Ett hundliv...dag 4

Onsdagen den 4 januari, nej den 5:e är det ju...

Hej!
Jag vaknade i natt av att jag drömde om gröna ängar, varma härliga vindar och en simtur på Ribban och det var såå verkligt och så skönt! Tror ni jag blev besviken då jag slog upp ögonlocken i morse!?
Det har dessutom kommit mer snö och husse, han skottar på i oförtruten takt, visslandes på nån gammal låt om nån gubbe i en låda och nån som fick smaka gatan, fy hundan, det kan inte vara gott!?
Vi hundar är ju mycket mer sofistikerade än människor... Förresten, nu på morgonen när husse och jag var ute och jag gick där längs gatan och nosade lite, fick jag upp doften av den där killen jag skrev om här om dagen och nosade mig fram till den plats där lukten kom ifrån. Han hade markerat så fint, jag tror nästan att det var i formen av ett hjärta, vilken man alltså!!! Jag tror faktiskt att jag är kär!!? Jag var bara tvungen att nosa och, ja smaka lite...
Lite längre fram hade han dessutom satt sig, ja för att göra nummer två ni vet och att dömma av den doften, får han en del rester, chilli con carne tror jag han hade ätit igår?
Oavsett detta, verkar det som att han faktiskt flyttat in i området och jag vill så gärna träffa honom!! Ska försöka lura iväg husse åt det hållet även nästa runda...
Sen har jag även tänkt lite på dig Tucker och av vad jag förstått så bor inte du i närområdet direkt? Jag hörde husse och matte prata om din matte och hur gammal... Nej, jag kanske inte ska skriva om allt de pratar om!?
De pratade i alla fall om att försöka få till att åka och besöka din matte och det hade varit jätteroligt att göra!!
Tänk, då får ju vi träffa varandra och "hänga" lite??
Ja, OM jag nu får följa med!? Ibland är dom såå själviska och åker iväg utan att jag får följa med och jag kan inte riktigt förstå hur de tänker!? Jag har det visserligen bra med mornor, ja nått gott varje dag blir det ju!! Fast mormor säger att vi inte ska prata så mycket om det till husse förstås!?? Jag fattar inte varför, då det hade väl varit bra för honom att veta att jag har det bra, ja nästan bättre än vanligtvis... Hur ofta tror ni att jag får nån efterrätt i detta huset?? NEJ, då får man nog söka upp det själv! Barnen och i synnerhet Jakob, brukar ha lite godis liggande i sina gömmen, gömmen som jag snabbt lokaliserade, för vem tror dom att dom har att göra med!!??
Nä, nu hör jag att tjejerna har vaknat, riktiga sjusovare är vad dom är!!
Vi hörs senare!!
Voff på er!

Kommentarer
Postat av: farmor

Kul att höra från dig Smillan o att du mår bra.med långa o sköna promenader för snart så blir det lite klenare med dom.

Ja om jag fick välja av er tre så skulle jag nog ta Viggo.föör han påminner så mycket om Simon som jag älskade o saknar.

Tucker är en liten snötuss som far omkring men är inte en hund som man kan klappa om ricktigt.Nu har jag gjort mitt för idag.Hadet bra i snöhögarna.

2011-01-05 @ 10:14:35
Postat av: El Prof

Du farmor, har du tänkt på att Viggo antagligen skulle knäcka dig, ja eller ett och annat ben i kroppen på dig och det på nolltid?

Den där Simon har man ju hört en del om, nästan lite väl mycket!! Fattar inte vad det var sååå speciellt med honom, ja, som jag inte skulle ha!!?

Fast det hade förstås varit roligt att ha träffat honom och jag har ju tittat på foton av honom, visst va han snygg...

2011-01-05 @ 11:14:30
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: mumin

Tuck here again,

Du Smillan, det är väl för läskigt ,allt detta beröm om deras 'nu i Änglamark springande jyckar'..här heter dom(jup det var två, kan du tro det)Ben and Zoe.Tydligen var de riktiga baddare på att springa, tror jag det, de var you grayhounds för sjutton, vad annat skulle de göra..lååånga ben o allt.Mina är alldeles för korta för sånt, fast nog får jag upp speed ifall jag vill, men så blir man ju dragen rätt tillbaks...så inget roligt alls!

Hörru, det där med ens svans och ens kropp som liksom inte riktigt lyder oss ibland, för inte vill jag visa glädje när jag blivit lämnad ensam hemma heller...men men , jag tror jag kommit på nåt, vet du vad Asperger's syndrome är..jo det kan manifestera sig på många sätt, men ett är att man inte har kontroll över sina kropssdelar...liksom att vifta med händerna eller springa runt in circlar eller,dom säger samma sak över o över, men ingen förstår dem,liksom vi försöker att få matte att förstå att man vill ha dessert, ja du ser vad jag menar, så kanske vi hundar har nåt sånt i våra genes..hm..ja vad vet jag, jag bara vet att jag gör alla samma saker som du, så kanske det är helt OK!

Oh oh, och blir du nånsin confused på deras commands?

Som i morse hoppade jag upp i mattes säng för att väcka henne som jag gör alla mornar, den enda gången jag är tillåten uppe i hennes säng for gods sake, inte för att hon tar över min säng heller så kanske det är rättvist i alla fall...hur som helst,efter lite morgon kelning, säger hon, 'down Tucker, down' , så jag hoppar helt snällt ner...men så säger hon..'time to get up'...så jag hoppar upp tillbaks..men det var fel, för nu puffar hon ner mig igen..'I said down Tuck'...man, make up your mind säger jag och virvlar runt runt runt...för nu är jag riktigt nödig for #1...hm..ger alla hussar samma tvåtydiga kommand, eller är det bara min matte som börjar bli lite gammal..?

2011-01-05 @ 16:54:24
Postat av: mumin

Goda nyheter härifrån.Mega storm #2 har nu blivit nersatt till bara en liten 'dusting'.Jippee!

Fast ibland har väderleksgubbarna inte helt koll på situationen, så kanske man skulle ta ner glädjeskuttet en pinne

Du lilla My, vi har nog en förkärlek för stora hundar vi allt.Tror det kommer från vår barndom när vi bara hade stora hundar.

Jätte roligt att se din lilla kommentar.Tack!Mera såna,Tack!

I måttlighet förstås,ok.Vi vill inte trötta ut dig.

Love!

2011-01-05 @ 17:04:11
Postat av: El Prof

Till att börja med, jag håller med, Big dogs rules!!

Men som läget är nu, så har vi en stor hund, bara förtäckt i en liten kropp!!

2011-01-05 @ 17:50:35
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Smillan

Du Tucker!

Vad menar du!!!??? Säg inte att kärringen har dig kopplad!!?? Vad har du då gjort, jag menar att du kanske har smitit iväg och därav blivit satt i halsfängsel!? Jag har åtminstone min frihet kvar, ja än så länge, matte var lite sur innan idag, då hon tyckte att jag inte riktigt lyssnade på henne... Vem tror hon att hon är!!?? Jag fick upp spåret på den där killen jag skrev om...

Beträffande människornas "komandon" kan jag till viss del hålla med dig! Matte och barnen vet man aldrig vart man har, det är rulla runt, hoppa, dansa och Gud vet allt vad de försöker lära sig!!? Husse däremot, han är väldans rakt på sak, gosse, jag kan inte gå en millimeter åt (för honom) fel håll utan att han psst-ar eller busvisslar, hur tror du det känns i mina känsliga öron!!?? Fast det är ändå bra, han har nästan alltid koll på andra hundar, cyklister och annat löst partask som kan komma från alla håll och kanter!! Hans järnkoll är jag och många med mig ganska imponerade av, ja och ibland blir matte rätt stressad över det...

Du, det här om "stora" hundar, vad är det för skit!!?? Människorna fattar tydligen inte att det inte handlar om storleken, utan ladarskap!!! Ja, antingen har man det, ja eller inte...

Är du en ledare Tucker?

Näpp, måste kila, det kan vara efterrätt på gång!?

2011-01-05 @ 18:02:35
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0