Äntligen måndag...

Så blev det äntligen måndag, fast inte på dt sätt som jag kanske hade trott...
Lovisa är sjuk och det föll på min lott att vara hemma och då helt plötsligt ågot som jag inte varit bortskämd med den senaste tiden...
Egentligen hade det kunnat finnas tid över, men även om det känns som om jag går på halvfart på jobbet så måste jag ändå finnas tillgänglig i klassrummet, ja eller arbetsplatsen... Det är sedan, när arbetet är slut och alla aktiviteter ska sys ihop och det samordnas med allt annat som anstår ett hem...
Det är läxor, matlagning, städning, planera träningar och genomförda dem också osv...
Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, ja eller om det är orken...
Hur som helst, denna dagen är en vilodag och i kväll är det först spelarmöte och sedan träning!! Jag hoppas att detta möte ska leda till att det blir än mer träning (hade varit gött med yterligare ett pass i veckan!?), men vi får väl se vad killarna vill och vart de vill komma med sin träning, vi har faktiskt några riktigt bra lirare, ja rättare sagt, de kan bli riktigt bra under förutsättning att man ökar träningsdosen ett par snäpp...
Nä, nu ska jag kolla till lovisa!!
Vi ses, fast jag vet inte när?

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Kämpa på, kämpa på....

2011-03-07 @ 20:51:16
Postat av: El Prof.

Samma, samma, perkele!!

2011-03-08 @ 10:53:11
Postat av: Mumin

Ho ho ho...ser man på vad gubbfan har lärt sig.

Old dogs and new tricks!

2011-03-08 @ 16:25:36
Postat av: El Prof.

Mumin, jag har alltid kunnat ett och annat finskt ord, dock sällan sådana man säger högt...

Jag kan (tror jag?) t.o.m räkna till typ tjugo på finska, varför man nu ska kunna det!?

2011-03-08 @ 20:24:50
Postat av: Petimetern

Jag kan yksi, kaksi, kolme, nejli, visi, kusi, lusi .... eller det var inte så?

2011-03-08 @ 20:45:10
Postat av: Petimetern

Jag kan yksi, kaksi, kolme, nejli, visi, kusi, lusi .... eller det var inte så?

2011-03-08 @ 20:45:56
Postat av: El Prof.

Du Petimetern, att skriva dom kan väl vilken id.. som helst leta upp och göra, men att uttala dem, det du är nått helt annat och då ska det självklart vara med den finska tonagen...

Fast jag gillar dig ändå!!

2011-03-09 @ 09:00:41
Postat av: Mumin

You totally missed the boat.

Det fina med att svära på finska är att ingen vet att du svär.

Well... at least over here.

Oh and Perimetern hade nog inte kollat nån lexicon för då hade hon fått stavningen rätt.Some en plätt.

2011-03-09 @ 16:00:30
Postat av: Petimetern

Alldeles riktigt Mumin, inget lexikon. Direkt ur minnet. Men det heter väl inte kusi, lusi???? Det var i alla fall något jag trodde vi hittade på när jag var liten.

2011-03-09 @ 22:26:41
Postat av: Mumin

Den rätta stavningen är ..neljä,viisi kuusi. ok.

Vet inte men ordet 'lusi' tror jag är lus eller loppa på finska om jag kommer ihåg rätt.

Så ni ungar hade kanske plockat upp det från de vuxnas tal.Finnarna var inte så populära på 50-60 talet.Före det var det Estlänningarna.Och sen blev det ju Jugoslavernas tur.Och nu har ...ja vad ni har.

2011-03-10 @ 16:40:24
Postat av: elprof

Hej lilla gubben, dimman har lättat här på fjället. Det var en riktig snöstorm från borlänge å upp. Det har varit dimma här precis som i stöten men i dag har det varit blandat sol/moln.

Ska Försöka hyra dom där HEAD kears skidorna som jag ville prova.

I morgon blir det puder.



Pusssss

2011-03-10 @ 17:46:46
Postat av: El Prof.

Ett förtydligande är på sin plats.

JAG, El Prof, ÄR INTE PÅ FJÄLLET OCH KLÄMMER LAGG!!!!

Jag hade gärna varit det, men tyvärr är det "nån" som hijackat min identitet!!!??

Sedan skiter jag fullständigt i vad det blir i morgon!!! Eller rättare sagt, jag vill inte veta!!!

2011-03-10 @ 21:37:26
Postat av: Petimetern

Vi firade ofta semester i Kalajokki (hur det nu stavas) när jag var liten och bodde i Kirun. Det var säkert där jag lärde mig att räkna på finska. Men lusi var nog mest för att det rimmade på kusi och det var säkert så att jag inte kom ihåg mer.



Kan ev har lite finskt blod i mig. Har för mig att min farmors morföräldrar hette Finland och att de även kom därifrån. Så vem vet jag tillhör kanske släkten ändå ;)

2011-03-10 @ 21:52:14
Postat av: Rillemannen

Ja du, inte såg jag att ditt namn stod där när jag skrev. Du får ju byta när du har slutat skriva på en främmande dator :)



Gonatt

2011-03-10 @ 23:43:38
Postat av: El Prof.

Va nu, har du vurpat mycket idag eller!!???

Så stingslig!!! Tänk på att gubben är gammal!!

Sen kändes väl datorn inte särskillt främmande, har ju använt den ett par år nu...

2011-03-11 @ 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0