Somliga går...

Tja!

Somliga av oss människor går omkring och känner skuld för olika saker, som t.ex att jag kanske var lite väl hård vid det mötet eller för att jag faktiskt råkade komma fem minuter för sent till nått möte eller träff och ska be om ursäkt både hit och dit, samtidigt som det finns andra personer som nästan alltid är sena eller gör (enligt mig!!) dumma saker och är vansinnigt egoistiska och det utan att ens blinka!!?
Det värsta är att dessa (egoistiska) människor väldigt ofta kommer undan med det de gör, ja eller INTE gör och det för att de har, antingen en självsäker attityd eller faktiskt inte har en aning om hur andra människor kan tänkas känna sig när de blivit överkörda eller dylikt...
Jag stöter ibland på människor som jag kan bli ruskigt irriterad över och på, ibland måste jag dessutom "slå" tillbaka och det med blandade resultat... Jag vet att det sällan är mycket att göra nått åt, MEN ibland måste jag bara sätta ned foten, ja t.ex om en person som får jättemycket hjälp och stöd av Staten, så som birdag av alla de slag och som kan beklaga sig över det svenska systemet och att de får för lite pengar!!?? Jag brukar då t.ex säga/fråga, hur fungerar det med dessa pengar, vart tror du dessa pengar kommer ifrån? Hur tror du det fungerar i andra länder, ja med socialbidrag, hjälp med kläder, sjukvård osv...
De brukar inse att de kanske inte har det såå dåligt ändå?
Nä, nu måste jag dra mig hemåt, då onsdagar är en hyfsat hektisk dag/kväll i den Wollska familjen...
Tjing på er!

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej Saga Som fyller 9 år idag.

Grattis.

2011-01-20 @ 07:03:40
Postat av: el prof

Du ringer väl senare kära mor!?

2011-01-20 @ 16:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0