En annan dag...

Tja!

Så har då ytterligare en dag förlutit och det utan några större skandaler...
Det är oftast lite mer stress när man är själv med deltagarna, även om jag är van att ha en grupp pur allena, men idag har det bara varit skönt att i lugn och ro sitta ned med de som så behövt.
På eftermiddagen hade vi ett lärarmöte som även det gick lugnt och metodiskt tillväga och avslutningsvis var det samma jargong även på mitt medarbetarsamtal, m.a.o en lugn och skön arbetsdag.
Nu är jag således hemkommen och hann dessutom med att handla både det ena och det andra på min väg hem.
Nu ska straxt Smillan få en prommis, ja eller kanske ska vi ta en joggingrunda, vem vet?
Efter det lär det vara dags att påbörja matlagningen och idag står det Makaronilåda på matsedeln och det är sällan helt fel, ja om ni frågar mig alltså...
En annan sak jag precis "tvingades" tänka på var...
Hmmmm...
hmmm...
hmm...
Olika religioner... njja, det ämnet diskuterades vid fikat i morse.
Utveckling... nja, det dryftades under medarbetarsamtalet.
Ärlighet och vilja... Detta har visserligen redan berörts idag, MEN det var inte med er, så det kan vi gå vidare med!
I dagens samtal kom frågan huruvida jag är nöjd med min tjänst och om det var något annat jag undrade över eller för den delen hade på hjärtat?
Jag svarade att, det har jag och berättade om den ev. tjänsten och OM frågan ställs till mig, vet jag faktiskt inte vad svaret kommer bli...
Hon, min chef Ulli, sa sig förstå mina tankar om detta och att x-antal tusenlappar per månad, rent krasst ÄR x-antal tusenlappar per månad!
Jag å andra sidan frågade vad vår komunala inrättning kan tänkas ställa för ev. motbud? Svaret på den frågan kan vi för tillfället lämna därhän, då hon tyvärr inte var beredd att kunna diskutera detta som det såg ut just nu, men att hon skulle kolla upp detta snarast, vad nu det innebär?
Hon uppskattade min ärlighet och menade att det hade varit en stor förlust för E2C om detta skulle realiseras och att hon bara hört ja och sett gott om och med mig! Kul att höra, ja även om det inte ger mer klirr i kassan hos mig... Beträffande viljan, ja vad kan man annat säga än att har man inte en vilja att verkligen försöka lösa saker och ting, har man ett problem och det oavsett vad man pratar om!!?
En av våra nytillskott (bland deltagarna alltså) har ett brokigt förflutet och har bevistat flera av landets "vård-platser" och dessutom rymt från ett av dem och hade viljan att hålla sig borta/gömd i nästan sex månader, det är väl ett viljebesked om något... Skämt åsido, denne deltagare har nu insett att den smala vägen ändå känns betydligt trevligare och framförallt lugnare, så nu pluggar denne på utav bara h-vete... Jag hoppas verkligen att det ska hålla i sig och lovar att stötta så mycket jag bara kan, MEN utan egen viljekraft lär jag inte komma särskillt långt!!?
Huua, tiden flyger fram och det som jag trodde och först kände, ja att detta skulle bli ett kort inlägg, har sedermera blivit lite mer...
Tjolahopp i galopp!

Kommentarer
Postat av: mumin

Sanna ord..den egna viljan!

Bra att du fått det off your chest, delen om det 'eventuellt nya'.Känns säkert skönt.

Här har jag fått ord om gamlingarnas return on the 30th of April.How he is going to make it, only God knows.But I pray for him.

Och snön...snön..ja vad kan man säga om det som man inte redan sagt.Hopplöst helt enkelt.

Vi har nu fått närmare 1 och en halv meter snö på 4 veckor.18 cm i går natt.Och allt är kvar! Och 2 nya stormar på väg,en i morgon och en på lördag!

Här rasar tak i takt med kortspelen i Vegas.

God natt!

2011-01-28 @ 04:53:36
Postat av: mumin

Måste rätta till mina 'snösiffror' här.

Vi fick 18 inches i går natt, inte 18 cm! Stoooor skillnad.

18 inches är 49 cm!

2011-01-28 @ 05:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0