Fredags-bus...

Hej alla glada!

Nu lider denna vecka snabbt emot sitt slut och en helt underbar helg står vid dörren!!
Gårdagens firande blev succé och det var en riktigt nöjd tjej som somnade in så där vid tio-tiden!
Förutom den av födelsedagsbarnet beställda lax-rätten följdes av att tjejerna gjorde två helt underbara glass-skapelser, en laktosfri och en med vanlig vanilj, ja och en massa andra tillbehör!!
Sen blev ju kvällen inte sämre av att Sverige spelade riktigt bra och vann mot Polen, UNDERBART!!!!
Nu väntar fler spännande (hoppas jag verkligen!) matcher i den sk. mellanrundan för de svenska pågarna och sedan hoppas jag vid min skapare att de spelar vidare om medaljerna!!?
I helgen ska Saga först och främst rida i morgon och sedan är det födelsedagskalas på eftermiddagen, jippie...
Jo, visst ska det bli roligt, framför allt då hon inte bjudit in hela klassen och bara tjejerna!!
Sen ska vi passa på att njuta riktigt mycket, så som att ta våra morgonpromenader som det inte blev så mycket av förra helgen! Vi hinner avhandla såå mycket, ja inte bara avhandla saker utan även prata om ditten och datten...
I kväll blir det Let´s Dance, då tjejerna är ivriga Let´s Dance påhejare...
Jag ska dessutom verkligen försöka komma igång med träningen och då menar jag både löpningen och rygg/styrketräningen!!! Det har varit skit med allt vad träning heter och jag känner hur min rygg börjar återgå till ett läge som jag ABSOLUT INTE VILL!!!
By the way!
Ögonläkaren ringde mig här om dagen... BRA/MINDRE ROLIGT!?
Hon kunde konstatera att glaskroppsväggen "sjunkit" en del och att den i stort sett befinner sig mitt i mitt synfält!!
FINE, men att de (Ögonkliniken) INTE opererar ett "friskt" öga!!??
På min följdfråga angående mit sk. "friska" öga och jag ser, ja eller rättare sagt INTE ser mer än precis vad jag behöver och om det andra ögat får motsvarande glaskroppslossning, är jag körd!!
OM, så är fallet, blir det en annan sak menade hon och DÅ/om i fall att... kan det vara tal om operation, för då blir det ett sk. handikapp!!?
Således får jag gå och dra på denna "hinna" inne i ögat, ja som hindrar mig från att se vad många av er andra gör, dvs. hyfast klart med bägge ögonen...
Hon sa faktiskt också att när jag blir äldre (här kunde hon såklart inte precisera sig...) kommer denna glaskroppsgelé att skrumpna och då bör mitt synfält bli klarare igen, JIPPIE... tror jag!?
Ja ja, då var väl veckans "gnällhörna" avklarad och jag ska dra mig hemåt för lite fredags-bus, ja eller om det var mys!!??
Ha en härlig avslutning på veckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0