Ett hundliv... Dag 20 (fortfarande)

Hej mina vänner!

Stället jag hamnat på, eller rättare sagt rummet, är ett slutet rum, dvs. stängda dörrar vart man än letar...
Jag hoppade upp på en stol som stod nedanför ett av alla de fönster som finns i rummet och där fanns det gott om plats må ni tro! Tro det eller ej, utanför fanns en hel drös med vita båtar och om ni frågar mig så är dom ganska stora... En del av dem ser lite gamla ut, men de är ändå vita! Framför allt tittar jag på en båt som ligger på andra sidan vattnet och den båten har höga master och för att komma ut till den båten måste man ta sig dit via en bro!
Fast härifrån ser jag flera broar och mängder med bilar, vart man än tittar!! Sen tittar jag ner och nedanför detta hus, står en massa vakter och jag känner osedd härifrån!! Undrar om den där Lester och hans lill-husse lurat mig?
Runt det huset jag befinner mig i finns en massa stora fina hus och om jag hoppar upp på andra sidan, jo det finns fönster även åt andra hållet, där går det ännu fler vakter och dessutom var det precis avlösning... Dom hade gevärer och var väldigt fint klädda, ja och chefen hade ett svärd som han viftade med!!
Nu hör jag röster utanför mitt rumm, bäst att lägga sig och spela död, ja eller nått...
Voff!

Kommentarer
Postat av: mumin

Tucker o Pippin here,

Inte klokt du Smillan, men vi,ja fast mest Pippin förstås,som vanligt,han har faktiskt lärt sig att läsa lite, kommer väl från all hans TV tittande med alla reklamer dom kör med, men vi har kommit på var du hamnat.

Kartan som Pippin hade sönder låg på bordet här, och Pippin började tassa på den, och såg att den delen av kartan som var hel(well relativt hel)hade Stockholms city karta kvar.

När han började läsa den och kolla mot dina uppgifter kom han fram till att du måste vara nära gamla stan med alla stads byggnader, och det största av dem är Slottet!

Vi tror du blivit instängd på det Kungliga Slottet!!

Way to go Smillan.Wow!

Det är väl inte helt fel eller hur?Gud vad jag avundas dig o dina äventyr, fast nja skulle nog inte byta med dig ändå.Inte på vintern..uh uh!

Men för tillfället tror vi du är safe!Puh, that's so good!Kanske allt blir bra nu.Lätt som en plätt...eller inte.

Hur som helst, vi är nog lite ängsliga för dig, att du inte möter nån jycke som dina knep och håll inte höll på!!!

Det kunde leda till såna där rackare som stal din i-phone.Vad kallade du dem?Över här kallas dom Heinz 97!

Jag tror inte din Husse skulle bli så glad då.Hörde min matte prata om planerna dom har för dig, en dag för längesen, när jag inte ens visste vem du var.Så var på vakt,ok.

Här bara snöar det och snöar o snöar, och jag tror vi varit ute hela dan.Det skulle skottas på framsidan,på baksidan,vägen ner mellan husen, bilen skulle skottas av o fram, och så erbjud sig matte att till o med hjälpa grannen mitt emot.Enough already, skällde jag till sist, och då blev jag äntligen inskickad.Vanligtvis hatar jag att bli lämnad efter när matte går ut, något jag sagt förut, men idag höll jag mig tyst och gick snält o lade mig.Jätteskönt!!!

Pippin tycker jag är en mes.Kanske jag skulle ta a bite of his tail..njah...or not, för han biter tillbaks o mycket hårdare.

Hör av dig,ok.

P and T. (kan inte skriva T and P,som det skulle vara,för det är förkortning på toapapper,heheh)

Pippin smilar..Grr!

2011-01-22 @ 07:30:49
Postat av: mumin

Smillan,

Tacka din lyckliga stjärna att du inte behöver bo ihop med en katt!

Precis när jag slutat mejlen till dig, bleb jag angripen av en flyilskad Pip.Bet big i både öron och nacke, och fräste som den bästa nyårs raket!

Allt för att jag inte lyssnat på hans svammel medan jag skrev, o så missade en hel hop information han hade för dig.Grrr! Men jag sade god natt o somnade!

Och så ringde telefonen klockan nu klockan 6,inte klokt tänkte jag, en lördags morgon,då sover matte in.

Men det var bara mattes bästa kompis from Australien som tagit fel tid att ringa.Hon ringer igen senare.Tsk!.

Jo du, det pip ville göra klart för dig har med alla båtarna o broarna utanför det 'kungliga' hi hi..fönstret att göra.Tro inte att de har nåt med Lidingö att göra.

Silja båtarna är MEGA stora,vita och går från en hamn som heter Värtahamnen.

Hamnen du ser är pytteliten o bara för pyttesmå båtar,fast nu när jag tänker på det, så var där en gång för länge sen en stor båt i den hamnen..Wasa tror jag den hette..en kungs båt faktiskt, men den kom till ett snöpligt slut första gången ut, o sjönk som sten.Det hade varit nåt att se.

Ok, och nummer två råd från Pip är att du skall österut men lite mot norr, vad han nu menar med det..aj..låt bli Pip.

Så solen stiger i öster , så det är åt det hållet du skall vandra.Det tror i alla fall Pippin efter allt hans kart studerande.Så det så.

Ok Pip, var det annat du ville säga.Nehej, ja då lägger jag mig lite till, men inte Pip, han är alltid morgon pigg.

P and T.Always.

2011-01-22 @ 12:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0