Joddlarinlägg...

Tjena!
Så här efter några dagars skidåkning, god mat och dryck, ja och så det att behöva stå ut med Rille (ja vad gör man inte...) kan jag bara säga att DETTA ÄR LIVET!!!
Det är fan ta mej bland det bästa man kan "råka" ut för!!!
Tidigt upp på morgonen, snabbt iväg till backen, bland de första upp i liften, först att lägga spår i en nypistad backe, bland de första att dricka eftermiddagens fördrink (läs bira...), ja bara Rille och Katta är vassare och det beror nog på idokt träning... Man är först med att dra igång bastun... Nää, visst fan, det är tydligen mitt arbete, ja liksom se till att vi får lite vedeldad värme i stugan.
Rille står för musiken, ja eller vad man ska kalla det för!? Fattar inte hur han kan vara så ansedd som DJ!!?? Joddlarmusik av Joddla med Siv... Det är bara nått ni måste få uppleva, fast det passar nog bäst här i fjällen och after ski...
Vi har det såååå in åt i h-vete bra och alla blir bara vassare och vassare vad gäller skidåkningen!!
Julle tar sig ner betydligt mer obehindrat än förra året.
Saga bränner ner likt Stenis, ja som förra året, ja även om hon efter gårdagens vurpa på "träningen" var något mer mer försiktig än tidigare, undrar hur det gick med trädet!!??
Lovisa har spottat upp sig och är nog den som tuffat till sig mest, ja enligt mig iaf...
Jakob har även han blivit vassare i sin åkning och han henkade på mig och drog ett par åk i Parallellen, dvs, svart pist... Det var inte riktigt så förra året, ja även om han "åkte" den backen förra året.
Timothy, ja hans namn är ny på denna stjärnhimelen...
Han har aldrig klämt lagg tidigare och skulle på måndagen gå i skidskola klockan 10.45. Dess för innan fanns tid för Rille att visa honom grunderna i skidåkningens värld och efter det så vet jag inte om det var bortkastade pengar att låta TT gå i skidskola... Han klara sig riktigt bra och mest troligt kommer han att få blodad tand och pressa hans "ickeåkande" familj att åka till fjällen nästa år... Jag känner mig övertygad om att familjen Timrin inom något år blir "tvugna" att åka på skidsemester, vänta ni bara...
Lotta blir bara bättre och bättre, ja säkrare för varje gång hon är i backen, kul som bara den!!
Katta utvecklas även hon väldigt gynnsamt och jag tror att vi nog får med henne ner i de svarta pisterna i morgon, ja eller det är vad jag åtminstone hoppas på, ja att både hon och Lotta henkar med!!?
Rille, ja vad ska man säga om honom!!?? Tänk om man kunde åka som han!!?? Säg nu inte detta till honom, han lär i sådant fall bli alldeles outhärdlig att handskas med... Näää, vet inte varför eller hur det har gått till, men han är faktiskt både en skön gamäng och en ödmjuk lirare, fast han är Djurgårdare... Han har visserligen haft en tuff uppväxt med oss tre bröder, ja fast jag har alltid varit den snälla och goa morbrodern...
Vad ska man säga om min egen utveckling eller vad man nu ska kalla det för, näää nån utveckling kan man knappast kalla det för, men jag tar mig ner och det utan större problem och dessutom har jag för det mesta koll på leget... Ja, iaf om jag får säga det själv och det får jag!! Det är ju min blogg, ja som tur är!!??
Annars är det precis som vanligt, dvs. att vi har det så in i h-vete bra att man aldrig vill åka hem!!!
Jag tror inte att alla förstår precis HUR JÄKLA BRA VI HAR DET OCH HUR NICE DET ÄR!!!!!???
Näää, nu väntar bastun på mig och självklart ett dopp i snön!!!!
Joddlarilej joddlarilaj och det med kylarspray!!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Men farmor da? Ar hon inte med er? Jag vet att hon inte aker skidor men har hon det bra?

Kram och bryt inga ben :)

2011-02-23 @ 18:44:50
URL: http://wollworld.wordpress.com
Postat av: elprof

KLart som f-n att jag missade gamm-tantelonan!! Hon mår alldeles ypperligt och har dessutom sovit gott i natt!!

Idag blir det hardcore-körning, 12-14 minus eventuellt lite nysnö och en jäkla känsla för svarta pister, ja och så joddlarmusik såklart!!

2011-02-24 @ 07:34:54
Postat av: syster yster

Vadå 12-14 grader du i Lördags när jag gick till jobbet var det faktiskt 22 grader kallt och det har varit typ runt det eller något mindre i veckan kallt som f-n kan jag säga och snöat har det gjort också.

Jag förstår mycket väl hur ni har det vi åkte ju upp förr och det var hur mysigt som helst är lite avis.

Kul att det går så bra för Julia och alla ni andra.

Kör försiktigt hem önskar syster yster

2011-02-24 @ 17:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0