Ett hundliv... dag19

GRRRR!!

Jag börjar förstå varför husse och matte flyttade från Stockholm, för vart man än vänder sig, är det stressade, otåliga och arroganta människor, ja även en del av de hundar jag stött på!!
Ta t.ex igår, jag stötte på ett gäng grabbar, säkert "bastarder" allihopa och dom rånade mig på mattes mobil!!
Först var jag glad över att de inte gav sig på mig, ja mer än de gjorde?
Sedan blev jag så arg att jag nosade upp dom, ja eller rättare sagt den som hade mattes mobiltelefon och gav honom en rejäl omgång och tog tillbaka telefonen!! Jag måste säga att jag normalt sett är en väldigt snäll och ödmjuk tjej, fast jag har fått många timmars utomordentlig träning av nästa alla i familjen där hemma, främst husse, så jag vet och kan en massa grepp och tjyvknep att ta till vid behov och dessa kom väl till pass...
Ni vill INTE veta alla knep och knåp jag tog till, men jag tror INTE att gänget kommer att följa efter mig...
Annars är människorna här, väldigt stressade och kör t.o.m värre än husse, JO det är sant!!
Jag har iaf träffat en schysst, ja om än lite väl krallig kille idag, en pitbull, en dörrvakt och han sa sig veta vart jag skulle ta vägen, toppen!!? Det visade sig dock inte vara riktigt så bra som jag trodde att det va!? Vet inte vad han gick på, men när jag kommer att tänka på det, så såg han konstig ut, kanske var inte hans vägbeskrivnig så bra?
Jag tyckte att det kändes som om jag nästan var på väg tillbaka till det där stora huset jag pratade om här om dagen? Mycket riktigt var jag på väg åt fel håll, ja efter att ha snackat som hastigast med en Bullmastiff. trots att han var riktigt stressad, ja hans husse drog riktigt mycket i honom, stressad som bara den!!
Nu är jag på rätt håll igen, jag bara känner det...
Nu ska jag kila vidare, vi hörs senare!!
Vet ni vad, nu skulle jag hellre ha varit hemma och kanske fått en bit tårta?
Saga fyller ju faktiskt år idag och det tänkte jag inte på när jag rymd... kom på att farmor kanske behövde ett litet besök från mig...
Ja ja, grattis Saga.

Kommentarer
Postat av: Smillan

Hej Petimetern!

Jag hade nästan missat att du kommenterat och det hade husse ogillat!!

För det första, jag har absolut inget emot pudlar, fast nog tycker jag att de som har pudel-looken kan vara lite fööör mycket, iaf de jag träffat!

För det andra, hur läser man en dagbok och framförallt baklänges, du måste vara den smartaste människan jag inte stött på?

Om du lovar att inte säga detta till husse, han kan knappt läsa på det vanliga sättet...

Sen förstår jag inte vilket slut på boken du pratar om, ja eller som du kallade det för, bokslut!?

Är det din bok du skriver om eller är det nån annans bok, för min är det då inte...

Det hade varit roligt att skriva en bok, MEN jag är inte säker på om husse uppskattat det, för tänk om jag hade hunnit före husse... Hmmm, det var ingen dum idé!! Jag sa ju att du måste vara den smartaste...

Nä, nu måste jag hitta nått ställe att övernatta på, innan det blir för mörkt.

Voff på dig!

2011-01-20 @ 16:18:12
Postat av: Smillan

En liten passus!!

De där gänget hade mattes mobiltelefon igår och m.a.o kunde jag inte skriva nått igår, fast å andra sidan var det bra att dom var så pass korkade att de inte kunde öppna upp telefonen och ringa upp mattaes alla pengar, puuuuh.

Har nu hittat ett okay ställe för natten, berättar mer sen...

2011-01-20 @ 18:57:44
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0