Slutet är nära...

Tja!
Vet inte vad som händer i denna familj, men roligt är det fan ta inte!!!
Inte nog med att Lotta, med pengar från att hon haft lärarpraktikanter, köpt en Ifån, nej, nu fick hon, i egenskap av biträdande räka, en Experia (Sony Ericsson), är det rättvist så säg!!??
Jag har siktet inställt på en Sony Ericsson X-10 mini, men det vete hundan om det blir nån?
OM, jag säger OM, det skulle vara så att jag, åter, blir erbjuden tjänsten som jag skrivit om och det några gånger nu, så lär en Iphone finnas med i det paketet, mest troligt iaf enligt Mats, ja han som kontaktat mig och är vän till familjen... Dilemmat är således som så att, OM jag köper en ny telefon (på/med abonnemang) har jag således bundit upp mig på två år och måste således fortsätta att betala för telefonen och det oavsett om jag använder den eller ej!
I nuläget vet jag faktiskt inte hur det blir med det jobbet och det tär på mig, då min nuvarande telefon inte är den allra pålitligaste, på senaste tiden, ingen aning om varför? Kanske kan vara för att jag, i mars, haft den i två år... Tror inte dagens materiella prylar håller mer än de behöver...
Ja ja, jag vet att det är I-lands problem, men det skiter jag i!!

Annars har dagen flutit på i relativt lugna drag, ja för att vara familjen Woll alltså...
Ni skulle ha sett Smillan på löprundan idag, gosse va roligt det var att se henne skutta, ja eller studsa över snövallar och skidspår, hur skön som helst!!
Hon har verkligen fått kämpa på rundorna idag, i morse hade hon stora snöklumpar på benen och det såg ganska roligt ut när hon tog sig fram.
Efter rundorna har hon varit stendöd och skulle hon påstå nått annat, är det ren och skär lögn!!
Själv hade jag faktiskt kunnat springa minst dubbla sträckan, ja förvisso sprang vi bara sex kilometer, men det var inte direkt renskrapade stigar och gator vi sprang på...
Det är faktiskt så att suget efter träning i allmänhet har börjat återkomma till mig och det efter en lång tid utan varken ork eller sug...
I morgon ska jag och tjejerna köra Lotta till jobbet och få titta lite på deras nya lokaler som ska tas i bruk på måndag, ja vi ska också hjälpa henne med att bära in lite inköpta varor från IKEA (Lotta och jag var där och shoppade i går. Sen är det veckostädning, hur kul som helst...
På lördag landar bror T och Jossan här för några dagar, kul som bara den!!!
Tänk om man kunde lura brollan på hans X-10 mini, mot massage eller nått!!?? Näääe, skojade bara, jag ska sluta tjata om en ny telefon och om min inte fungerar kan jag ju alltid ta Lottas gamla...
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: mumin

Telefoner,Usch! Min är såååå gammal minst 5 eller 6 år, och funkar mer eller mindre, men nog för det jag behöver, så jag väntar snällt tills den helt ger upp.Så håll du dig snällt till din gamla, tills du vet wich way the wind will blow.

Jeah, what's with all this snow over there?Nu säger dom att vi kommer att få mer snö än de först lovade.Var det inte det jag sade. Man kan inte lita på nån.Grrrr!

Say hi to Bro T och El D!

När landar hon tillbaks in the Big Apple?

Har hon ett jobb?

Sorry to make you the middle man,but at least one gets an answer back from you! Hint hint El D.

2011-01-07 @ 05:28:48
Postat av: mumin

Smillan, är du den enda fyrbenta eller måste du dela familjen med nån annan lurvig baddare?

För det måste jag! Urtrist ibland, som i går när matte brett ut en stooor karta för att visa mig var du bor egentligen...(och det blir nog inget möte oss emellan, ifall du inte är jäkla bra på o simma skall jag säga)..och så kom Pippin flygande och landade prick på bordet med kartan..well, it was really funny, to see him fly claws attached till kartan och landa på golvet i en hög av papper och ilsken katt...heh heh heh...tyvärr såg matte inte det roliga i det.hela...Hm, snöbollar på bena, been there done that..did not like..!Specially när matte gapskrattade...phft..undrar hur hon skulle tycka om det ifall skon var på andra foten..hennes!

Oh, vi har jätte stränga leash laws över här.Man får bara springa lös inom ett speciellt område, och där kan man ju inte springa för fasen, där måste man snusa sig fram försiktigt och odentligt..alldeles för många härliga meddelanden.I'm in heaven!!!

2011-01-07 @ 05:43:29
Postat av: Smillan

Hi Mumin!

So you think I should wait to get a new phone then, thanks for your support, or for nothing...

El D has to visit The Ambassy about something her visum and I don´t know when she returns to the Big Apple or what she´s going to do!? Sorry, not much of an answer, but it´s the only answer I can give at the moment!

Tucker, I´m now the only four-legged creature in this home, well for the moment, you never know with this family!?

We also have restrictions over here, but they are stricter in the city-area...

2011-01-07 @ 09:27:24
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

När vi är inne på det materialistiska området....Vet du vad jag fick i julklapp? Trodde först en iPhone, när jag öppnade första paketet med en sån där "plastfilm". Men som tur var så var det inte det, för det hade varit ett riktigt resursslöseri! Nej, bättre upp och der börjar också på iP...och jag använder den nu och i sängen (om Mumindalen läser detta - inte vad du tror!) ..och nästan precis var jag vill! Jag måste ha varit supersnäll 2010.

2011-01-07 @ 20:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0