Ett hundliv... Dag 27

Vov!
Manicken var nån sorts spårning av ljudvågor!!?? Hur tänker människor egentligen?
VÅGOR, INOMHUS!!??
Hur som helst tror jag att jag hittat ett sätt att ta sig förbi vakterna och smita ut, fast frågan är om jag först ska försöka rädda dom som sitter i fängelsehålan, för Carl-Philip och Lester räddade ju faktiskt mig kan man säga?
Usch, såna svåra beslut för en liten hund som mig, men kanske du Pippin, ja och kanske Tucker kan ge mig råd i frågan?
Jag avvaktar tills jag har hört från er!
Det var ganska roligt här innan, jag råkade få syn på en tallrik full med mat och han som skulle äta maten var tvungen att göra nått. Jag passade på att sno åt mig, trot eller ej, men en hel hamburgare!!! Jag förstår nu vad husse brukar säga och varför, ja alltså att haburgaren lägger sig som en klump i magen, för det gör den, men gott var det och roligt blev det...
Han som skulle ha maten kom tillbaka och såg att hans mat var borta och i nästa rum satt det en annan man och åt på en hamburgare... Vilket liv det blev och slagsmål!!! HIhihi
Nu är dom jättesura på varandra och det kan jag kanske dra nytta av, för jag tror inte att de kommer hjälpa varandra direkt!!??
Oooops, nu går dom med sin "vågmaskin" igen, dumskallarna!!
Voff

Kommentarer
Postat av: mumin

Nej du kan absolut inte lämna 'kungligheterna' kvar i slottet.

Men sitter de faktiskt i nån håla nere i källaren.

Jag trodde att de bara gått ner dit medan alla dess a underliga manicker och sånt var inställda.

Men de är fångar?? Inte klokt,va!

Som Pip sjöng..jag hade faktiskt 'got the wrong end of the stick'...oh quiet Pip..you did too..so there. Ouch DO NOT bite!

So what can you do?

Pip har en ide. Kanske samma som du tänkt på.

Om du skulle bita sönder en ledning eller nån slang, eller dra lös dem från väggen.Det vore absolut säkrare för dig själv.

Då skulle ett alarm gå av nånstans i slottet, med påföljd att alla vakter skulle rusa dit.Så misstänksamma som de är skulle de tro att nån höll på att komma in utifrån..hi hi..om de bara visste att nu hade de ' the wrong end of the stick'..nån försöker komma ut!!

Det gav dig shansen att hitta Lester och kungafamiljen, och så får du bara hoppas Lester vet nån bra väg ut för dem.

Han måste väl känna till slottets alla vinklar och vrår.

Pippin har inte så höga tankar om honom.Att bli fast när allt började, medan du, en nykomling hittade ett gömställe.

Well, lycka till med rymningen, vi håller tassarna för er alla.

Om vi tänker på nån annan plan tar vi kontact.

Nu sätter matte på sig sin kappa, det betyder prommis för mig, och en lugn snarkstund för Pip.

P and T.



2011-01-28 @ 19:57:44
Postat av: Smillan

Hmmm. bita sönder nån ledning...

Kanske kan jag "röja" lite bland alla sladdar och grejer som militärerna tagit med sig och använt när de kopplat in alla sina manicker, det hade satt fart på dom tror jag, tack till er båda!!!

beträffande Lester och att hitta runt hela slottet och att gömma sig...

Nja, jag tror han varken är gömmastypen (han é för stor) och inte heller tror jag att han är eller har varit så nyfiken på slottets alla skrymslen och vrår, det loxom ligger inte för honom, ja tror jag?

Näää, annat är det med mig, jag är vältränad beträffande både det ena och det andra, ja dels p.g.a min ringa storlek, men också, rent krasst för att hålla sig undan husses bus och stim... Han är nästan väl hårdhänt ibland, ja även om han säger att han tar i hårdare när JAG tar i hårdare... Förstår inte riktigt vad han menar med det??

Nu ska jag fundera ut vilka sladdar jag ska bita sönder, hihihi, detta är precis som på film!!! Ballt!!!!

2011-01-28 @ 20:54:55
Postat av: mumin

Pippin har tydligen lagt vaken mesta av natten.Redan klockan 7 stod utanför mattes sovrumsdörr och jamade för full hals.Till och med jag bleb lite arg på'na.Heh heh, du skulle sett matte!! Så glad att det inte var jag som blev behandlat hårdhänt.

Han kan tacka sin lyckliga stjärna(eller en igenisad yttre dörr, hi hi)att han inte blev slängd ut i snön.

Men jag vet precis vad du menar med'hårdhänt'!Och så blir de förbannade när vi ger tillbaks.Inte rättvist faktiskt.

Ok, men det som hållit Pip vaken var,att han kommit på ett jättefint 'spion' sleuth namn för dig.

'Gray Shadow'!

'Smillan' is for sissis, and she is definitely not a sissy, säger han! Brave girl!

So what do you think?

Pip fnyste när han läste om Lester.'Just what I thought, useless'!

Så då är det allt på dig. You go 'Gray Shadow'.

Men var jätte försiktig med sladdarna.Dra ut dem först o sen bit fort som attan innan du springer till nästa.Ok.

Good Luck!

P and T.



2011-01-29 @ 17:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0