Söndag, en ödesdag...

Tja!
Så kom den då till slut, trots att jag försökt kämpa emot, ja fast bara lite!!
I morgon börjar vi lärare och på tisdag kommer deltagarna och det ska faktiskt bli både kul och skönt att komma igång igen, jo jag lovar!!
Dagen har varit en lång och skön vila, med softnig framför TV-n, en del handboll och skidåkning och prommisar med Smillan, god middag och kortspel (plump) på kvällen och det hade varit roligt även om jag inte hade vunnit... fast inte lika roligt!!
Thomas och Jossan (El Diva) är fortfarande kvar och åker tillbaka till Stockholm via Köpenhamn och den Amerikanska ambassaden och ett visum-möte för El Diva.
Det har varit några få, men ack så mysiga dagar med bror T och min kära guddotter, som snart beger sig tillbaka till The Big Apple och hennes framtid!!
Nu ska jag umgås lite med dom lite till innan det är dags för kojen och släcka Luman...
By the way, ni vet säkert att jag inte skrivit så mycket om det där med texten som jag började på för ett bra tag sedan och inte heller skrivit särskilt många rader heller... Nu har tiden funnits, ja åtminstone för lite reflextioner och tankar kring en ev. fortsättning... Vi får se vad det kan bli, ja OM det blir något av det hela? Hur som helst, kändes det som om jag kom bort lite från pudelns kärna då jag slutade på Mölledal, men vet ni vad? Tankar, idéer, människoöden och infallsvinklar finns fortfarande kvar, likt en etsning, fastgjuten i det allra innersta av mitt lagringsutrymme och dessutom har jag hittat nya, ja vinklar och vrår i och på min nya tjänst och skola, det kan faktiskt bli riktigt bra!? Sen gäller det att få ihop allt och det är antagligen LÅNGT ifrån det enklaste!!??
Jag behöver dock tid, en massa tid och helst sammanhängande, något som inte alltid är det lättaste att ordna i denna familjen... Ja ja, man ska ha nått att göra när man gått i pension också...
Nä, god natt på er alla glada laxar, ja ni andra oxå!!

Kommentarer
Postat av: mumin

Tell me, what good will all that knowledge in all those wrinklar och vrår do, when you go in pension.

No my friend..do it now, while you have a large audience, both at home and in your work.

So there.

Well yes, you can always both write and lecture in your old age, but think of the satisfaction to actually see your thoughts and wisdom taking root in some young persons mind.

Actually you are already doing it, so don't listen to me.

Signing off.

Time to cut Pippins nails.Always a fun job.

A veritable brottnings match.

2011-01-10 @ 18:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0