SOMMARLOV...

Så kom den då äntligen, sommarlooooooovet!!!!
Det är nu man ska tänka på allt man INTE ska göra, utan bara softa i hängmattan eller på stranden och sova till tio varje morgon mm...
Njaaa, det är ju kanske inte riktigt JAG!!!!???
Likt han på FB, ni vet den där SommarstroppsMats, har även jag ett och annat projekt, men ska försöka att ta det i min egen takt... Hmmm, vilken takt var det nu jag skulle förhålla mig till!?
Jag vet inte i vilken ordning saker och ting ska ske, men här är en del av det jag ska göra, fast kanske inte i just den ordningen...
Bygga ett cykel-garage, måla om i matsal och vardagsrum och när jag skriver detta, VET jag att det INTE bara är att måla om, nepp, det lär innebära en lite gnutta förarbete i form av spackling mm...
Taken och väggarna är det som ska få sig en uppfräshning!! Våra golv ska slipas, ja i dessa båda rum!!
Vi ska utöka våra rabatter, ja så att alla våra blommor får plats... Dom tog tydligen mer plats än Lotta hade räknat med, ja de växer ju för f-n...
Nästa vecka har jag, vid ett svagt tillfälle, lovat att fixa bollförrådet i Slottis, ja där de lite yngre förmågorna tränar... Jag ska gjuta lite schyssta prylar till trädgården, typ krukor och kanske en riktigt häftig pryl, men det berättar jag inte nu...
På Öland vet jag faktiskt inte riktigt vad som behöver göras, men vet ändå... Staketet är i "hyfsat" behov av att bytas ut... Kanske, kanske tillåts "vi" bygga enn pergula i vinkeln vid garaget och i sådant fall, blir det en ultra-megabra plats för vår tilltänkta vindruvsodling... Där kommer man att inom något år, kunna plocka klasvis med perfekta vindruvor och vem vet vad vårt vin kommer att etiketteras med för namn...
Jag tänker försöka hinna med minst en, helst två rundor golf per vecka och som jag skrivit om innan, minst tre träningspass med sonen och det i handbollens regi!!!
Vet inte om jag nämnt det här eller om det är på FB, jag är fr.o.m igår, huvudtränare för laget och det känns allt annat än fel!!!!! Maria kommer att finnas kvar, men av olika anledningar, frågade hon om jag kunde tänka mig att ta över... Jag var tvungen att hålla inne svaret i några sekunder, ja för att verka allt för angelägen... Jag älskar att hålla i rodret beträffande handbollen, ja och även med andra saker...
Nääää, nu ska jag röra mig hemåt och se hur barnen har det och har haft det på deras respektive avslutningar, ja akob slutade redan förra fredagen och där var vi portade!!! Idag fanns inte tiden!!
Ha en riktigt skön helg!!!
Kramar till er alla, ja inte enbart till dig Petimetern, du får allt dela med dig!!!

Kommentarer
Postat av: elsa andersson

Just nu kan du vinna en modern 3mm halsring från capi.me! Klicka in här för mer info: http://elsaannakristina.blogg.se/2011/june/vinn-halsring-fran-capime.html

2011-06-17 @ 18:17:24
URL: http://elsaannakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0