Ett hundliv... dag7

Voffelivoffvoff!!
Ohhh man vilken crazy dag!!!
Vaknade med ett ryck klockan nio, pinknödig som bara den och husse och matte SOV fortfarande!!!??
Jag var tvungen att väcka husse genom att pussa på honom och DET var INTE roligt, men va fan det funkar...
Sen blev det lite ordning, ja med frulle, prommis och sedan lite mys-vila i saccon, ja innan alla straxt efter tog på sig sina ytterkläder och bara lämnade mig!!!??
Ett par dygn senare, ja det kändes som det i alla fall, kom husse hem igen och med honom den där Thomas, han ni vet som jag tycker är lite läskig, fan han é ju en kopia av husse och ändå inte, LÄSKIGT...
Ja, så var Jossan med honom och om henne tycker jag...
Hur som helst, jag insåg att detta kommer att bli en lååååång dag, fråga mig inte varför jag vet, nej bara lite på mig och mina instinkter...
Nyss kom Jakob hem och trot eller ej, moster Lena var med honom... Vad var det jag sa!!!?? Det kommer att bli en sen kväll, ja eller natt, man vet aldrig??
Promenaderna sköts i alla fall och det är det viktigaste och Thomas och jag har funnit varandra, faktiskt en rätt skön gammal gubbe...
Jaha, nu pratar dom om att bädda extra sängar också, alltså shiiiii, det betyder ingen eller väldigt lite sömn för en annan!!! Ni förstår ju att jag måste hålla vakt och det antagligen hela natten, vilken hundliv!!!!!
Nä, nu måste jag passa på att sov... vaka lite vilandes och det framför brasan, tack husse, du vet vilka behov jag har!
God natzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej på er alla.både vovvar o andra.

Det är nog inte så roligt alla gånger att vara hund i det huset.Folk som kommer o går hela tiden.

Själv tittar jag på gamla dvd som jag fått av gubben Thomas för länge sen,för min Boxer har sagt upp .så det blir inget tv tittande.men det går ändå.

Hälsningar till alla.

2011-01-08 @ 20:30:42
Postat av: mumin

Hej hej hej, look who's awake and talking..lilla My...that's who...

Hm, maybe her TV should be off permanently..!

Nah, too cruel.Be nice Mumin.

More snow here last night, but not more than I can handle.Already did the back yard this morning.Had a helper..Tucker, and even Pippin ventured out, complaning loudly of cold feet!!!

Happy snow day!



2011-01-09 @ 16:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0