Ett hundliv... dag 12

Voff på er!
Livet känns skit, ja inte ens ni mina fyrbenta vänner stöttar mig verkar det som!?
Jag hade sett fram emot att åtminstone ni skulle få tassarna loss och besvara mina skall...
Tucker är den enda som skäller tillbaka, ja och hans matte förstås, även om jag inte alltid förstår mig på henne?
Men nu är det så att Tucker verkar ju må bra och tyckta om henne, så jag antar att hon är okay...
Jag har hunnit skriva av mig i snart två veckor och min tanke var att jag skulle skriva varje dag under hela detta år, något som kanske blir mig en för mäktig uppgift? Med dagar som dessa, tråkiga och innehållslösa, för hur många gånger ska jag skriva att jag hämtar husses skor osv. utan att det blir långtråkigt?
Nä, nu har jag bestämt mig, ja i alla fall att jag ska, frågan är bara vart jag ska?
Om jag bestämmer mig för att söka upp mormor så har jag nästan full koll på hur jag tar mig dit och så lång tid skulle det ju inte ta, nej för husse brukar det bara ta några timmar, tror jag!?
Till farmor är jag ganska säker på att det är längre, kanske flera hundra meter längre...
Det tar säkert 10 minuter att ta sig till henne!?
Frågan är vad jag ska ha med mig och vart jag ska ha grejerna? Mattes iPhone kan jag gömma undan nån morgon, hon lär inte missa den de första dagarna, men mat... Frågan är om jag kan ta med mig så pass mycket mat att jag klarar mig ända fram, ja om det alls behövs!? Hmmm, det får bli mattes iPhone och inget mer, då båda tanterna alltid brukar ha godsaker hemma!! Frågan är om jag bara ska sticka eller lämna nån form av meddelande till familjen? Jag vet, jag skriver nått på husses blogg, den läser han ju typ tusen- miljoner gånger om dagen och hoppas att nån annan än Tuckers "tant" Mumin ska kommentera...
Vi ses!
Voff på er

Kommentarer
Postat av: mumin

Smillan Smillan...spring ALDRIG bort på vintern!!!

Inte ens en liten liten bit.Håll dig tryggt till din husses sida.

Sommaren är tiden för 'a vagabonds living' OK!

Och Ok, visst kan du lämna ett medelande i bloggen för dem, men också lämna 'ditt eget privata #2 på trappan, så dom riktigt förstår hur ledsen du var på att bli lämnad hela tiden.

I går hade vi en sju sjuttons(milt uttryck) snöstorm här, men ut drogs jag, fast jag försökte spreta emot.Vid min ålder(8+)är 'boxen' att föredra framför en snödriva. Matte kallar alla mina mjukplatser'The box', don't know why?

Ja hon är lite lustig, gumman.

Du skulle sett snötussarna runt mina ben när vi kom in. Såg ur som pudel för fasen.Grannen trodde vi fått en ny hund!!! Vet inte vad de alla såg för roligt i det hela,skrattade gjorde de alla fall.Grrr!

Oops. Jag hör 'the cookie tin'!

Must run.

2011-01-13 @ 19:31:01
Postat av: Smillan

Hej Tuck!

Jag håller med dig om the poodle-look, dessa människor är precis likadana, hur tråkiga är dom inte?

Sommar-rymning säger du? Jag får fundera på saken, men du #2 på trappan, jag vet inte, jag gillar ju husse, matte och snorisarna och vill dom inget ont och jag vill bara ha lite uppmärksamhet...

Vi fick också lite snö igår, men nästan ingenting och det är på väg bort redan idag, jippie!!

Ha det bra Tucker och ni andra byrackor!

2011-01-14 @ 08:42:42
Postat av: Petimetern

Har varit lite off bloggläsandet den senaste tiden. Inte p.g.à ointresse, men har inte tillbringat så mycket tid hemma....och jag som läser din dagbok lite baklänges inser ju att det har inte du heller. Efter detta avsnitt undrar jag dock vad är detta för påhopp på pudlar? Min bästa kompis när jag var liten var en pudel, och en mycket inteligent pudel! Fast å andra sidan, hon hade inte en typisk pudel-look, så kanske jag kan ha överseende.



Tycker din dagbok är spännande. När kommer den i bokform? Inkl Tucks kommentarer. Husses kapitel har jag inte hunnit läsa, men ska sätta mig i soffan någon kväll.



Jaha så blev det sent i säng ikväll också. Men bokslutet är klart!!!



Godnatt!

2011-01-19 @ 22:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0