Helvetet eller paradiset...

Gårdagen gick i arbetets och svettandes tecken, cykelskjulsbygge, löpning, MAQ-träning och golf!
Av dessa skulle jag för tillfället ranka tre av dem som paradiset!!
I dag ska jag gräva upp tre av plintarna jag grävde ner igår och det är ju alltid intressant, ja hur det blev så!!?
Vi hade, enligt mig, kommit överens om hur stort skjulet skulle bli, men när L kom hem igår ansåg hon att bygget blir onödigt stort... Dessutom blir det nog breddning och anläggande av en jordplätt längs med spaljen, ja för att vi ska kunna ha nått som klättrar uppför spalljen och helst, i slutändan, över taket...
Löpningen och MAQ-träningen gick alldeles ypperligt och Smillan, som fick följa med, skötte sig kanon!!
Golfen, ja vad ska jag säga om den???????
Mitt jäkla diskbråck spelar mig spratt, ja även om det för det mesta känns riktigt bra och om jag ska vara ärlilg så är det slagen med drivern som åsamkar mig smärta, ja eller lite skavningar i ryggslutet... Det är sååååå jäkla tråkigt att inte kunna spela med just den klubban, då det betyder att jag med spoonen kommer minst 20-30 kortare och det medför att inspelen till greenerna blir svårare och längre, vilket leder till svårare och längre puttar osv...
Som ni förstår så gick golfen i helvetets tecken och stundom kändes det som hela förra säsongen, dvs att jag ställde mig frågan om det är lönt att fortsätta...
Sen var det vår 14:e bröllopsdag igår och både jag och Lotta missade detta och det var svärmor som uppmärksammade oss på detta... Vi firar dagen ikväll istället, inget konstigt alls...
Ha en underbar dag allihopa!!

Kommentarer
Postat av: T

Ja det där med chefer på ALLA planen.....!

Men å andra sidan så fick du ju lite extra träning när plintarna skulle flyttas :-)



Jo du kära bror den där förbenade golfen......

är ett mysterium!!!!

Men antar att det bara är att gilla lägget eller lägga av, du anar inte hur nära jag har varit att lägga klubbjävlarna på hyllan iår men efter ett par besök till pro'n så beslutade jag att spela (läs.. harva) ett tag till.



Slå en pling när du har tid....

2011-06-30 @ 08:54:12
Postat av: El Prof

För mig är det nog mer att jag gärna hade fått lite tid till ryggträning, men det räknas tydligen inte i denna familj, ja förutom när ryggen brakar helt...

Gnäller jag, blir svaret, sluta med golfen då...

Jaja, som man bäddar...

2011-07-01 @ 11:28:10
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0