Nu jävlar...

Tjenare i min klåda...
Fan, jag har råkat ut för skidåkarklådan och har allt annat än längtan att vända kosan hemåt på söndag...
Det har visserligen blåst utav bara h-vete i dagarna två, men igår fick Rille och jag några goa timmar för oss själva i de svarta och goa backarna och idag drog jag och grabbarna BUS till dessa backar, ja Lena, du kan vara lugn, TT fixade dom alldeles ypperligt... Ja en och annan vurpa blev det väl, men på det stora hela, KANON!!
Nu sitter undertecknad och njuter av en bira och en wirre, ja och av brasan som jag tände när jag kom från backen, som sagt SKIDÅKARKLÅDAN... Kanske ska jag hänga med Rille och Pontus när dom fyller femti och ska "skibumma"? Det är så jäkla skön känsla efter en dag i backen och det även om det blåst mycket och många liftar varit stängda, ja och således längre köer till de öppna!! Det är glömt och förlåtet efter att man har fått några fina åk i Älvan och Näcken, ja utan några köer!!
Sen är det för gött att "hänga" lite med boysen Jakob och Timothy (TT), dom blir lixom snackiga och inte alls så "slutna" som ungdomar ibland kan bli, ja man blir fan ta mej nästan helt accepterad!!???
Nä, nu väntar ett bastubad och sedan morsans stek, MUMS för själ och kropp, ja och ett glas vin till det, fan, jag tror jag stannar till sommaren...
Nu é det fredagsmys, hoppas inte att boysarna stör
sen ska vi spela kort och då hoppas jag att jag inte kommer sist, IGEN!!!??? Skitspel, ja det där PLUMP-spelet!!
Hörs i morgon, ja enligt Rille 05.35... Vi vet ju alla VEM som är vaken och vem som ligger naken, fast med brillorna på...

Kommentarer
Postat av: Mumin

Rille, I am so glad somebody in the family is carrying on the tradition of 'super skidare'.

I hereby pass the mantle to you!

Actually Marc had it for a while.

And before anybody(we all know who) pipes up with some wise ass comment, let it be known, this 'gamla tant', was one of the best in the Alps, back in the 60's. So there.

Next year I think you should head South to ski.

Nice change for lilla My on the same time.

And now remember.And I am speaking from experience.

It is always the last run that is the dangerous one.

Jodling??? Spare me.

2011-02-26 @ 06:32:48
Postat av: Viktoria

Fint! Jag tycker om din blogg :D

2011-02-26 @ 07:37:32
URL: http://liisbethdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0