Ett hundliv... dag 17

Voff!

Morgonstund...
Efter en lugn och skön natt på ett riktig lyxställe, som dessutom serverade god mat...
Fråga mig inte om vart jag fick maten ifrån eller vart jag sovit, men skönt var det iaf!!
NU har jag funderat ut en plan och den är att ta sig till farmor så fort som möjligt!!
Ähh, skojade bara, jag ska följa vattnet tills jag kommer framåt det höga hus jag pratade om igår.
Jag tror att det är det hus som husse jobbade i för länge sen, ja långt före min tid! Han brukar alltid säga att i det höga huset jobbade jag när jag  bodde i Stockholm! Jag söker mig dit och sen får jag försöka hitta vägen vi brukar åka på och som jag tror ligger högt upp även den? Det var, kommer jag ihåg, många bilar bredvid varandra...  Hur som helst, jag mår mycket bättre nu och ska vara försiktig som bara den!

Nu så...
Ja, nu har nog halva dagen gått och jag har hunnit med en massa grejer förstår ni, allt ifrån att hitta till huset och inte bara det, den stora stora vägen också!! Jack sa att... Ja, Jack var en skön lirare jag mötte för en stund sedan och han sa att den stora vägen kallade hans husse för essingeleden och att det var mest skit med den, ja eller nått... Han sa också att bilarna kör väldigt fort där uppe och att han nog inte skulle vågat springa på den vägen?
Han visade mig vägen till en karta över Stockholm, ja åtminstone så trodde hanm att det var det för det hade hans matte sagt nån gång hon inte hittade någon väg, TOPPEN!!! Eller det hade varit toppen, OM man förstod vad där stod och om jag bara visste/kom ihåg var stället där farmor bor heter!?
Hoppas det löser sig och du Tucker, jag kommer att stanna här i närheten av tavlan, eller kartan hette den ju, tills jag kan komma på vad stället heter, så hör gärna av dig!?
Nä, nu ska jag leta efter nått bra ställe att vila lite på!
VOFF VOFF!

Kommentarer
Postat av: mumin

Skönt att höra av dig igen Smillan Pippin o jag har suttit på nålar o väntat på att matte skulle sätta på computern.Pippin föreslog att jag skulle börja skälla här inne,och han skulle ta till med ett par ordentliga mjauingar,men hon är lite krasslig så vi försöker vara tysta.

Inte lätt att vara tålmodig.

Men du, platsen du söker var farmor bor heter Lidingö.

Har du väl kommit in i Stockholm,det är staden du nu befinner dig i, kan du bara följa bilder på stolpar som leder dig till en båt som heter Silja.

Men det finns andra båtmärken med, så kolla noga på bokstäverna, ok.

När du väl kommit ut på den delen av stan,kommer du till en jättestor bro, det är Lidingö bron.Skutta över den, och rakt framåt tills du kommer ner till Centrum, och då tror jag du se farmors hus.Jag har ju aldrig varit där, bara lyssnat på mattes berättelser.

Jag vet att det låter helt enkelt, men det är säkert fyllt av en massa hiskeliga äventyr som kan gå fel.

Pippin o jag håller tassarna för dig.

Essingeleden är jättefarlig för bilar,hörde jag en gång matte säga, så var extra försiktig ,OK.

Nehej, nu skall jag ut, fast det snöar.Bara en kortis,det kan jag lova.

Woff and Mjau.

Pippin will ha sitt in.Typiskt.

2011-01-18 @ 17:58:35
Postat av: (Marianne &) Kjell

Grattis El P, helt klart att vi nu har fått en ny Fridolf Rhudin.

2011-01-18 @ 21:27:03
Postat av: Smillan

Tucker och Pippin!

Okay, Lidingö, Båt, bilder på båt och en stor bro...

Båt, jag har sovit i en båt och inte såg jag någon skylt med någon båt på och det fanns en himla massa båtar här, hur ska jag veta vilken skylt jag ska följa?

Stor bro? essingeleden/bron tycker jag är stor, men den bron kanske är större?

Ahh, nu vet jag, jag kommer ihåg att vi brukar åka över en bro precis innan vi kommer till farmor och att husse brukar tjata om några båtar, Finlandsbåtarna eller nått? Jag vet inte vad han menat, då jag bara sett stora vita hus där husse pekat!? Barnen verkar till slut ha förstått vad husse menar och kanske en dag förstår jag vad husse menat med de stora vita båtarna?

Jag lovar att vara försiktig med alla vägar och broar!

Hälsa matte!

Marianne & Kjell!

Jag är inte säker på att jag kommer ihåg vilka ni är, men jag vet att husse och matte pratat om er, jag tror det var i samband med att husses bror P nämndes? Jag vet inte vem Fridolf vad han nu heter är, honom har jag inte hört husse prata om, tror jag, men det kanske är nån som också rymt hemifrån till sin farmor!? Jag ska fråga husse, ja eller om nån annan vet vem Fridolf är?

Vi hörs senare, nu ska jag springa iväg och leta skyltar!

2011-01-19 @ 08:38:28
Postat av: (Marianne &) Kjell

Hej igen Smillan. Jag träffar många hundar men kommer väl ihåg dej, sen vi träffades. Glömt det? Ja fråga husse, han har säkert svar på alla dina frågor.

2011-01-19 @ 18:20:58
Postat av: Smillan

Jag tror mig veta vilka ni är, men mitt minne är inte det allra bästa, ska fråga husse när och om jag träffar honom igen?

2011-01-20 @ 16:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0