Gammal eller ung...

Tja!
Läste precis syrrans kommentar om att vara "oönskad"...
Jag fick självklart en tanke som jag bara måste skriva om, ja fast jag egentligen inte har tid just nu!!
Ni som är företagsledare, ja ni andra idioter och vanligt folk kan också få komma med synpunkter och tankar, fast bara positiva...
Hon, syster yster alltså, som förövrigt för dagen verkar vara lite dyster...
Ja, iaf skrev hon något om att hon också skulle vilja byta jobb och oavsett hur det blir med mitt ev. nya jobb, har jag ingen direkt längtan om att byta jobb, ja om det inte innebär en rejäl löneförhöjning och faktiskt bara då!!
Hur som helst fortsätter hon ungefär som följer och det är att nog ingen vill anställa en som är lite äldre...
Jag tror inte att alla företagsledare är så enkelriktade att de endast tänker sig anställa unga människor, för betänk att dessa är potentiella föräldrar och allt vad det innefattar...
Vidare så har en "vuxen" människa mängder med påsamlad kunskap och nerfarenhet om allt möjligt, något man inte kan köpa för pengar, eller har jag fel?
Däremot bör väl personen som ska anställas ha vederbörlig utbildning och kanske passar inte en "gammal" person till ett reklamuppdrag där det behövs unga mäniskor, eller liknande jobb...
Jag tror att man med någon form av utbildning, rätt inställning, kanske kan en gnutta tur och/eller tillfällighet och lite jävlar anamma, kan komma hur långt man vill och det oavsett ålder, fan bara man klarar av det tänkta arbete som ev. förestår, finns det väl inga hinder!!?
Nej syrran, klinka inte på dom strängarna, fan slå dig för bröstet (fast inte så hårt) och tro på dig själv och all dina erfarenhet och kunskap som du burit omkring på rätt länge nu, ja och sen är det bara att kasta sig ut...
Det gör ju inget om du tar på dig fallskärmen först...
Vad säger ni, t.ex du Petimetern, skulle du anställa en som hade några år på "nacken"??
Näppeligen har jag tid att sitta här och bara förlusta mig, ska iväg med tjejerna för lite shopping!!
Om det verkar som om jag är lättad, så är det bara förnamnet!!! Jag har både gjort min del, samt Lottas arbetsdel vad hemarbetet beträffar, så jag lär förhoppningsvis ligga hyfsat bar till... NEJ Mumin, jag vill INTE höra något som har med sex att göra, men gärna att jag kanske får ett glas vin eller två...
Tjing!

Kommentarer
Postat av: mumin

Här är det shopping på dagens agenda..före den förbannade snöstormen som nu tycks ha tagit ett blad av den gamla och vuxit ordentligt! #¤%&!



Men du syster yster, jag instämmer med El P. nog kan man alltid hitta ett annat jobb OM man riktigt vill, och åldern har väldigt lite att göra med det..nja kanske lite, men man söker sig väl till såna jobb som passar en 'lite äldre' dam...se bara på lilla My och mig!!Själv sitter jag här o bara hoppas på the return of the Florida guys!



Ocg du Bro P, har du aldrig hört talas om 'The Dog whisperer'...hoppa på bara!Smillan o Tucker don't care what you say!!Bara du säger något!



Så härligt som Marblehead är, och så mycket hundar som finns, och så sällan du nånsin ser en polis..men tammefan om inte en kommer farande så fort en hund är lös från koppel.För dyrt för att chansa.Men som vanligt får man söka felet hos vissa hund ägare , som inte har koll på sina hundar, och så får vi alla ta kopplet snällt i hand...som vanligt!

2011-01-07 @ 17:21:50
Postat av: mumin

Jag undrar vad din Husse skrev??? Här satt matte och fnös..'sex..what sex...the man must have sex on the brain'...hi hi..maybe you and your 'nonexistant' jycke has gone to his brain..heh heh..

2011-01-07 @ 17:27:58
Postat av: Smillan

Tråkigt att du/ni inte kan få låta era hundar kan ges möjligheten att riktigt få sträcka ut, fria för vinden...

Ähh, vad vet bror P om hundar och deras samtal med oss människor!? Sorry brollan, var bara tvungen att skriva det, fast du också haft en hund!! Kommer du ihåg Halla, hon var fin, men jag kommer inte ihåg hur pass "välartad" hon var?

Mumin, du kan förneka bäst du vill, ja ni andra också, men jag skriver en massa som kan tolkas på olika sätt och tro det eller ej, varje gång "lyckas" nån av er tolka det "fel"...

2011-01-07 @ 19:53:51
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Håller faktiskt med om att många som anställer idag är väldigt åldersfixerande och missar de fördelar som kan finnas med att anställa en äldre person. Nu har jag ju inte riktigt koll på Syster-Yster, men vill man verkligen byta jobb så Go-for-it! Man kan kanske kompetensutveckla sig. Det kan ju både vara roligt och öka självförtroendet innan man ger sig ut på marknaden. Men detta är väl egentligen mer Tinas område. Så jag överlåter diskussionen till henne. Kanske via Magnus, som ju måste ha snappat upp en hel del från sin kloka fru.



Snart är batteriet slut på min nya julklapp.....

2011-01-07 @ 21:23:44
Postat av: Smillan

Jag som trodde Iphones inte behövde laddas...

Eller vänta nu, var det du som hade fått en eller...

Hur som helst, du är såå klok, ja och lite taskig för nu blev detta en passning till Magnus och du vet vad han tycker om sport...

God natt!

2011-01-07 @ 22:38:09
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Kusse malin

Du morbror, frugan behöver ju inte två telefoner. Du kan ju lixom få den ena. :) Ang vattkoppor så sägs det att när man blir äldre(inga påhopp nu tack)så kan man få bältros. Jag har suttit och finkammat internet på just dom båda bacillerna och det kommer fram två olika svar!!! :S. Syster ysters komm. om jobb + gammal, det finns några som faktiskt tänker yngre + bättre. Men nu kommer vi till en generation som inte gärna vill jobba, typ 20-25. Det finns en rätt stor klick som helt enkelt inte vill anstränga sig men gärna få betalt. Ska inte säga att alla är så, det finns dom få som är skit bra. Vad vill jag då säga med detta, jo at det kommer nog bli ett annat tänk på arbetsmarknaden. Jaha, så här mkt var det länge sen jag skrev. Ha det gott!!!

2011-01-08 @ 11:54:02
Postat av: Smillan

Det är alltid kul när du tittar in, oavsett tidepok...

Det om bältros vet jag inget om, men när du vet mer, kan du väl meddela oss gamlingar?

Jag trodde att risken att få vattenkoppor, ja eller bältros var minimala, för att inte säga mikroskopiska om man haft vattenkoppor!?

Bror T och El Diva har "landat" och fått en lättare lunch! Vi hörs senare!

2011-01-08 @ 13:30:14
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Kusse malin

När du får vattkoppor så är du immun mot det, men virus ligger i kroppen hela livet. Men sen så går infon isär väldigt på olika sätt, men det vanligaste som alltid har sagts är att bältros och vattkoppor är samma virus??!! Typ! :)Maja kan få bältros av barnen även om hon haft vattkoppor. Det pratas om ett vacc som dom använder i USA, men jag vet inte. Håller på att googla så jag kommer vara expert sen. Men kan vara bra att va påläst!! Hälsa kusse och morbror

2011-01-08 @ 16:28:47
Postat av: Smillan

Asså, ba shiiiii va du va påläst!!!!

2011-01-08 @ 17:06:13
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: mumin

Yup, over here they indeed have a vaccin against 'shingles' alias bältros, och något dom aktivt försöker alla som haft vattenkoppor som barn att ha..MEN..on du redan fått bältros funkar inte vaccinet..det måste göras innan...och det tycks faktiskt funka..underligt att dom inte har det hos er, eller kanske eran personliga doctor can ge det men man måste fråga...

Själv har jag inte haft vaccinet än, men tänker faktiskt taga mig själv i kragen o göra det nästa vecka...

Angående jobb som äldre, har man många fördelar man kan peka ut..inga barn som kommer att stå i vägen för en att visa sig upp på jobbet dagligen...det är nog en av de största nackdelarna med att anställa yngre människor, speciellt då kvinnor, något som min flicka ser dagligen när hon aktivt söker ett jobb över här just nu....

And now back to my new job.SNÖSKOTTNING...GRR!

2011-01-08 @ 18:23:08
Postat av: Petimtern

Nej, nej nej!!! Jag fick ingen iPhone och vill absolut ingen ha heller. Men min nya fina Platta behövdes laddas. Den är kanon!



Nej, Magnus och sport brukar inte finnas i samma mening.

2011-01-09 @ 22:52:11
Postat av: Kusse malin

Sollan ang vacc så är jag lite skeptisk. Varje spruta kostar i dagens läge 650 st. Du behöver 2 st. Meeen då det inte är så mycket forskning om den. Vissa läkare hävdar att man måste ta flera. Det tar ju ett tag att utrota en sjukdom :s. Jag är skeptisk, men övertygas jag med fakta så är jag med. Jag vill mina barn det bästa och just nu ser jag inget positivt med vacc. Tjolaplopp

2011-01-09 @ 23:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0