Ett hundliv... Dag 22

Vov!
Det har hänt lite grejer som gör mig lite konfunderad?
dels har jag blivit badad, så det är antagligen en renlig familj jag hamnat hos, vilket förvisso är bra, men å andra sidan är jag inte speciellt förtjust i bad! Det om att jag skulle vara hos Kungen tror jag inte på, jag blev badad i en plastbalja och sånt tror jag väl inte att de har på slott!!? Inga guldkantade och stora badkar här inte!!
Sen skulle jag torkas och borstas, usch och fy för sånt trams! Sedan kom det in en som fotograferade mig och jag fick stå och sitta i en massa olika positioner, ahha, tänkte jag då, kanske är det nån mode-familj jag hamnat hos?
Jag hörde dock att dom pratade om nån efterlysning eller nått ditåt!!? Jag har inget gjort, ja förutom att jag rymt hemifrån, "råkat" ordna lite mat och så, men absolut inget allvarligare, jag lovar!!
Nyss kom nån som jag hörde gick under namnet Madeleine in och hon satt och gosade länge och väl med mig, underbart!! Hon var sedan tvungen att gå, nån som pratade lite konstigt ropade på henne, nått om att det var mat... Och så lämnade hon kvar mig!!?? Helt otroligt att glömma lilla mig, eller hur!?
Jag hörde dom prata om att "dom" skulle komma hem från jakten senare i kväll och då hoppas jag få träffa Lester igen och ta reda på vart jag är och vilka hans familj är, kanske också vad det är för båtar som finns här utanför?
Jag har kollat upp rummet lite extra och hur det fungerar när nån kommer in i rummet. Jag kan med lätthet smita ut då någon kommer in, ja om det skulle behövas och jag tror dessutom att de litar på mig!? Jag har varit en darling hela tiden och varför skulle jag inte vara det för, dom har ju faktiskt varit snälla emot mig!
Nää, nu tycker jag att jag hör den där tanten som låter lite konstigt, faktiskt lite som en elev som husse hade på sitt tidigare jobb och den killen kom från ett annat land och därför inte lät som husse, ja eller som de flesta vi stöter på i Malmö, dom pratar ju riktigt konstigt dom!!
Voff på er.

Kommentarer
Postat av: mumin

Hördu Smillan,

Här fräser o spottar Pippin så det står härliga till..'is he calling us liars and stupid'..

han pratar alltid engelska när han bli riktigt arg.

'I'll never help her again..ever'..fräser han.Men när han lugnar ner sig, ställer han nog upp igen.

Och nu undrar jag med om mitt nackhår skall stå upp..eller??

Tro oss, du är på det kungliga slottet, och du kunde inte ha hamnat på en bättre plats,din lyckliga otacksamma ost! So there.

Nja, hur som helst.Bad är aldrig trevliga, men när det väl är över känns det skönt, o så vill alla goa lite extra med dig när du är ren.Alltid en fördel.

I går såg vi en sån hund som du på ett TV program om odisilanerade hundar! Pippin trodde det var du, men hunden hette Lorelaj, och hon var en riktig jäkel.Hm kanske lite som du, fast hon rymde inte.Hade kanske inte shansen att rymma.Men snygg var hon.Du har lite längre ben än jag men annars är vi ungefär samma storlek tror jag.Jag är en West Higland White Terrier,men vi kallas för Westies!

Oj, nu skall här promeneras, fast det ät -9 grader kallt.Men ut skall vi.Vad tänker matte på.Och hon med sitt öra.Envis som synden.

P and T.

Oops, Pip säger att lämna hans namn off.

Too late. Hi Hi.

2011-01-23 @ 18:32:52
Postat av: Smillan

Vov!

Vad lyckans ost, jag vill inte vara någon annanstans än hos farmor!!

Fast lite häftigt är det ju förstås och det blir nått att berätta för barn och barnbarn en gång i framtiden!?

Jag undrar vad som händer, ja om jag får/ska bo kvar här eller?

Jag får vara på mitt allra bästa humör, ja rulla runt, räcka vacker tass och allt sånt som jag har lärt mig och kanske, kanske får jag stanna här en tid, ja kanske fram till sommaren!?

Tänk va dum jag var som inte trodde er, men kunde inte tänka mig att kungligheter går ut med sina hundar!? Kanske var den där lillhusse en av kungens tjänare!?

Ojojoj, det här måste få smälta in...

2011-01-23 @ 19:08:46
Postat av: mumin

Har inte hört från dig, så jag hoppas allt går bra!

Här hade vi en natt som jag helst inte vill upprepa.Matte var uppe nästan hela natten, och hoppade fram o tillbaka mellan dittan o dattan, men med jämna mellanrum gick hon ut med ficklampan, för att sen komma in och himla sig o sucka..herrans gud...-22 grader..inte klokt.Till sist förstod jag vad hon talade om.Det är svinkallt här, och jag är så glad att du sitter på en varm plats över där, just ifall det är lika kallt där.För du är väl kvar på slottet?

En annan liten tanke kom flygande med i natt eftersom jag inte fick sovai ro.

Kanske du har hamnat i Disneyland!Där finns ett stort slott med.

Men när jag förde fram denna teort till Pip, började han gapskratta och faktiskt rullade runt på golvet nästan kippandes efter luft.

Och så sade han de värsta orden.'Smillan was right'

'You really are an idiot'! Them are fighting words to a Westie, så jag bara flög på honom och vi skulle slåss än, om inte Pip hade flytt så högt upp så jag inte kunde nå honom.'Fegis, fegis' morrade jag.

Så där satt han tryggt och sjöng..'Tuck thinks there's a Disneyland in Stockolm...'över o över.

Men till sist lugnade han ner sig nog, och berättade att Disneyland bara finns på 3 platser, I Florida o i Californien o i Paris.

Oj vad jag kände mig skamsen.Jag hade ju bara försökt vara hjälpsam.

Kanske man skulle börja kolla TV'n när den är på lite oftare.Pip tycks faktiskt plocka upp en massa fina saker där.

Men du, inte täker du väl ge upp tanken på att hitta farmor?Det bara lät lite så i ditt sista meddelande.Nej, du bara vilar upp dig lite eller hur?

Oops, dörrklockan pinglar.

Måste göra mitt jobb.

P and T.





2011-01-24 @ 17:20:33
Postat av: Smillan

Vovvelivov!

Inte har jag gett upp grundidéen om att besöka farmor, eller att i slutändan hitta tillbaka till husse och matte!!!

Usch va kallt ni har det där ni bor!

Ni två verkar ah väldigt roligt ihop, jag önskar att jag hade haft nån att busa runt med på dagarna!?

Jag håller med dig om att man kanske inte bara skulle slö-titta åp TV:n utan faktiskt även försöka lära sig nått!?

Nåja, det är alltid lika kul när ni hör av er, ni är bara för roliga!!

2011-01-25 @ 14:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0