Ett hundliv... Dag 15

Vooooff!
I dag är det kaos, jag har blivit jagad mest hela dagen och det av både argsinta hundar, katter, människor och bilar, det verkar inte som om det är över heller, då jag precis höll på att bli infångad av två poliser!!!
Just nu har jag ingen aning om vart jag är, men jag ska väldigt skyndsamt hitta nått ställe att gömma mig på och få lite vila. Jag måste tänka ut en plan om hur jag, i ett stycke, ska hitta till farmor och det helst igår...
Du Tucker, jag tycker att du ska bita Pippin i svansen, jag hade verkligen behövt er hjälp för att kunna rekognisering!! Nu måste jag kila vidare, hungrig är jag också!!
Voooff!

Kommentarer
Postat av: mumin

Ok here it is.Pippins o mitt råd till dig.

Fortaste vägen till din 'farmor', är att ge upp dig.

Men med en plan.Du har väl ditt halsband på dig med alla uppgifter om vaccineringar o ägare o hundkontroll nummer(alla dessa har vi över här i alla fall).

Så kan du planera att antingen bli tagen av en polis, och då hamnar du på ett 'polis hundhotell'låter fint, men är bara en massa burar..shsst!

Eller så kikar du ut en vänlig barnfamilj och vandar över helt sedligt,sätter dig,ger ett litet gnäll/gny följ av ett litet voff, och så ger du tass! Börjar de gå ifrån, följer du efter och upprepar detta.Ome detta inte får dem att borja kela o undra o kolla ditt halsband, får du söka en annan familj. Gamla ensamma tanter är också bra.Och de har ofta lite godis i sina fickor.

Men det bästa med alla dessa planer, vilken du än väljer, så kommer nån att ringa din husse, som sen ringer 'farmor' o så kommer hon och söker dig.

Vi sitter här o håller tassarna för dig.

Vintern är farlig att vara ute i.Lita på Pippin,hon vet, hennes mamma råkade ut för det och det är ett under att både hon ,Pippin och hans systrar överlevde.

Så give upp and good luck Smillan.Or not! It is your life and adventure after all.

Time for my walk.

2011-01-17 @ 17:53:00
Postat av: Smillan

Hej Tucker!

Inget halsband eller nått annat som kan identifiera mig, jag brukar vara max tio meter från den jag är ute med, men jag ska nog klura ut nått!?

Tack för dina enormt finurliga tips!!

Hörs i morgon!?

Voff

2011-01-17 @ 22:02:14
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0