Ett hundliv dag 8...

Grrrrmjauuu!

Jag känner mig splittrad idag, å ena sidan är det alltid skönt att vara ute med husse och/eller matte och å andra sidan, tänk er va skönt inne-katter måste ha det!?
Näääää, tänk att behöva på och göra sina behov i en låda...
Då är det mycket roligare att se husse, ja likt en betjänt, gå och plocka upp efter en, ja nån nytta ska man väl ha av dom!? Fast jag blir lite trött på en del av mina "kompisar", ja dom som INTE lyckats tygla sin husse eller matte och således ligger det ganska mycket skit längs stigar och hundstråken, usch!!
I dag var det banne mig rekord, ja vi sov till halv tio!!!??? Ja jag sov ju inte och som vanligt vaktade jag över residenset...
Sen var det frulle och en prommis med husse och Thomas, nice!! Vi var ute i ungefär en timme och sen var det skönt att sträcka ut i soffan må ni tro, ja att jag inte fick särskillt länge!!
Matte började skramla med halsbandet straxt efter att jag lagt mig till ro!!??
Helt plötsligt skulle hon och jag gå ut, ja och träffa Viggo och hans matte Tina. Nu var det en ännu längre promenad, ja minst en och en halv timme, puuuuh!!
Sen var det åtminstone lite paus i allt elände, ja förutom att Saga försvann iväg, Matilda kom hit, bara för att sedan ta med sig lovisa och försvinna igen... Straxt därefter kom grabbarna Karlssons, ja människograbbarna alltså!!
Sen skulle vi ut och skotta, husse, Thomas och Jossan, Oh man what a day!!!
Nu är det lite tungt och husse har tänt brasan, way to go Husse!!
Nää, lite käk på det här skulle inte vara dumt...
Med min känsliga nos kan jag lukta mig till det mesta och jag känner att nått är på gång, fast jag vet inte riktigt vad, ja ännu alltså, men jag lovar att ta reda på det inom kort, alltså shiiiiii...
Ja just det, husse hälsar fast inte så mycket!
Sen är i alla fall husse väldans nyfiken på vad P, E, S och "pizzabagar´n" såg för film igår, ja eller om det var idag!? Sen sa husse att han glädjs åt att dom på andra sidan "kanale" får snön istället för oss...
Vov!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Det blev till slut bio på jullovet, som lovat. Vi gick på Narnia och alla var nöjda. Ingen 10- poängers kanske men lagom spännande och lyckligt slut. Kom väl ganska skabbt fram till att Svinalängorna inte är någon barnfilm direkt. Mycket våld, misshandel och misär. Jag skulle dock själv vilja se den.



Du kan hälsa Husse att Pizzabagarn kallar sig helst Mästerkocken, så han vet det. Såg att det i veckan börjar ett program med det namnet. M har dock inte meddelat att han inte är hemma på onsdag, så jag vet inte om de har missat honom.



Dags att koja!

2011-01-09 @ 23:06:27
Postat av: Petimetern

Skrev just en kommentar som jag inte vet var den tog vägen...nytt försök.



Yes, vi var på bio igår och det blev Narnia. Helt ok film, men ingen 10 poängare kanske. Spännande, lite smårolig iblan och Happy ending. Tänkte faktiskt lite på dig Smillan när kusinen i filmen skrev dagbok.



Du kan hälsa Husse att Pizzabagarn nog helst vill bli kallad Mästerkocken, så han vet det. Såg föresten att det skulle komma ett program på onsdagar som heter Mästerkocken. Har dock inte hört något om att M skulle vara busy nu på onsdagarna framöver, så jag vet inte om de har glömt honom.



Dags att hoppa i bingen!

2011-01-09 @ 23:26:21
Postat av: Smillan

Det är toppen att du är tydlig P, men det hade räckt med en kommentar... Hihihi

Bra att du inte berättar allt för mycket om filmen, kanske blir det en film att se framöver, vem vet, ja eller hyra när det blir aktuellt?

Jag såg någon reklam om programmet, men då tränar jag Jakob och hans handbollskompisar så det blir nog inget med det!?

Beträffande "Pizzabagar´n", vet du nog antagligen vad mitt svar kommer att bli, eller hur Petimetern... Ibland måste även en lydig och glad äkta man vara lite bångstyrig, fasiken det är inte så ofta man får fria händer...

2011-01-09 @ 23:49:18
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: mumin

Säg det bara rent ut..'fria händer' = 'halsband o koppel'.

På 60 talet visades en komisk film här, om ett nygift par, där bruden grät på mammans axel för hennes man var ingenting o gjorde ingenting som hon trott.Då gav hennes mamma henne en bok...'how to train your dog'...samma bok hon själv använt i sitt äktenskap....and... problem solved!!!!

Tills mannen i fråga hittade boken förstås, after all, it was a movie..!

Anyway, I rest my case!!!

2011-01-10 @ 18:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0