In i det berömda...

Tja!
Redan torsdag och det känns som att den kommande ledigheten står vid husknuten och väntar...
Samtidigt känns jullovet avlägset, mycket avlägset!!
Nästa ledighet ja, skidåkning, plump, god mat och underbart sällskap, ja och så Rille förstås, men man får ta det onda med det goda, ja eller vad det nu heter...
Nää, skämt åsido, vi ser verkligen fram emot denna vecka och har vi tur, ja eller otur, beroende på hur man ser på saken, så kanske bror T hyr in sig och skidar med några dagar och det hade varit skitkul, då han och jag inte pressat lagg tillsammans på 20 år eller nått!?
Jag tänkte på något som Mumin skrev om i sin, inte allt för långa kommentar... Och det var det om nyhetsflödet, dvs. den ensidiga bild som strömmar från söder till norr, ja och en del andra håll också och som jag skrivit om vid tidigare tillfällen! Det om att ni egentligen aldrig behöver lyfta på luren för att ha koll på denne skåning, men att det är en duktigt kraftig "brandvägg" åt andra hållet!! Det är inte så att jag vill att ni skriver om allt och alla, MEN helt ärligt...
Om vi säger som så, det hade inte varit fel av er att då och då lyfta på lurhelv... och berätta ett och annat som sker i era "dagliga" och "o-dagliga" liv och i synnerhet om det är något ni själva skulle vilja ha reda på i ett omvänt läge... T.ex OM Smillan skulle ha blivit allvarligt skadad (vilket hon nu förhoppningsvis inte blivit) och jag inte skrivit om det och ni sedan skulle få höra det, då jäklar va arga ni hade varit på mig för INTE ha berättat det för er, eller är jag helt ute och cyklar?
Jaja, nog med moralkakor för idag!!
Som jag skrev innan, i dag är det torsdag och det innebär "vilodag" från aktiviteter hos familjen Woll, något som uppskattas av alla, även om jag har planerat en liten nätt löprunda med Smillan.
I går var det handbollsträning och det var riktigt roligt att komma igång igen efter lovet, ja och för det att det inte var fullsatt... Det betydde att jag var "tvungen" att vara med i delar av övningarna och att spela på slutet och det var ju inte alls roligt...
Det är nästan så att man hade kunnat tänka sig ytterligare ett "återfall" hmmm...
Hade jag nämnt detta för min sjukgymnast, hade hon antagligen bara skakat på huvudet och sagt Hazard, likt den gången då jag frågade henne om vad hon ansåg om att spela lite innebandy och hon verkligen svarade så, som att spela hazard med livet...
Ja ja, jag får köra med löpningen och mina "fjoll"-övningar, jag menar ryggövningar!!!?
På måndag ska jag förresten in och få den inre delen av mitt öga fotograferat och sedan hoppas jag att det blir operation, dvs. om de anser att det är säkert att genomföra en dylik operation? Ni fattar inte hur jobbigt det är att se så himla illa som jag gör med mitt högra öga, ja som att ha ihopskrynklad plastfolie i synfältet...
Nä, nu ska det inte bli för långt inlägg, men jag vill bara påminna er om at handbolls-VM börjar idag och att Sverige spelar klockan 20.15, ja tror jag iaf att det var!?
Heja Sverige friskt humör...

Kommentarer
Postat av: farmor

ska bara kort säga att jag är för trött att kommentera,men det är några fel som jag ska rätta till i din bok som Solveig redan kommenterat.

Det var första dan efter jul som jag jobbat så det känns i benen.

Jag återkommer.

Hej.

2011-01-13 @ 19:05:52
Postat av: mumin

Du El P., jag har kommit fram till att det faktiskt inte lönar sig att piska gamla hästar, i.e, alla andra bloggare!

Du och jag tycker om att skriva, bli det sen i bloggform,facebook, letters or even a future book.

Vi bara är funkade så.The others have different strengts and likes, of which I may not wish to take part of.So there.

From now on I shall cease to grumble about that particular subject.



One author said, if I had listened to the critic from friends and realtives, I would never have written anything.

So from now I shall shut up on that subject also.

Like you said.Ultimately it's your story, your book!

Just let Lotta read it before it goes to an editor.OK.She's a smart cookie,and will not steer you wrong.



Now on the sunject of snow, there's no end to my brillance.

Did you know that in The Yu'pik Language(Eskimo)they have 15 different word for snow!

qanuk (snowflake)

kanevvuk (fine snow)

natquik (drifting snow)

nevluk (clinging snow)

qanikcaq (snow on the ground)

muruaneq (soft deep snow on the ground)

qetrar (crust on top of snow)

nutaryuk (fress fallen snow)

qanisqineq (snow floating on water)

qengaruk (snowbank)

utvak (snow block)

navcaq (snow cornice)

pirta (snowstorm)

cellallir (blizzard)

and finally

pirrelvag (severely storming).



Well we had a 'pirrelvag' that lasted 18 hours, and left lots of nevluk and qengaruks all over our town.



I did the last shoveling this morning, and now all that remains is digging my car out, for the second time.Got an damn ear ache from beeing out in the wind doing it yesterday , even though I had a hat on, but no hood.Live and learn.

Time for coffee!Yum!



2011-01-13 @ 19:11:56
Postat av: Bror P.

Jag har försökt ringa flera gånger men det tutar upptaget hela tiden, skaffa ett nummer där inte barnen kan ringa.

2011-01-13 @ 19:35:27
Postat av: el prof

En kortis!

Lilla My, det är inte viktigt för mig att allt i de olika delarna av storyn stämmer, men om det känns viktigt för dig och kanske Mumin, kan jag ändra storyn efter edert behag, men som Mumin så fint skriver, det är jag som ska skriva boken!!

En annan sak, ni får visst komma med förslag om ändringar och så, MEN bli inte sura OM jag inte ändrar allt bara för det!!

Till sist, bror P, tror du i din vildaste fantasi att vi skulle skaffa ytterligare ett abonnemang så är du mer UFO-lik än Thomas DiLeva!? Ytterligare ett telefonnummer skulle bara innebära att barnen inte behöver vänta på att få nyttja telefonen och således skulle även detta nummer vara upptaget, nej ring istället mobilnumret, den telefonen vågar ingen röra... Sen kan man ringa upp på den vanliga telefonen!!

I dag är jag lite febertrött, men min bästa polare, Herr Alvedon håller mig sällskap så jag lär klara av denna dagen också, ja vi jobbar bara till ett idag!!

Hörs sen!

2011-01-14 @ 09:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0