Födelsedagsgris...

Hallå!

Jag vill börja med att gratulera min kära mor, tillika Lilla My, på hennes födelsedag, ja den var ju förstås igår, men ajg ahr haft det lite körigt ett tag och inte hunnit skriva så mycket...
Vi, familjen Woll i Malmö, ringde dock och som seden bringar, sjöng för henne igår, allt annat hade förstås varit katastrof!!?
En annan sak som jag bara måste ta upp är hur min kära syster tänkte...
Ja, när hon försökte hemlighålla mammas restaurantbesök och samtidigt skriver om det på min blogg!!???
En blogg som vår mor läser, ja om än kanske inte dagligen, men hyfsat kontinuerligt!!??
Hissen kanske inte gick ända upp i det läget...
Ja ja, mamma blev väldigt glad över detta besök och även för presenten, det förstod jag iaf.

Annars är det som sagt lite mycket nu...
Nadia, min kollega, är hemma och vårdar sina barn och det medför liksom lite dubbelarbete för en annan, något som självklart är och måste vara okay, men det blir ändå en del extraarbete som gör att saker som bloggandet inte alltid hinns med...
Fast å andra sidan är det ingen som sagt att jag "måste" uppdatera bloggen dagligen heller...
Nu har jag inte tid att skriva mer för denna gången, men ska försöka hinna med lite mer ikväll, men det efter allt annat som står på agendan, ni vet matlagning, läxläsning, hundrundor, massage osv...
Ha en underbar dag!!

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Nu är det spännande....

2011-02-01 @ 17:10:06
Postat av: mumin

Ok, I am confused.Perimetern.What is spännande? Have I missed something important?

Jag vet att vi alla 'fortfarande' väntar på den stora nyheten, men som jag sade..I am not holding my breath' on that one.So what is it?

Och inte trodde jag att 'Järnet affären' var nån hemlighet jag heller...oops, kanske jag till och med skrev My och frågade nåt, när jag skrev o tackade för lutfisken(som nu är ett minne blott).Can't remember.

Men hur som helst.

Din mamma (liksom hennes och min mamma)kan man bara inte hålla hemligheter från.Har du inte lärt dig det än, valp som du tydligen är än.Back to 'puppy training'!

Och nej, du behöver absolut inte skriva alla dagar. Jag trodde that rule was well established a looong time ago. So there.El P must be getting senile.Vad var det du sade om en hiss?

Se det positiva med frånvaron av din kollega.

Dina öron får en frist.

Här snöar det igen så man knappt kan se handen framför dig.Detta är number 1 storm.Number 2 arrives tomorrow.När allt är slut för denna gång har vi fått ungefär 50 cm till med snö.Och mycket mer kommer att komma, sade dom just i går kväll på nyheterna.

Det har med El Nino att göra tydligen.

I detta land byggs mycket officiella och business hus med platta tak, så nu rasar de med jämna mellanrum.Och inte en idiot skottar snö från dem som inte än rasat,kan ni förstå det.

För fan, sätt alla dessa massor arbetslösa män o kvinnor till snöarbete. Staten betalar ju dem redan nu, så få nåt tillbaks i alla fall.

Jag kan se varför folk protesterar i Egypten.Kanske det kommer att sprida sig över hit med. Mot våran regering och allt fan som de håller på med.

Men men, än har folk både mat och pengar.Kanske inte så bra mat(gör dem tjocka)och lite mindre pengar än förut, medan TV'n matar constantly med nakna kvinnor, och porr och absolut stupid films, så alla är besövda och nöjda..

Lite som i Rom och Paris för länge sen, och nu i mellan östern.

Oh man, hur kom jag hit.I am back on my soap box.

I aplogise.

Time to shovel snow. That will take care of my angry energy.

Chio.

2011-02-01 @ 19:21:24
Postat av: El Prof.

Hej Petimetern, Mumin och ni andra!

Petimetern, jag, den "senile" El Prof vill på detta sätt be om ursäkt för min "TOTALT SENILE OCH ORDBLINDA HÖNA" till Mumin...

Man lär inte behöva vara Einstein för att förstå att du åsyftade Smillans göromål, eller har jag fel!? Nää, trodde inte det heller...

Sen åter till Mumin...

Min kära gamle Mumin, JAG skrev om min syster, du vet hon, Syster Yster, Skrev på MIN blogg OM Övriga i familjens försök till att hemligahålla restaurantbesöket för VÅR mor, mormor, farmor och allat annat hon är till oss alla, detta ALLT utom MIN VETSKAP!!!

Vad du däremot har rätt i är att det redan är konstaterat att jag inte behöver skriva dagligen, fast det känns lite svårt, ja med tanke på Smillans dagbok och äventyr...

Sedan har vi nog båda konstaterat att våra Stater verkligen skulle kunna ha lite nytta av de arbetslösa, eller som du skrev, låt dom jobba, ja med saker som t.ex snöskottning!? Jag tror faktiskt att många verkligen hellre hade sökt "riktiga" jobb, ja allt för att slippa skottningen och allt annat man hade kunnat hitta på...

Nää, Nyheter!!

Mumin, du VET att jag älskar dig!!!?

2011-02-01 @ 22:13:53
Postat av: mumin

Of course I know you LOVE me. Doesn't everybody?

Men du Petimetern.Du skall inte blanda ihop de två bloggarna.

Gray Shadow would not like that at all.Even Pip and Tucker got a bit miffed at you.

'Nån ordning o reda skall det väl vara' jamade Pip!

Och Tuck instämde, fast det var lite svårt att förstå vad han sade för han hade munnen full of breakfast kibbles.

Men hej, MIN glada nyhet..det regnar i dag.Istället för snö.Den får de nånstans låångt borta från kusten..hi hi.Ja inte så långt kanske, men i alla fall.Inte här.

I take rain anytime.



2011-02-02 @ 18:22:09
Postat av: Bror P.

Petimetern, jag förstår vad du är ute efter dom är så inne i sina saker så dom tänker inte på att det kan uppfattas som en soppa.Mumin här är allt bra.

2011-02-02 @ 20:30:02
Postat av: Petimetern

Ja ni har rätt allihopa. Det var Smillans äventyr jag syftade på, men håller också med om att jag givetvis inte ska blanda ihop bloggarna. Sorry, sorry, sorry! Jag kan inte ens skylla på att det var en sen kväll denna kommentar skrevs (som det vanligtvis är när jag får tillgång till datorn - nu har övriga familjen t.o.m. börjat lägga beslag på min "ja ni vet vad" (man vill ju inte skryta när de finns så många pryltokiga på den här sidan).



För min del kan jag rapportera att det regnar i Hbg och att jag kommer hem till familjen lite mer normala tider nu för tiden när alla pengar är räknade för 2010. Har t.o.m. varit på ett antal träningspass och ett yogapass, nu när min hopprepsträning har lagt ned, och jag har fått se mig om efter nya träningsformer. Men jag saknar hopprepet trots allt, men får väl göra som Smillans matte och ta fram repet här hemma istället. Fast då är det nog någon som kommer rusande och säger "Akta parketten!...Akta taket!....". Nej, jag har det inte så lätt....



Ha det så gott alla (inkl Mumin - Jag tycker du är underbar!...trots att du klankar ner mig)!



2011-02-02 @ 21:16:30
Postat av: El Prof.

Du Petimetern, välkommen in i klubben för "de utsatta"...

Gamm-tanten menar kanske väl och ni måste förstå att hon är så gammal och skrupplig att inte själv vet vad hon gör eller har gjort... Jag är tämligen säker på att hon gjort liknande kommentarer, ja dvs. kommenterat på fel inlägg osv, MEN se det har tantelonan glömt bort, ja eller förnekar, mest troligt det sistnämnda...

Har ni förresten inte nått garage P, då skulle du kunna hoppa där!?

Och du kära bror, var snäll och blanda inte in mig i käringens doings... Jag förstod direkt, ja och höll med Petimetern!

Tänk den som hade en sån där platta...

Själv har jag införskaffat en Ericsson X-10 mini pro och den är alldeles perfekt för mig och mina syften, försök att få ner din Ipad i din ficka du... Jag é int alls bitter...

Nä nu é jag trött, ytterligare nya killar på prov och sålunda är det 12 stycken som de senaste 2 veckor anslutit till handbollen, jäkla VM-effekt... Nää jag skojade bara, det är hur ballt som helst!

Nu är det över 30 grabbar "nere" och tränar, värsta draget!!! Detta hjälper mig att somna relativt ovaggad...

God natzzzzzzzz

2011-02-02 @ 23:34:37
Postat av: mumin

Oh man..are all Swedes korkade?

Of course I 'got it'.

Look up the word 'sarcasm' in your dictionaries.

I really do start to think Gray Shadow,Pippin and Tucker are smarter than all of you put togeter.

Men 'gammal'..yes..'scrupplig'..definitely not.

Och jag vet vad jag sagt..och kommer ihåg det till och med...något man inte kan säga om El P.Hm.

Och 'bror P, kom du med så många kommentarer du vill. Jag ser inte precis nån kö formande för att skriva här inte.

Hm, men vad menar du med soppa?

Kallar du Smillans blog för soppa?

Oh oh..jag ser nackhåren gå upp på Tucker och Pip är färdig att anfalla .

But at least I still looove you all.

Passa er alla.

News Flash!!!

Det snöar.

2011-02-03 @ 06:29:57
Postat av: El Prof.

Yeah yeah what ever old gal!!

I agree about Smillans blogg, she would really have wanted a piece of his ass, in a figure of speach...

We´ve heard about your weather and hopefully it´ll pass your county, but then again, were is luck when you need it!?

2011-02-03 @ 17:46:04
Postat av: Petimetern

Nope, inget garage. Carport.



Nope igen. Den går inte ned i fickan. Är lite motvalls. Telefonen använder jag till att ringa med + något enstaka SMS och den går ned i fickan. Min kamera används till att fotografera samt att filma med och den går ner i en något större ficka. Ipaden används i soffan till att kolla mail, läsa "mina" 3 bloggar, surfa

samt FB. Var sak på sin plats.

2011-02-03 @ 22:44:04
Postat av: Petimetern

2011-02-03 @ 22:44:59
Postat av: El Prof.

Det är ju helt perfekt att hoppa rep i en carport!!

Ev. kanske du skulle införskaffa en skiva, typ byggplyfa att ha som underlag!?

Beach 2011 here you come!!?

2011-02-04 @ 06:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0