Våffeldagen och fredag...

Tja!
I dag är det våffeldagen, ja om nån nu skulle komma på tanken att missa denna stora dag!!!?
Det dessutom fredag och det innebär, FREDAGS-MYS!!!!!
Jag har det extra lyxigt för jag får våfflor vid två tillfällen i dag, lyllos mig va!?
En annan sak, som kanske är en aningens pinsam, är att jag för första gången åt en våffla med creme fraiche, rödlök och stenbitsrom!! Det blev lunch i stället för gottigottgott!!!
Nått som är än lyxigare är att svägerskan kommer ut och hälsar på... NEJ, det var inte det som var lyxen!!! Nej, hon ska inhandla och laga mat till oss i kväll!!! M.a.o behöver jag nu bara ta mig hem och placera rumpan i soffan och sen... Näääe, kanske inte riktigt jag, näpp, jag ska sticka ut och springa (med Smillan), gläfsa lite med svärmor som är på besök och kanske klappa lite på barnen osv...
I morgon hoppas vi på schysst väder och om så är fallet, är det trädgårdspyssel som gäller, ja förutom att Saga ska rida och att det mest troligt är jag som följer med och agerar stallpojke!? Hon fixar nästan allt själv, med sadeln ska lite för högt upp och sen tas ned igen, DET fixar hon inte ännu, fast med hennes vilja, är det bara en marginell tidsfråga...
Nää, nu é klockan hundra och jag tar helg!!
Fast, jag "jobbar" på söndag, då ska jag och Per (projektledaren) köra runt med två finskor och två ungerska grabbar och visa Skåne!!! Hoppas på kompledighet senare i vår = golfrundor!!!
Ha en underbar helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0