Ett hundliv... dag24

Vofsingar!

Nu kan jag säga att Om jag vore Lester, skulle jag gjort uppror mot Kungen och Drottningen!!
Det är inte mycket till promenader man får på detta ställe och när man väl får det, är det inte nån av dom som går ut med en... Nä, nån SÄPO-snubbe traskar runt med mig och Lester, typ ett varv runt slottet då och då!!!?? Inte undra på att Lester är lite överviktig, nja eller en aning addipös?
Hörde dom åter prata om bjudningar och sånt idag och jag känner mig osäker på om det är jag som ska bli huvudrätten eller ej!? tror faktiskt att det är dags att smita ut bakvägen och söka vidare efter de vita STORA båtarna och sedan vidare till farmor!?
Det positiva här, är att jag har fått lite större rörelsefrihet, ja typ som Lester och det innebär att jag rör mig i kungafamiljens privata rum, lite spännande faktiskt!
NI skulle bara höra vad dom pratar om och vilka TV-program de tittar på...
Jag tror dessutom bannemej att Kungen var rätt så rund under fötterna när han kom hem sent i natt och sen att Siliva sa åt honom att han fick gå och lägga sig i gästrummet... Hihihi, ni skule ha sett hans min!!
Madeleine, hon kom inte hem alls... I morse fick jag och Lester dela på Kungens frukost, då han inte var så sugen på frukost just då... I dag gick vi (jag, Lester och SÄPO-snubben, en promenad genom Gamla stan och det var himla trevlig, ja med musikanter som spelade och sjöng, nån som trolade och vet ni vad som hände vid ett rödljus!? Jag såg Rickard, ja husses kusin!!! Han körde förbi i sin bil och han tittade och pekade mot mig och pratade med nån gubbe som satt bredvid honom!! Vilken typ va!!? För det kan ju inte vara så att han inte känner igen mig eller? Nästa gång, ja om jag träffar honom igen, ska jag bita honom i benet eller på nått annat lämpligt ställe, så fräckt va!!?
Opps, nu vankas det mellis!! Ja, det är en annan bra sak på slottet, mycket mellisar blir det, Hej då!

Kommentarer
Postat av: mumin

Jaha, ja inte ser det ut att gå nån nöd på dig precis.

Stora gala bjudningar, promenader runt slottet o i Gamla Stan..mellis..lite extra goande med kungligheter..inte fy skämt ,eller!

Och så kan du spionera på alla! Det skulle jag tycka vore värt en rymning.Men vi har inga kungliga slott häröver.Bara ett stort vitt hus, som kallas

'The White House' ! Nån var lite korkig eller så hade dom ingen fantasi.

Där bor faktiskt en hund med.Han är en svart vattenpudel..tror jag.Kommer inte ihåg hans namn, o Pip sover, och honom väcker man inte för 'small talk'.

Tror du faktiskt att det var din husses kusin du såg? Taskigt att han inte kände igen dig!! Hm, å andra sidan i hans försvar , hur kunde han tro att det var du.Han vet väl inte att du är i Stockholm!!!

Och ärligt talat, ni ser nog lite samma ut, ni alla dvärg shnausers eller vad nu är.Andra lite större, andra lite mindre.Men grå är grå!

Oops, Pippin är vaken och står här och kollar vad jag skriver. Han är alltid lite känslig för eventuell nedsättning av hans clever brains!

Och nu säger han att det är väl samma med Westies for goodness sake. Oh Ok, he is rigt as usual.

White is white.Same tail,same ears, same head and nose shape.Some smaller, some bigger.

Pippin tycker du skall hänga kvar där en liten tid till.Han äskar gossip!

Jag igen tycker du skall börja snoka ut en väg, ifall och när du är redo att fly fältet.

P and T.

2011-01-26 @ 04:54:47
Postat av: Smillan

Vitt hus!!! Har ni bara vita hus där ni bor!?

Spionera ska jag verkligen göra och har gjort, en del av grejerna jag sett och hört, varken tänker jag berätta om och för den delen vill ni antagligen inte ens veta eller höra...

2011-01-26 @ 08:25:16
Postat av: mumin

Oh shit, precis när jag satt mig för att kolla dagen läge 'på slottet' kommer Pippin farande.

'What's new in the gossip world', jamar han.Man go back to sleep Pip, är det inte dags för din förmidags nap.

Nehej,ok Pip,så vad vill du a.tt jag skall skriva.

'Nej jag vill veta vad hon skriver'.

Inte mycket, and no gossip.Pip don't you dare push me.Du vet hur arg matte blir om vi har sönder hennes låda.

'Well let me look myself...oh she is not saying anything,bummer. Hör du Smillan,jag Pip, vill veta allt'.

Are you happy now!Let me back on the computer.

Cats..sheez.

Vita hus? Nej vi har alla möjliga färger på husen över här,och några som inte ens skulle tillåtas att ha på hus..hemska färger, men president huset är vitt...och stort.Vi har ingen kung,utan får en ny president vart fjärde år.Oh man, där skulle jag vilja spionera.

Vi har haft många presidenter genom tiderna.

En som hade världens första löständer..yup..gjorda av trä! En som blev skjuten till döds när han satt på teatern.En som inte kunde gå och chew gum på samma gång..föll alltid pladask.En som hade sin mistress under bordet..hörde genom hund gossipen att hon gjorde lustiga saker till honom,saker som vi hundar tar helt för givet,vi gör det alla dagar ,men stor scandal där..men han var en jätte bra och populär president,och han bodde i det vita huset länge,8 år..En som alltid såg ut att ha magnip..kanske han hade det..han var inte populär, men ändå satt han i det vita huset 8 år han med.Hm.

Just nu har vi en svart president.Matte var mycket för honom innan han blev president..men men..nu säger hon 'he has gotten too big for his breches'..vad hon nu menar med det.

Well, nu har jag skrivit alldeles för mycket, och stackars dig(eller inte)har väl annat att göra än lyssna på oss.

Be sure to keep looking for an escape route!!!Du vet aldrig när det behövs.

P and T.



2011-01-26 @ 19:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0