Måndag...

Hallå i etern!
Så var det då måndag igen och bara en veckas ledighet kvar, det är för tradigt!!
Var uppe med tuppen ändå, man vill ju inte missa nått!
Jag körde Lotta till jobbet, ja fan nån måste ju dra in stålar till familjen...
Så här i januari, är kontot något ansträngt...
Ja, det är ju ingen ko på isen, men fan va det kostar med alla julklappar som Tomten sen får cred för...
Jo det var ju det om nyårslöften osv...
Det var inte många kommentarer om huruvida ni givit några nyårslöften eller ej...
Man kan ju tänka sig att ni så gjort, MEN inte vågar eller vill berätta för allt och alla om dem!? Då har ni kommit till rätt ställe, för här förmedlar vi inget vidare, ja dvs. om det inte är särledes dumma eller på annat sätt intressanta löften som givits...
Ett bra exempel på att ha större cjans/möjlighet att lyckas med sina löften är att just berätta för så många som möjligt!! Du sätter då press på dig att verkligen genomföra löftet/löftena... Som ICA-Stig, han fimpar i rutan och lär inte kunna se åt en cigg utan att få sig en gliring, smart, riktigt smart om man nu vill åstadkomma en förändring alltså...
Rille skrev nått i stil med, jag har gett ett löfte och sen några fler som jag vet att jag inte kommer hålla... Nått i den stilen iaf... Är det då lönt att överhuvudtaget uttala löften, ja som man innerst inne redan vet kommer att fallera!? Visserligen är Rille ärlig och det ska han ha cred för, MEN lite tokigt är det att ge olika löften som man vet att man inte kommer att hålla...

Själv har jag skrivit ner ett par saker som jag tänker genomföra, fast dom tänker jag hålla för mig själv, dvs. ända tills jag genfört dem, ja eller vad som nu krävs...
Jag ska ge er några hintar helt utan rangordning...
-En sak har med golf att göra.
-En annan med jobb.
-Tredje grejen har familjen som ledstjärna.
-Min fjärde, bloggandet.
-Den sista som jag tänker hinta om handlar om friskvård.

Så, nu kan ni fundera, gissa och tro bäst ni vill...
Ha nu en riktigt skön (arbets)dag!!
Pöss och böss på er...

Ps. Glöm inte att läsa Smillans blogg-dagbok senare idag...Ds

Kommentarer
Postat av: syster yster

Jag brukar faktiskt inte göra några nyårslöften för man håller dom inte i alla fall.

Jag genomförde i alla fall inventeringen och vi började kl. 14 och slutade kl. 19.30 så det gick väldigt bra sedan var jag ledig på söndagen och kunde sova ut ordentligt.

Jag gillade Smillans dagbok ska försöka att gå in på hennes dagbok varje dag och även din blogg.

Ska bättra mig att försöka ringa lite oftare.

kram från syster yster

2011-01-03 @ 21:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0