Ännu en ledig dag...

Tja!
Jag skiljer på min och Smillans bloggande, vill inte riktigt frottera mig med hennes skrivande...
Vi var på Entré och åt samt tittade på Änglagård (3) och ingendera var en besvikelse!!
Jag hade låga förhoppningar på filmen och det även om både jag och övriga i familjen uppskattat de två tidigare filmerna! Det brukar inte (enligt mig) bli bra med en massa efterföljare, fast det finns ju alltid undantag och denna film var ett sådant!! Filmen utspelar sig 16 år senare och det är defacto 16 år sedan den förra filmen gjordes!!
Jag ska inte gå in på handlingen, men för er som har sett någon av de tidigare filmerna, kan jag säga att de fortsätter i ungefär samma spår...

Idag är ytterligare en "ledig" dag och jag och barnen ska tillsammans med Timrins sticka och bowla på eftermiddagen!! Det är brukligt att vi så gör under dessa dagar efter jul- och nyårsfirande... Normalt sett brukar även Karlssons vara med, men dom skulle till Helsingborg och hälsa på, samt "tura" lite över sundet till Helsingör...
Jag har lovat att rasta grabbarna efter bowlingen, jag alltså Viggo och Emmeth!! Det är nästan så att man skulle ta foton på gänget, ja Smillan, Viggo, Emmeth och mig själv, antagligen en märklig bild... Ja ska försöka få med mig Lovisa och Saga ut så kan det dra av några foton på oss!? Kan se framför mig hur mötande folk tänker... Hade det inte räckt med en hund!? Eller, varför ha tre olika sorters hundar? Kanske tänker dom, stackars sate, har nu frun lurat på honom två extra hundar, en liten råtta och en gammal grå en, ja och en mastodont-hund!?
Ja ja, vi får se vad som blir av detta?

En annan sak som jag tänkt på, är detta med nyårslöften, ja jag vet att du skrivit om detta Mumin...
Iaf. Jag tror inte att man behöver vara Einstein för att lista ut vad en del tänker sig för nyårslöften...
Om vi börjar med mig...
Jag skrev något om Golf, Familjen, Hälsan och Jobb, eller hur?
Det är inte så långsökt att tänka sig att jag vill kunna spela golf igen och gärna så bra att jag slår bror T...
Familjen, ja man vill ju finnas där för sina barn, ja och Lotta också för den delen!
Hälsa och friskvård - här måste mål sättas upp och det snabbt, då jag håller på att förgås i ett mörker av lathet...
Vad jobb beträffar, ska jag ligga lågt och OM ett erbjudande kommer, ska jag noga tänka igenom läget, som ni alla vet, pengar är inte allt... Nu när lotta antagligen kommer att jobba lite mer, är det inte dumt att jag drar ett större lass på himmafronten, för familjens helhets skull! Jobb, de kommer och går, men familjens medlemmar, det är nått som består och förhoppningsvis för alltid!?
Jag vet, eller rättare sagt, tror mig veta vad kusse Malin har ålagt för löfte...
Hennes bror, Rille, vet jag också på ett ungefär vilka löften han tänker sig försöka bemästra och jag vet vilka som INTE kommer att prioriteras... En sak är säker, den om att han skulle spöa mig i plump, den kan du lika gärna glömma redan nu!!
För min mors räkning, kan jag säga att jag tror att vi kommer att se hennes signatur "Lilla My" lite då och då på kommentars-sidan under detta år? Mumin då, jo hon har redan börjat jobba starkt på ett av sina nyårslöften (jag har nämligen pratat med Tucker...). Bror T, hmmm, jag har inte hört honom säga något om några löften, men man kan tänka sig att han ska bli ännu bättre på att gå, spring eller cykla till och från jobbet under 2011...
Näpp, nu måste jag kila vidare, dvs. till Karlssons för att hämta nycklar till huset!
Vi hörs säkerligen lite senare...

Kommentarer
Postat av: Mr T

Har bara varit borta ett par dagar från bloggen Men HUA vad mkt att läsa igenom MEN trevligt :-)



Hmm var skall man börja..!??

Kul att lilla Smillan börjat blogga..

Jasså Änglagård kan man se säger du, jag skall försöka få till tid (ork) att bege mig till en Bio och avnjuta den.



Till alla som erlagt Nyårslöften.. Helt seriöst Hur många av er är det som verkligen efterlever dessa????? Jag e iaf en av dom som brukar ha svårt att leva upp till några (om jag nu får för mig att avge några)



Men skall väl inte sticka under stolen med att jag Verkligen skall försöka ta mig i hampan och cykla o gå oftare till o från jobbet, för de e ju lixom lite "gratis" motion.



Göran vad det gäller golfen så är det väl ganska lika i våra matcher va, finns viss riska att du t.o.m leder eller.!?



Det här kan låta lite konstigt för en del av er MEN jag har faktiskt inga problem att torska i golf "om man nu möter en för dagen bättre motståndare" :-)



Kan faktiskt även förlora i nästan vad som helst

utan att bli sket arg, blir möjligen lite besviken påmig själv...!! Hmm det där kanske inte var helt sant, men jag har nog blivit lite bättre på gamla dar :-)



Till sist... PLUMP mästare är undertecknad.. Jag e överjävligt grym på det :-)



Ha're





2011-01-04 @ 17:10:29
Postat av: El Prof

Du bror!

Håller fullständigt med dig om "gratis" motionen, fast du har ju lite extra mycket (läs långt!) gratis!



Håller även med dig om alla dessa som lovar saker hit och dit, men sedan åter misslyckas... Inte bra att börja det nya året på det sättet.

OM man nu ska ge sig själv ett nyårslöfte, bör det vara ett som man kan hålla och så måste man vilja nå målet och det på riktigt, inte "bara" halvdant!

Beträffande golfen så kan du ha rätt, men vem räknar? Jag håller med dig fullständigt i frågan om att kunna vinna eller förlora! När man förlorat och man vet att det är pga. att man själv inte gjort det man skulle, blir även jag hyfsat besviken på mig själv och inte på den personen som vunnit, fan han/hon har ju varit bättre för dagen!!

Även jag é "grym" i Plump och hade uppskattat om motspelarna inte spelade så himla kasst, det hade varit lättare att vinna då...

2011-01-04 @ 17:50:03
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Gillade även barnen Änglagård? Vi har ett bio-projekt i veckan, men vi antog att Ä-gård inte var något för barnen att se (8 o 11), så därför lutar det åt Narnia. Feltänk?

2011-01-04 @ 21:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0