När katten är borta...

Hejsan!

Ja så har det då äntlingen börjat igen, ja ekorrhjulet alltså...
Eller, rättare sagt så börjar det i morgon då eleverna/deltagarna kommer och det ska bli jätte roligt!
Så var det då det där med det gamla ordspråket "När katten är borta, dansar råttorna på bordet", ja ni vet och så är det på min blogg ibland, dvs. det finns dom som ungefär vet när och när jag inte sitter framför datorn och vips passar dom på att skriva saker som är något tvivelaktiga, ja enligt mitt sätt att se det iaf...
Petimetern t.ex!! Va då "en lydig man är en glad man", hur att tolka denna kommentar!? Ja eller alla harranger som Mumin kläckt ur sig under de 1-2 åren som jag skrivit denna blogg och allt som oftast då jag inte varit närvarande! Det beror ju förvisso delvis på att hon bor i Marble head, utanför Boston och således är vaken under delvis andra timmar på dygnet, men jag vet att hon även skriver saker mest för att jäklas...
Ta hennes kommentarer idag t.ex, ja det om att jag ska skriva min text/novell/bok NU och inte vänta tills min pension! Har hon inte fattat hur pass uppbokade vi är redan!!?? Hon kanske tror att jag skojar när jag berättar om, ja eller påvisar schema för hur vi får saker och ting att bara för att få ihop dagarna och kvällarna...
Oppps, nu lät det väldigt likt gnäll, sorry, det var inte alls meningen!!
Jag vet faktiskt att hon tänker rätt och defacto att hon anser att det är värt att en dag kanske t.o.m läsa ski... det skrivna gör mig alldeles varm inombords, ja hon é ju inte ens min mamma... I detta "uttal" tänker jag mig hur en mor, väldans trosskyldigt t.ex läser eller tittar i/på barnets alster och tänker kanske en sak, MEN uttrycker nått helt annat... Näpp, nog med rappakalja!!
Dagen har gått i mötenas tecken och bl.a ska en del projekt sjösättas internationellt och det kan ju vara spännande!? Vi har några deltagare som ska ges möjligheten till praktikutbyte i Budapest, några kommer att få resa till Scottlands huvudstad och kanske blir det en tripp till Finland? Dessutom är det ett sk. Youth Summit i juni och det är åter Budapest som står som värd, det är m.a.o en del att gräva ner sig i under våren!!
Nu ska jag umgås lite med familjen och sedan ut en sista runda med Smillan, bara för att sedan kasta sig i bingen!
Tror att det blir en rätt så seg vecka...
God nattzzzzzzzz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0