Ett hundliv (x-tra)...

Voff på er!
Jag bara måste gnälla och skälla av mig lite hos er...
Gnnnnäällll, gnyyyyyyl, voff vofff, morrr och morr!!!
Ahhh, nu känns det lite bättre.
Efter en underbar morgon och förmiddag, har eftermiddagen och kvällen varit skit!!!!
Jag insåg att nått var på gång när husse kommer upp från källaren, iklädd löparstassen och höll på att knyta löparpjucken... Japp, löpning på gång och inte den där lugna mysiga prommisen som jag hade sett fram emot...
Sen trodde jag inte mina ögon när gubbdjäveln drar ut mig till golfbanan!!!???
Där springer han och svettas, halkar omkring och håller nästan på att trampa på mig och har sen mage att ropa glada tillrop åt mig, fy fan för djup snö!!!
Okay, när det var över och vi kommit hem gick allt i en rasande fart och rätt som det var bara drog alla och lämnade mig kvar alldeles ensam, schysst alltså!! Först var jag ruskigt besviken, men det gick över på några röda och sedan hittade jag en gosig plats i saccon, som husse placerat i den inre hallen.
När dom kom hem igen hade jag egentligen inte alls lust att vara så där glad som dom förväntar sig av mig, men av någon anledning kunde jag inte hålla svansen stilla och sedan rycktes jag liksom med med hela kroppen, vete fasiken vad som egentligen hände, mysko!!
Okay, nu var jag ju ganska glad ändå och husse pratade om en promenad och det med tjejerna och nån annan som jag inte hörde vem det var.
Vi drog iväg, hur mysigt som helst, ja innan jag visste vart vi var på väg...
Vi stannade till utanför Viggo och Emmeths hus och nu kom dagens andra riktiga chock, dessa båda skulle gå ut med oss!!!?? Hur kan husse bara göra så här med mig!!?
Och inte nog med det, nej de skulle följa med oss hem också, ja och sen skulle de bjudas på mat också, MIN MAT!!! Viggo är ganska lugn av sig, men äter som en hel elefant, ja tror jag iaf? Emmeth, den grabben måste ha nått fel i hela sig!!!?? Han kan inte sluta hänga efter mig och förstår inte att ett nej är ETT NEJ!!! Jag var tvungen att tukta honom, ja det var faktiskt riktigt uppfriskande och skoj!! Njaee inte roligt alls egentligen, nej bara irriterande... Nu ska jag lägga mig och vila, jag é faktiskt helt slut och hoppas att husse glömmer bort kvällsrundan...
Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Har Husse inga broddar till löpsrskorna? Så han slipper halka och kanske trampa på dig. Nej, just det, då kanske någon tror att han är ett Miffo eller nåt. Jag snappade upp på FB att det fanns dylika ting att köpa och spänna på löpsrskorna, så efter mycket tjat från M. Att han inte kunde ut o springa p.g.à halkan, har han efter Tomtens besök ingenting att skylla på längre.

2011-01-05 @ 23:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0