Ett hundliv... dag 6

Tjenare!

I dag/natt var de verkligen helt galna, eller vad säger ni om att husse och matte vaknade redan klockan 06.00...
Inte nog med det, nej tjejerna kom ner till frukostbordet, även om dom nästan verkade vara lika trötta som mig!
Husse släpade ut mig redan vid sju-tiden, ja som vanligtvis, dvs. dom dagar då alla bara lämnar mig vind för våg.
Och mycket riktigt, efter rundan sattes "väggen" upp, jag känner igen deras strategi, sen drog de iväg, alla fyra...
Heeey vänta, det betyder att de kanske glömde Jakob!?

Ahhhhh, det var skönt att ha lite sällskap!!
Nog var Jakob kvar hemma, sovandes som en djupt sovandes trög Lori...
Det var nice att krypa ner hos honom och bara sträcka ut, sova och det på ryggen, så där skönt tryggt!!
Hann nog knappt somna... Nja kanske hade jag hunnit nicka till en aning, då husse och tjejerna kom tillbaka, typsikt!
Åter kom de där jäkla reflexerna i gungning, ja fast jag försökte ligga kvar och ignorera dom, hade jag ingen styrförmåga över min kropp, fan måste be husse söka för det!!
Ja ja, jag var väl lite glad över att husse kom hem igen, men bara lite...
Nu har jag fått lite frulle och kan åter slå mig ner i vakt-läge och passa på allt som händer i och runt huset, Zzzzz...
NÄ NU, VA HÄNDER!!??
Tror ni inte gubbjäkeln tagit fram och startat den djävulska maskinen igen, den kallas tydligen för en dammsugare, om jag fick bestämma namn på den hade det hellre varit livsförstörare...
Jaha, då drar jag ner till Jakob medan han håller på med den skit-maskinen och det brukar ta ett bra tag innan han slutar...
Ni ska se att denna dag blir en riktig skit-dag, säkert har idioten tänkt att vi ska ut och springa också!?
Vågar nån sätta emot!? Jag sätter alla mina ben, ja dom är nästan oanvända...
Jag hörde förresten husse och matte prata om besökare, skit även det!!! Som om det inte är nog att hålla reda på alla som redan finns i detta hus och alla jäkla snorungar som kommer och går, ja som om dom bodde här, fan dom kommer i drösar ibland, ni fattar inte hur jobbiga dom är!!??
Jag försöker skälla så mycket jag bara kan, ja för att de ska bli rädda och aldrig mer återkomma, men då får jag bara skit av husse, vilken korkskalle han är ibland...
Fast i morse hade vi riktigt roligt, jag fick honom att kasta huuur många snöbollar som helst, ja det är en bra egenskap han har, faktiskt!!
Nä, nu ska jag kila ner till Jakob och gosa lite, vi örs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0