Hundliv... dag 5

Hej hopp!
Har haft fullt upp idag, ja från saccon bredvid husses säng, till saccon i vardagsrummet, ut på morgonprommis, för att sedan landa i saccon igen, Det efter att husse sköljt av mina smäckra ben från ungefär två ton snö!!!
Fattar ni va jobbigt det var att ta morgonrundan!!??
Sen sov jag ett par timm... en liten stund, ja eller rättare sagt så vakade jag med slutna ögon...
Lunchprommisen var mysig, då hade vädret bättrat sig och blivit lite kyligare, ja så hade det slutat snöa också!
Sen låg jag och vilade lite till, i husses knä, sköööönt!!
På eftermiddagen, drog gubben på sig löparstassen igen, ja han behöver visserligen träningen, men helt ärligt, det har kommit minst tio centimeter snö!!!?
Vi sprang, ja iaf husse, 6 kilometer och jag minst tio... Det var visserligen inte så lätt att vara utanför "spåret" eller om man kanske skulle kalla det för den upptrampade stigen...
Nu ligger jag och softar på min röda fina kudde, framför brasan och om husse försöker få mig att gå ut de närmsta timmarna, kommer jag låtsas vara döv...
Vi hörs i morgon, ja eller senare, vem vet när datorn blir ledig igen!?
Gruff, gruff...

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hej Smillan syster yster här trot eller ej.

Jag förstår att det måste vara svårt för dig i detta väder, jag lider verkligen med dig.

Här uppe i sthlm snöar det för fullt kan jag säga och det är riktigt blötsnö som kommer ner och det är ingen hitt.

Hoppas att du får vila ordentligt.

puff puff från syster yster

2011-01-07 @ 11:59:35
Postat av: Linnéa

allt bra idag? :)

2011-01-07 @ 12:33:02
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0