Ojdå, nu har...

Tja!
Nu har det visst gått några dagar utan att jag ens tänkt tanken att skriva nått inlägg...
Vet inte om det är bra eller ej, men jag har inte riktigt haft varken tid eller lust faktiskt.
Det är lite mycket på jobbet just nu och om det kan jag berätta en annan gång, tråkigheter...
Fast, i går hade vi en dam (Lisbeth) som pratade kost och hälsa med deltagarna och jag måste säga att man ändå inte är helt tappad bakom, ja ni vet, när det gäller vad och hur mycket osv. man ska/bör stoppa i sig för att må skapligt... Hon hade nån form av fett-mätare med sig, ja en som både mätte mängden fett i kroppen och BMI...
Trodde, i synnerhet efter en veckas festande i Stöten, att jag skulle ligga lite "värre" till än jag gjorde, det var t.o.m så att hon sa att mina värden var riktigt bra... Betyder det att jag bör dricka två glas vin i morgon då!!??
Jag undrar om nån kan det där om BMI och fett-mätning? Jag hade 20,5 i fett någonting och min BMI var 24,5??? Säger det er nått!? Som en del av er erdan vet, så är jag rätt kass på sånt här, fan jag vet väl hur jag mår och känner väl om jag blir för fet... Det hade ändå varit kul att förstå!?
Jaja, Jakob och Lovisa har åkt med mostern till Öland och Saga ville absolut Inte Följa med, skolarbetet går i första hand... Ja eller om det var så att hon ska rida på Bella (en jättefin häst!!??) på lördag!!??
Hur som helst, så känns det lite tomt utan dessa båda utflugna valpar...
I morgon är det fredag och då blir det fredagsmys må ni tro, ja Saga och jag hade torsdagsmys i dag, vanilj, banan och bär-smoothies...
Ha en underbar kväll!!

Kommentarer
Postat av: elprof

Hej hopp,

Vi har precis haft all släkt vi kan komma på hemma hos oss för att fira min vackra fina.

Jäklar va fin bild du hade på FB

2011-03-06 @ 02:41:58
Postat av: El Prof.

Japp och då var det än finare att uppleva gårdagen!!

För att göra dig/er allt för upprörda, det är ännu varmare idag och solen skiner likt förhörslampan i förhörsrum 2 på häktet...

2011-03-06 @ 11:59:49
Postat av: Mumin

Skull egentligen följa mitt eget råd, och svära på Finska. Solsken o värme.Saatana!!!

Nog för att våra grader krupit upp de med, hela 11 grader, men mulet och blåsigt och stora höga svarta iskullar överallt.Yuk!

Men men, mest svarar jag här för att påpeka att här sitter Tucker och Pippin och väntar på slutet till Smillans äventyr!!!

Om det är så här du tänker dig framtiden som en eventuell författare..har du helt missat båten.

Folk som köper böcker, förväntar sig faktiskt..

a beginning

a middle

an end!

Du Perimetern..du bor närmast..putta på'na nu!

Ja egentligen vore det inte så dumt om alla som följt Smillans äventyr ryter till nu.

Ett slut , bara måste det bli.

Nån ordning o reda skall det väl vara.

2011-03-06 @ 19:04:47
Postat av: (Marianne &) Kjell

Till El Prof.: Tänk vad en del är beresta. Kunna skilja på belysningen i olika förhörsrum! Var det tredje eller fjärde "resan"?

Till Mumin: Håller helt med, det måste bli ett slut på eländet! By the way.....Smillans alter ego var tydligen i Malmö över sportlovet. Kanske förklarar det något!?! :=)

2011-03-07 @ 09:29:40
Postat av: Danielkl.com

=)

2011-03-07 @ 09:42:02
URL: http://danielkl.com
Postat av: El Prof.

Det där med ordning och reda, samt avsluta något mm. tycker jag att de allra flesta som då och då läser och kommenterar inläggen kanske inte ska föra över sina läppar... Vad är det ordspråket säger...

Ja visst ja; "man ska inte skjuta pil i en kuvös", ja eller om det var "inte kasta sten i glashus"...

Hur som helst, jag skriver när och OM jag vill, men visst får man önska sig...

Vi ses!!

2011-03-07 @ 11:30:59
Postat av: Mumin

Ordning o reda??? Va fan menar du?

Du kan skriva NÄR och OM och VAD du vill.Eller inte alls.Så det så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det var faktiskt du som som sade A och lovade resten av alfabetet....så gnäll inte på mig o Tuck o Pip över här,om vi faktiskt litar på ditt ord. Alla tre av oss ger det internationella tecket, one finger salute, på olitliga svenskar!!!!

2011-03-08 @ 16:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0