Grattis till...

Tja!

Ett stort GRATTIS till vår lilla "råtta" som idag fyller 3 år!!!
Vart tog dessa åren vägen kan man då fråga säg...
Dagen har gått i Smillans tecken, dvs. en skön skogsprommis i Bokskogen.
Lite lyxig frukost, ja och middag också för den delen!
Presenter har hon också fått, lite tuggben osv...



En annan sak som slog mig så här på det nya året, var att jag kanske skulle skriva en dagbok a´la Smillan...
Ett hundliv, eller nått!?
Ja, vi får se om det blir nån hit och fortsättning!?

Söndag den 2 januari...
I morse var vi alla fortfarande rätt så trötta efter nyårsaftonens firande och gårdagens slappedag, så det var med glädje jag lät husse och matte sova länge... Om ni lovar att inte säga det till husse eller matte, ska jag berätta att jag kan och gärna håller mig betydligt längre än dom tror att jag gör, framförallt är det husse som gärna ska stressa ut tidigt som synden... Det är ju lite bättre just nu, dels för att det är vinter och dels för att han inte kan spela så mycket golf för sin rygg, disk... någonting hörde jag dom prata om!!?? Jag ser honom alltid stående vid diskbänken och inte ser det ut som om det är nått fel på honom!? Ja, ibland vet man inte vad människorna menar med olika saker som de säger och om de själva vet vad de pratar om? Jag ska inte gå in på detta ämne just nu, men jag ska försöka komma ihåg att berätta mer om husses märkliga beslut och saker som han och matte pratar om, ja ni får se eller höra om det vid ett senare tillfälle.
I dag är det min födelsedag och visst har det varit lite lyxigare än annars, men helt ärligt, inte såå mycket bättre... Antingen är min husse och matte lite snåla med maten och tiderna, ja eller så blir det inte bättre än vad det är? Jag snackade med några kompisar och jag har förstått att det är stor skillnad på hur mycket tid och uppmärksamhet olika hundar får och att jag och Viggo har det rätt bra trots allt... Emmet, alltså Viggos halvbrolla är så liten att han inte orkar följa med på de långa rundorna, men han verkar vara rätt nöjd ändå?
Jag låg och gosade framför brasan, ett riktigt lyxigt ställe må ni tro, när friden stördes!! Matte kom in och började flytta på både mig och fåtöljen jag låg på och började hoppa hopprep, störigt som bara den!!!
Tänkte att jag lika gärna kunde gå ut till köket och skriva lite till er, ja medan hon blir klar, det går ju inte att få nån ro i det rummet innan kärringen slutar...
Hur som helst, nu har hon faktiskt slutat och jag måste dra in och fånga lite av den sköna värmen, men jag försöker hitta lite tid att skriva några rader i morgon.
Voff på er!
Checka in min snygga löpstil, är jag inte bara föööör snygg!?



Ja, eller vad säger ni om nästa pose...



Ja visst ja, husse ville att jag skulle lägga upp ett foto på hans nya Nespresso-bryggare, som om det är nått att visa!?

Voff voff på er!!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

He he, ja det var en bra dagbok. Kanon att ni oxå har köpt Nespresso :)

Den e ni värda. Puss å kram på er.

Kan vi försöka ringas nu i veckan tro?

2011-01-02 @ 21:49:56
Postat av: El Prof

Visst, vi kan väl försöka...

2011-01-02 @ 23:14:20
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Tjejna, Smillan!

Nästa gång Matte hoppar hopprep så får du kolla om hon kör alla 7 obligatoriska moment. Vil bara berätta att jag är ganska duktig på att köra "Crouger"(eller hur det nu stavas) och Kämpinge-svängen sitter ganska så bra också. Tyvärr fortsätter inte min hopprepsträning nästa termin, annars hade du gärna fått skicka hit Matte. Jag lovar att det hade varit värt besväret...och du hade kanske fått lite lugn och ro också under tiden. Kul att läsa din blogg, du har ju ett litet annat perspektiv än Husse. Perspektivväxling är viktigt! Det fick jag lära mig på universitetet.

2011-01-03 @ 22:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0