Smärta och/eller gnäll...

Tja!
En liten funderar-fråga...
Har under en tid gått och haft lite känningar/ont/en fis på tvären osv. ja mer än innan jag kände innan julledigheten, ja ni vet då jag var duktig på det där med rehab...
Nu har jag, eller rättare sagt, efter julen tog det ett tag innan jag kom igång, det var riktigt motigt faktiskt, men nu har jag åtminstone börjat hitta tillbaka till någon form av kontinuitet, om än en något ostrukturerad sådan...
Värken i ryggen och ner längs framför allt det vänstra benet stör mig en del, ja ganska mycket faktiskt...
Under kvällsrundan med Smillisen kom jag att tänka på vad man egentligen anser vara smärta och vem det är som sätter dessa gränser!?
Fan, detta med smärta, ja eller "bara" gnäll är långt ifrån lätt, för vem har rätt att säga att nån bara är gnällig och att det inte är någon fara att fortsätta idrotta eller nått ditåt!?
Jag har ingen aning om huruvida min smärtgräns är högre eller lägre än andras, eller om jag är mer eller mindre gnällig? Jag har ju förstås min egen tes i frågan, MEN vem fan är jag att messa om andras smärttrösklar!?
Ämnet är och har alltid varit ganska laddat och vi sitter och tittar på Italiensk fotboll och ser hur spelare får en smäll, ja eller inte och landar som om han vore död redan på väg ner i gräset... Titta, nu var jag ändå fördomsfull!!!!
Oavsett vilket, för mig ser det rätt ofta ut som fejk och det oavsett om det sett ut som benbrott eller om det verkligen skett ett benbrott!!? Hur ska man kunna mäta någons smärtgräns, ja OM man nu ska göra sig besväret!? Vem ska i sådant fall vara "bödeln" och stå där och låta meddela någon som har jäkligt ont att, NÄÄ, du har inte ont, du är bara gnällig!!? Fattar ni vart jag vill komma? det är allt annat än en lätt fråga, ja för mig iaf...
Hur som helst, var det inte en strålande idé att spela innebandy i måndags, ja det gjorde inte deirket underverk för mitt dubbla diskbråck i alla fall...
dags för kojjen, ja om jag nu hittar nån ställning som inte gör att det där molnandet och skavandet av ryggmärg ger sig till känna...
God natt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0