Anslagstavla och annan...

Tja!
Jag har kommit på att, ja inte direkt kommit på det, kommit på det, för det har säkert andra redan gjort!?
Det jag nu iaf har insett är att min blogg fungerar alldeles utmärkt som lite av varje och ändå inte!!
Meddelanden kan lämnas och få besvarade.
Anslagstavla, dvs. att bloggen används för att få ut saker till andra, även om detta är en "smal" reklamsida, ja det är nästintill endast de närmast sörjande som med relativ regelbundenhet går in och läser...
Informtaionsspridare, OM ÄN mest ensidig information, ja ni vet, från mig och Mumin till er...
Debattsida, fast om det tvistar de lärde... För så hemskt mycket debatt vet jag väl inte om det blir särdeles ofta förstås...
Glädje- och gnällspridare... Och det har vi mycket av på just denna sida, toppen, ja om man nu gillar gnäll...
Ja, man kan säkert fortsätta en stund till och kanske, jag skrev KANSKE så kommer nån av er på fler användningsområden...
Hur som helst, på anslagssidan kan man idag läsa att lilla My, tillika min mor, UNDANBER ALL FÖDELSEDAGSAKTIGA FIRANDET på och runt hennes fördelsedag, hon vill dock gärna ha en miljon eller två insatta på sitt konto... Eller hur var det nu med det!?

Vidare så här på söndags-mysardagen...
En härlig morgonprommis, följt av lite shopping i Burlöv med familjen, ja inte prommisen för den är vikt till mig och Lotta!! Den är lika skön som välkommen och då må ni tro att vi hinner avhandla både det ena och det andra!
På sätt och vis borde vi få lön när vi går där och handleder varandra, tycker inte ni det också!?
I dag var t.ex ett av ämnena, coachande samtal... Det är för övrigt något jag tror mycket på och beträffande det jag skrev här om dagen, dvs. Lärare och lärande (eller nått?) så har jag alltid försökt sätta eleven i fokus, ja inte bara elever, nej alla människor som jag har att göra med och som har någon form av frågetecken som behöver rätas ut... Jag menar att man nästan alltid själv sitter inne med svaret, bara det att man inte för stunden kan finna rätt lösning!? Då är t.ex ett coachande samtal väldans bra!
Nåja, vidare har jag och tjejerna varit hos Karlssons och fikat, ja det var väl mest jag och Magnus som stod för det där med fikat... Samtidigt tog Lotta och Tina en en och en halvtimmes promenad med Smillan och Viggo!!
Jag hjälpte till att fixa lite med ett instabilt bord också, något jag gärna ställer upp på!!
Jag fick höra att jag "slipper" skruva ihop Magnus trehjuling, då företaget som sålde hojen kommer och gör det, troligast i veckan, JIIIIPIIE!!! Lite nervöst hade det allt varit att ha ansvaret för ihopsättandet av en cykel som ligger, helt isärplockad, i tre stora kartonger... Puuh!
Nu vankas det snart middag och dagens kock(a) heter Lovisa och hon ska tilreda nån fiskfilé-rätt, med potatis mm. och det ska bli intressant att få smaka på, ja hoppas jag!?
Kanske, kanske blir Jakob klar med sitt skolarbete och förväntar sig då att jag sticker ut på en löprunda med honom!?? Ja, vi får se hur denna dag avslutas, ja att vi ska kolla på dagens fight i handbollen är given, men förövrigt står det skrivet i stjärnorna hur dagen avslutas!??
Hoppas er söndag också varit bra!?
Kramar och slängkappor på er!

Kommentarer
Postat av: mumin

Lilla My, hon är för rolig

men till sinnet är hon solig

Sänder ut en declaration

bara gåvor värda min station

Oh nej, det var visst sonen

som är rädd att stå för lånen

Gumman hon vill inget ha

men det är väl bra,tänkte ja

för här växer ej pengarna på träna

bara is och snö,så in förbena

Men är det inte bara en liten i år än

78 är måste väl vara värt en kopp kaffe min vän

Kanske en blomkvast eller två

nej visst,hon är allergisk och får klå

Men då är nog sonens ide om pengar på banken

inte så dumt, så lägg till manken

För sen om 2 år kan hon taga ut dessa

och resa och festa och riktigt pressa

En 80 års dag är väl nåt att fira

då kommer vi alla som fotbolls spelare och lira

Så tag det lungt i år min lilla My

men om två år skall vi festa i högans sky.

2011-01-23 @ 18:11:36
Postat av: mumin

Jag har blivit kallad många saker i mitt liv, men aldrig ensidig.

Men som jag sagt till dig El P...kärt barn har många namn!

2011-01-23 @ 18:15:58
Postat av: El Prof.

Mumin, du är aldrig ensidig och det har jag varken sagt eller skrivit!!

Det jag skriver är att det är nästan bara du och jag som skriver nått här och det är det som är den ensidiga kommuniktationen!!!

Alla andra får reda på en hel del om oss, men tvärtom är det rena rama Kreml, ja eller Pentagon för den delen, ja vi vet inte så mycket om de andras liv och leverne... Kanske för den delen är rätt skönt, t.ex med tanke på vad Malin skriver om på Facebook...

2011-01-23 @ 23:05:16
Postat av: mumin

Måste hålla med dig om lilla Malin.Som nu definitivt är storAnd tres-risquee!!!Har inte de Franska tecknen på min computer, tyvärr så det blir lite improvision i stället.

Och nog förstod jag din tankegång om 'ensidigheten', just had to pull your leg a bit...as usual.

Undrar vart alla tagit vägen egentligen.Har vi(jag skrämt bort alla)? NÄÄE! Absolut inte!

Men som ni alla kommer ihåg, varnade jag er för detta i October.När Maj kommer kan ni kyssa mig good bye once again.Då blir det åter lugnt på hemfronten .

Hade just Tucker ut för en sista benlyft, o kollade graderna.

VI HAR -19 grader i natt här!!!! Och vi är lite varmare så här vid havet.Innåt landet med bara ett par km är det ännu kallare.Och i morgon natt lovar dom record köld, altså ännu lägre än i natt!!

Det är faktiskt inte klokt.

Jag gör som dom gör i England när nåt går fel eller de behöver tröst...dricker te,lots of tea!

Global warming, my foot!

Good Natt.

2011-01-24 @ 07:51:45
Postat av: el prof

Dricka te, när man kan dricka en wirre eller conjagare...

Här är det inte mer än -2 och det är kallare än det varit på en hel vecka.

Jag ser INTE fram emot Maj-månad, eller jo det gör jag visst och då för den sköna (förhoppningsvis) värmens skull, men när du försvinner lär det bli blytungt att orka hålla humöret uppe...

Jag vet faktiskt inte, men har en och annan idé om varför "de andra" har så svårt att traggla ner några rader, fast det tänker jag inte skriva här och framförallt inte nu!!

Ha en helt underbar vecka!!

2011-01-24 @ 08:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0