En dag helt i...

Tjenare!

Detta har varit en dag, helt i min smak!! En tidig start gör att man åp ett annat sätt hinner med dagens alla möten, både konkreta och de bildliga...
Efter att ha skött morgonrutinerna, dvs. på jobbet, satte jag mig och drack en kopp kaffe och läste, samt besvarade mail, bloggen och Facebook-sidan!
Så långt, allt väl! Deltagare kom, så gjorde även vår studie och yrkesvägledare, projektledare och vår rektor!!? Nu blev man ju alldeles konfys... Nja, eller inte, men det kändes nästan lite föör bra med all personal på fyra-fem stycken deltagare? Sedan dunkade det inte ett antal deltagare till och då kändes det lite bättre! Rektorn var här mest för att få komma ut och se hur bra vi sköter oss, ja eller nått sånt...
Både jag och min kollega ska inom kort ha medarbetarsamtal och då ville Ulli (vår rektor) gärna ha varit ute på "fältet" för rekognisering...
Mitt i allt detta, kom jag på att jag för i helv... skulle ha varit på en föreläsning på förmiddagen!!!?? Jag stack snabbt iväg och hann vara med på den senare delen av föreläsningen och den var riktigt bra!! Vet inte om ni har varit med om forumsspel eller ej, men det är så himla roligt, ja mest om man själv får agera, men de som nu stod för teatern var grymt duktiga så det var nog bäst det som skedde!!?
Temat var "Hälsans betydelse" och framförallt d¨å ungas hälsa/ohälsa i arbetslivet... Ni ser utifrån dessa rader att det fanns mycket att prata om och förhålla sig till, skitkul och intressant!!
Hur som helst, efter lunchen var det teori, jag var på egen hand då Nadia var på möte hela eftermiddagen! Detta är sällan några problem och det var det inte i dag heller!
Nu håller jag på att avsluta för dagen, ja efter lite kopiering, nått alster som ska rättas och en present som ska lämnas tillbaka... Visst ja, det ingår nog inte i skolarbetet!? Okay, tar det på vägen hem!!
Sen är det läxläsning, matlagning och allt annat som kan tänkas stå på dagens schema!? I kväll är det sedan handboll och rent krasst så gör det inte så mycket om hur det går ikväll, för båda lagen är ändå klara för semifinal, men OM Sverige skulle vinna mot danskarna i kväll, innebär det att man i semi möter tvåan i den andra gruppen, något som jag inte vet hurvida det passar bättre eller sämre!? Till sist och syverne, måste man vinna och det oavsett motståndet, ja dvs. OM det ska räcka ända fram till ett VM-GULD!!!
Heja Sverige friskt humör!!

Kommentarer
Postat av: mumin

Snö snö o mer snö!Ut och skotta igen, men först måste man ju kalla läget över där.Mycket viktigt.

Mora-Nisse eh...det namnet kommer nog att sticka .Bra, för hon har ju inte haft nåt blognamn liksom El Diva, El Professore, syster yster ,Rillemannen o alla andra.Very clever El P. I salut you!

Låt 'gumman' ha så många biror hon vill.Ni är ju många starka armar och nära hem.So let it rip!I drink to that!!

Men du Mora-Nisse, börjar ditt minne sveka redan?

El P har documenterat hela sin vecka, dag för dag, sysselsättning för sysselsättning...waaay back! So just go looking, and save us all from one more looong lecture from El P.Promise!

Och nu tillbaks till mitt dagliga program.Snöskottning! En annan mega storm är på väg.Kommer att landa i morgon natt.A real BIG säger väderleksgubbarna skadeglatt,för att riktigt retas.

Måste ta till Tuckers language...Grrrrrrrrrrrr!

2011-01-25 @ 17:38:17
Postat av: Rillemannen

Mumin, kanske du kunde skaffa dig en snöslunga :)



Å även jag hoppas på vinst idag, även om det blir en halv insats av swe då många "vilar" sig till nästa omgång...



chipåputt

2011-01-25 @ 20:03:25
Postat av: Anonym

Eru galen Rille!!!????

Ska du sätta en mördarmaskin i händerna på gammal galen tant!!!??? Va fan som helst kan ju hända!!

hihihi!!

Nää, håller faktiskt med Rille, en snöslinga är nått du skulle investera i, ja eller se till att nån av grannarna gör, investerar i en snöslunga alltså!!

Sen talar du väl med grannen och vips har han förbundit sig att sluna din del också, fix och klart!!?

2011-01-25 @ 22:24:38
Postat av: mumin

Been there, done that!

Äger faktiskt en 'liten killer maschine', men Nina har den.Hon har mycket mer att 'ploga' än jag.Fast i detta tunga frusna helvete, tar den inte kål på snön mer, och vallarna är nu för höga för att slingan klarar av slängningen.

Fast jag tor att dom inte gjorde uppfarten bred nog från början.Men jag håller tyst!!

Mitt skottningsområde kan inte använda nån sån, utan det gäller gammaldags handatag.Och våran trottoar är över meter högt täckt med snö, och det finns ingenstans att sätta det utom tillbaks ut på gatan, och det får du inte enligt lagen, men så kommer ju plogjäveln tillbaks också.Catch 22 kallar vi det över här.

Inne i Boston är snöbankarna så höga att folk inte kan komma till parkerings automaterna, de sticker bara upp ungefär 10 cm över snön, och för att komma åt dem måste du vara ung o vig och van att klättra i Alperna.Så slutligen ger folk fan i att försöka, med påföljden att de får lappar av lapplisa!!!Ni skulle sett och hört folk när de blev intervjuvade(sp) på TV.Boston stad har inte sett det sista av detta fiasko, det är säkert.

Och alla skolor har redan haft 3 snödagar, Torsdag blir nummer 4 och vi är bara i Januari!!!Stackars ungar kommer att sitta på skolbänken ända in i Juli i år.Och så kommer hettan o fuktigheten.Och alla dessa gamla skolor har ingen luftkonditionering.

El P. var glad att du inte är lärare här då.

I dag kom ett paket med lutfisk från lilla My.

Gud vad jag skall frosaa i morgon.

LET IT SNOW, I DON'T CARE. I HAVE LUTFISK!!! TralallaLa!

2011-01-26 @ 04:31:55
Postat av: el prof

First things first...

Jag förstod nästan att du har/hade haft en snöslunga, men att ge den till Nina, are you out of your mind!!?? Do you really trust her, or is it something about all this that you haven´t told us!?

Beträffande parkeringböter, hur jäkla dumma får dom bli, parkeringsvakterna alltså!!??? Snart skottpengar på dom kan man tänka sig...

Moment 22, det var precis det jag pratade om tidigare, dvs. jag skottade bort snön och sedan kom plogbilarna och körde tillbaka skiten, nää inte skiten ut snön...

Lärare i USA!?? Varför inte? LÄrare och elever i skolan till Juli?? Fine, man kan ha många lektioner utomhus, ja i skuggan av ett stort träd och det är nått ni verkligen är "bra" på, ja att hormonbespruta träden så de blir gigantiska!!

Lutfisk, mums... NÄÄÄÄEEEJJJ, I don´r care much for Lutfick!! Det känns snett på nått sätt...

Näää, time to do some good old school-work... I wonder what that means!?

2011-01-26 @ 08:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0