, ja det är iaf min åsikt!!!
Nu väntar hemgång och sedermera handbollsträning för Jakob och hans polare!!!
Löpning, MAQ-träning, samt en del tester väntas pojkarna, ja förutom den vanliga handbollsträningen förstås!!
Ha en underbar e.m/kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0