Ett hundliv...

Måndag den 4 januari

Hej min kära dagbok!

Väcktes abrupt av husses väckarklocka i morse och fattade först inte vad det var, var faktiskt helt slut.
Husse och matte gick upp och helt plötsligt kändes det som en helt vanlig dag, ni vet det där med att alla i ens familj bara sviker och lämnar mig i sticket och det under typ hele dan...
Jag minns inte riktigt vad som hände, men jag vaknade till igen när jag hörde dörr-larmet, ja den låter när nån öppnar dörren, antagligen för att husse och matte ska veta att nån kommer? Vet faktiskt inte varför de skaffade en sån onödig pryl när dom har mig, det är ju en av de roliga saker man har i det här huset, ja skälla åt folk som kommer innanför porten alltså...
Hur som helst, jag var ju tvungen att bege mig ner för att se vad som försiggick och det var bara husse som hämtat tidningen, typiskt alltså!
Det kanske i och för sig var lika bra att byta softarställe...
Jag la mig till rätta i saccosäcken istället och somnade om, hur skönt som helst!
Sen började dom röra på sig och liksom göra sig iordning, schysst tänkte jag, dagens första prommis och med tanke på att båda pälsade på sig, var möjligheten till en långpromenad ganska hög!?
Ack vad jag bedrog mig, husse och jag gick ut och han stannade vid bilen... Sen körde vi in matte till hennes jobb och jag var fortfarande osäker på vad som skulle hända här näst??
Trot eller ej, men vi körde banne mig hem igen, helt osannolikt!!!??
Sen gick vi en runda i området, hur kul va det då på en skala?
Ja ja, när vi kom hem igen fixade husse iaf en god frukost, ja han har köpt en ny säck med mat... kul eller hur!?
Efter det mysade vi lite i soffan, jag tror husse kollade nyheterna, men é inte helt säker, jag nickade till lite...
Två timmar senare var det dags för tjejerna att äta frukost, orättvist som bara den och vilken frulle sen, ostmackor och varm choklad, jäkla skitgubbe!!!
Sen blev det lite bättre igen, jag och husse tog ytterligare en prommis och nu en betydligt längre sådan, ja ja han är ganska okay ändå.
En annan sak som slog mig här om dagen var huruvida min husse är rasist eller inte!? Han tycker bäst om när vi träffar andra av "min sort", ja som han brukar säga!!? Han brukar också säga att OM jag skulle få gå lite "längre" så skulle det vara med typ Ozzy eller Nisse, ja det är två andra dvärg schnauzrar... Själv hade jag nog föredragit Zlatan eller Ture... Zlatan är en sån där eldigt intensiv Jack russel-kille och Ture en trygg och lugn dansk-svensk gårdshund, hur charmig som helst! Ozzy är väl okay, kanske lite väl ung, men Nisse, han é typ 90 bast!
Hur tänker husse egentligen!? Ibland går inte hissen ända upp på honom!!
Nä hör ni, nu måste jag checka läget i familjen, tror faktiskt att Jakob sover än, dax för Mission Impossible!!
Ha en bra dag på er och ta det lite lugnt i trafiken!

Kommentarer
Postat av: Kusse malin

Bra dagbok Smillan. Däremot tycker jag inte att dom riktigt förstår dig alla gånger. Hmmm vi får fundera ut ngt. Snygg springstil förresten. =) Jag har faktiskt ett nyårslöfte, men jag tänker inte säga ngt hoppas det kommer märkas istället. Dock så känns det som att jag har antagit en stor utmaning med mitt rökeri, dock inte ett nyårslöfte. Ett mkt större köfte hos mig själv. :)

2011-01-03 @ 16:16:52
Postat av: mumin

....det är nog bra att du tagit över bloggen Smillan, för din husse fattar ett par skruvar, well egentligen är detta inte min åsikt eftersom jag aldrig sett honom..utan min mattes...du vet hon som tror hon vet allt...för jag hörde henne skrika när hon läste din husses komment,'att ingen svarat på nyårslöften fronten'...för det vet till och med jag att hon faktiskt gjorde..

Men du, stackars dig som måste lyssna på en dum dörrgnisslare eller vad ni nu har...det är ju faktiskt ditt jobb för fasen...nehej tack o lov har vi inte än nåt sånt...men vet duvad hon satt in förresten...jo en sån där liten manick så hon kan see vem som står på andra sidan...now tell me...why..när hon har mig stående precis invid, redo att gå till anfall ifall så behöves..ja ja..det är nog inte lätt att vara tvåbent måste jag säga..

Men du, jättesnygg form på dig...matar dom dig inte ordentligt eller...

Oops måste ut o jaga squirrels.

Tucker!

2011-01-03 @ 21:12:39
Postat av: mumin

Aha, så det var den fina special present you got.

Hm, don't know if I should congratulate or commisserate with you! Just kidding.Not my cup of tea, no pun intended.

Och Malin Malin, welcome to El P's crazy house-blog!

Is that your nyårsresolution?

I sincerely hope so!

Oops, hundrackaren för ett jävla väsen...måste taga in honom innan grannarna knackar på!

2011-01-03 @ 21:17:31
Postat av: El Prof

Hej Tucker!

Du verkar ju vara riktigt trevlig, kanske skulle vi försöka ses nån gång?

Det där om att din matte hade skrivit om nyåret osv, det stämmer och jag hörde husse förbanna sig själv för att han missat detta, fan först trodde jag att han var arg på mig...

Det andra, det om dörrplingor och titthål, varför inte bara fråga oss!? Vi vet vilka som rör sig i området, ja kanske t.o.m upp till en mils avstånd, ja beroende på dofterna och vindarna såklart...

Ja ja, husse kollar nyheter så jag ska passa på att skriva dagboksbloggen för dagen.

Ses Tuck!

2011-01-04 @ 08:35:57
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0