Ett hundliv...dag 3

Tisdag den 4 januari 08.30

Hej!
Ja, som ni ser var det ett tidig uppväckelsemöte i dag också, inte bra för min skönhetssömn och för husses del ska jag inte ens nämna hur han ser ut på morgonen, ingen skön syn, knappt så man vill synas ute med det spöket...
Nåja, han är ju ändå mitt ansvar och det är väl bara att bita i det sura gamla benet och leva med det!?
Jag bara måste berätta om en grej som hände igår, ja egentligen flera saker, men jag börjar med det viktigaste...
På kvällsrundan i går kväll, som förövrigt var lite annorlunda då matte helt plötsligt skulle med!!?? Vet inte om hon undrar varför prommisarna tar så lång tid eller nått annat, men det är långt ifrån vanligt att hon följer med. I alla fall, när vi gick där, jag upptagen med mitt och husse och matte gick och babblade som vanligt, kom plötsligt en ny doft emot mig och jag tror att jag är kär!!? När vi kom närmare markeringen började mitt hjärta att bulta allt snabbare, den doften var stark, ja alltså doften från en stark kille!! Jag blev knäsvag och hade det inte varit för husses vissling, hade jag nog stått där än... Nu hoppas jag att han flyttat in i området och inte bara passerat, ja är säker på att han é huur snygg och muskulös som helst, jag bara känner det!
Sen kan jag berätta att alla i familjen, ja utom jag och Jakob var och såg på Änglagård igår och vad jag förstod så var det en riktig skräpfilm, inga hundar överhuvudtaget, skandal alltså!! Husse var i det närmaste lyrisk över filmen och sa att det var en riktigt feel good-film, men jag hävdar att det måste vara en skitfilm!!
Den sista grejen jag är lite upprörd över är ett program som familjen tittade på här om dagen, Fångarna på fortet hette det visst? Där var det två lag som skulle tävla mot varandra och det ena laget bestod av unga bloggartjejer och jag bara säger det, hade jag börjat blogga lite tidigare, hade jag varit gjuten i den uppställningen!! Nej, en sån bild av oss unga bloggare borde förbjudas, vi är mycket starkare än så och inte alls så ytliga som dom där blonda Bella och allt vad de kallde sig för... När kommer det nått bra TV-program för oss hundar kan man fråga sig? Det är konstiga program om problem-hundar, ja eller om det är hundarnas hussar och mattar som är problemen, jag vet inte riktigt? Varför finns det nästan bara program om konstiga människor och djur egentligen, inte om stjärnor som mig, ja jag är ju inte riktigt upptäckt ännu, men...
Hur som helst, nu måste jag bara skriva lite om kommentarer som jag fått in, jätte roligt!!
Tucker, vad jag förstår så verkar din matte vara lite skruvad hon också? Varför ska det vara så svårt att hitta riktigt bra människor nu för tiden? Fast hon verkar ju vara relativt bra ändå, ja som min husse. innerst inne alltså.
Du verkar veta hur man gör för att tämja hussar och mattar, har du nått knep som du kan lära ut? Jag försöker allt, från att skälla så där lagom mycket framför skåpet där godsakerna finns, krafsa lite nätt på husses ben och se lidande ut, ja har t.o.m försökt rulla runt och gå på bakbenen, men han fattar ingenting och så slutar det med att jag slickar hans händer för att få eventuella rester av mat eller godis i mig, ja ett riktigt hundliv är vad det är.
Jag tar gärna emot tips från dig Tucker, ja eller andra som har bra idéer om hur man kan få människorna tt göra som man vill!?
Du Petimetern, jag hade varit glad om matte kom iväg på nått hoppställe, har du nått bra ställe för husse också!? Hans problem, ja eller snarare mitt problem, är att han startar dammsugaren i tid och otid, mest då jag försöker ta mig en tupplur!!! Sen sitter han och ror (ja han säger att det kallas för det...) i vardagsrummet, fast det låter inte så mycket och då vet jag vart jag har honom och kan koppla av under den stunden som han håller på.
Min familj é egentligen bra, men dom har lite konstiga idéer och sen gerjen med att de alla har egna viljor, det är bara Saga och Lovisa som jag har lite kontroll över, men det har krävt mycket jobb må ni tro!! Ta husse t.ex, tror ni att jag får bestämma vart vi ska gå!? NEJ, vi ska gå långa rundor, fast jag kanske är jätte trött eller har PMS eller nått, det är som om han inte bryr sig... Jag har hört honom säga att "en fast hand och tydlighet är bra för varje hund"!!! Va fan vet han om det!? Han tror att han é nått, jag tror att jag ska göra revolt, ja bara gå eller springa åt motsatt håll nästa gång vi går ut. det ska jag!!
Nä, nu hör jag hur husse är på väg mot min matskål, det vankas frulle, måste dra!!!
Vi hörs senare, ja tror att husse och barnen skulle iväg och bowla i eftermiddag och då kan jag kanske passa på att skriva, ja eller så ska jag vila i husses säng, fast jag inte får!!
Gruff gruff!

Kommentarer
Postat av: (Marianne &) Kjell

Hej Smillan. Tack för dina trevliga inlägg på bloggen. Helt klart läsvärt. Men om nu husse beklagar sig över att behöva frottera sej med dej på samma sida, kan du inte starta en helt egen: t.ex. "wollsmillan" eller liknande. Om husse får fortsätta härja hur han vill, så har vi snart en ny Fridolf Rudin och hur kul är det på en skala. Kör hårt Smillan.

2011-01-04 @ 11:48:12
Postat av: (Marianne &) Kjell

P.S. Du Smillan, påminn husse att det inte är onsdag den 4 januari i morgon. D.S.

2011-01-04 @ 11:50:22
Postat av: El Prof

WollSmillan... hmmm... ingen dum idé, men då skulle väl husse bli sur förstås? Jag ska fundera på det?

Beträffande datum och dagar under ledigheter är INTE husses bästa gren... Jag brukar bara ignorera hans felsägande och sånt som har med datum att göra!

2011-01-04 @ 12:44:49
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0