Städdag...

Jippie!!!
Äntligen städdag och äntligen ska huset åter bli rent, ja som varje fredag, ja eller lördag?
I morgon kommer bror T och El Diva (Jossan) så då finns inge tid för städning och dessutom så är det min sista "lediga" dag och då kan man ju inte bara sitta och slappa...
Jag och tjjerna körde in Lotta till hennes skola, hjälpte till att lyfta in det vi handlat på IKEA och fick en liten rundvandring på skolan, den nyrenoverade skolan kanske ska tilläggas!!
Fy f-n va fint de fått och med en massa designade möbler dessutom!! Vet inte om man kunnat använda stålarna på ett bättre sätt, men det är väl inte min sak att diskutera och råda över, men...
Nu är vi åter hemma och tjejerna har redan startat upp städningen av deras lekorgier under ledigheten och det känns lite taskigt att de ska behöva riva det som de byggt upp, men å andra sidan har de brett ut sig över stora delar av övervåningen... Här om kvällen trampade jag på nån leksak som var både hård och vass, fasiken va det gjorde ont och inte kunde jag skrika ut, varken i ilska eller av ondo, det var ju mitt i natten!!
Nu ska det sättas gränser igen och de får hållas i sina lekar, så vida de håller sig på sina rum!!!
Efter städningen ska jag ev. ta en löprunda, ja Smillan behöver ju ändå komma ut och gårdagens löprunda gav mersmak, så vi får se...
Du Mumin, i Sverige finns det också regler för hur och vart man får ha sina hundar lösa och framför allt så är det koppeltvång inne i städerna, men va fan har man koll på sin hund, men en del regler är till för att tänjas lite på, eller?
Jag har nästan full kontroll på Smillan, ja likt den kollen jag hade på Simon, och det i dubbelt syfte!!
Dels vill jag inte att hon ska skrämma folk som vi möter, kanske är de rädda för hundar och det även om Smillan inte är särskillt stor och dels vill jag inte att cyklister/joggare mfl, samt andra lösgående hundar ska få förstöra vår promenad och tro mig det har hänt och det allt för många gånger!!!
Vad är det med folk och sina hundar!? Visst, jag har Smillan lös, MEN jag låter INTE henne gå fram till allt och alla, i synnerhet om jag inte frågat om det är okay, för mig är det oerhört viktig, ja för Smillans skull!!
Det kan vara en rädd, ilsken eller sjuk hund och det vill jag ju inte utsätta varken mig eller Smillan för!!
Jag hade aldrig haft varken Smillan eller Simon lös, OM jag inte haft koll på dem och de lystrar på inkallning och sedan går fot och det oavsett hur nära de mötande oss kommer!!
Näpp, nu måste jag sätta igång med städningen, annars tar det hela dagen...
Chip och sju-putt!

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hejsan svejsan, bli inte chockad men nu kommer lilla jag med ett innlägg.

Hur är vädret hos er här snöar det blötsnö som heter duga och det är inge kul.

Är ledig idag ska jobba helgenoch hela nästa vecka.

Jag skulle också vilja byta jobb men jag är för gammal och det är ingen som vill ha mig, det är dom yngre som kommer först eller?

Hoppas att ni får trevligt med Bror T o El.Diva.

Jag är lite ledsen för jag kan inte träffa Thea o Elias för Thea har vattkoppor och jag vill inte utsätta mig för att få bältros det är ju ingen hitt.

Men Julia har jag träffat lite så det är ju kul att man kan träffa någon.

Nu ska jag iväg till Centrum och shoppa lite så vi höres.

kram från syster yster

2011-01-07 @ 12:19:42
Postat av: Smillan

Jag trodde att alla vi syskon hade haft vattenkoppor?

Klart att dom får det trevligt hos oss, man får det ju inte roligare än man gör det...

Sen tror jag inte att alla företagsledare enbart ser positivt på unga människor...

2011-01-07 @ 15:19:19
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Bror P.

Ja du bror, jag beundrar dig för att du springer så mycket, jag hoppas komma igång efter meniskoperationen och ser fram mot att kunna springa sista milen på runt 40 minuter men det är ett tag dit. S en kan jag inte prata med hundar så det får bli genom dig. Jag tror att hon gillar snön. Ta hand om bror T och Jossan och ta det lungt i Danmark.

P.

2011-01-07 @ 15:48:50
Postat av: Smillan

Du bror P, du har så mycket löpning i dig att det lär inte ta mer än en normal fikarast innan du springer milen på 40...

Viist älskar Smillan snön, ja när den inte är allt för djup!

Vi ska inte till Danmark, dit får T och El-D åka själva, på måndag, då jag é på jobbet...

Och du, tack för informationen tidigare idag...

2011-01-07 @ 17:24:40
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Är du släkt med min man, eller? Han skuttar upp på lördagarna och slänger sig över städningen innan vi andra ens fått filten ur örat. E verkar ha ärvt denna städ-gen. S definitivt inte! Men det har blivit bättre.



Dessutom är M en baddare på att göra pizza och det fixade väl du oxå på nyårsdagen (precis som vi)....så om vi letar långt tillbaka så kanske vi hittar en städande pizzabagare som er gemensamma anfader.

2011-01-07 @ 20:59:57
Postat av: Smillan

Ja, ELLER så är det du och Lotta som har liknande handlag med era män...

2011-01-08 @ 14:10:30
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Du vet väl att "en lydig man är en lycklig man".

Har jag kanske sagt det förut???

2011-01-09 @ 22:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0