Ett hundliv... Frihetsdagen...

Voff!

Hur skönt som helst att åter få springa fritt, ja även om det innebär en viss risk med all trafik som är i denna stad!
Farmor, here I come, hoppas jag...
Hur har det då gått och hur kom jag ut!?
Den sista fråga är lätt att besvara och det med ett namn, Carl-Philip...
Oj oj oj, som jag lurade honom, ja även om det som sagt var ett lätt "byte", för allt jag behövde göra var att gnälla lite och påvisa att jag faktiskt behövde gå ut och kissa, resten är historia!!
Det var faktiskt på väg tillbaka till slottet, där det nu var fritt från buset, ja dom där knäppa legosoldaterna, eller vad det nu var för några? Slottet stormades igår och det var tydligen en enkel match att överta och säkra slottet, såklart med min hjälp!! Ja, jag berättade för en Polishund hur många och vart dom hade sina placeringar, sen var det en barnlek att inta själva byggnaden!!
Hur som helst, nu är jag på språng och har fått upp vittringen på, en snygg kill... nej just det, de vita stora båtarna! Jag hörde dessutom ett par riktigt höga signaler ljuda och dem kände jag igen från förra gången vi var i Stockholm och hos farmor!
Jag har sprungit längs vattnet, smart va!!?
Jag sprang förbi alla lite mindre stora och vita båtarna, ja dom ni berättade att det INTE var och har passerat en bro som går ut till Djurgården (tack Jakob!!) och det känner jag igen ifrån lillhuses tröjor och märken där hemma!
Husse säger att dom där Djurgårdarna borde stängas in i burar på Skansen och det såg jag också skyltar om, kanske skulle jag se om dom låst in dom där Djuren i burar!?
Nää, jag rusar vidare mot Lidingö och farmor istället!!
Jag har precis rundat ett ställe, ja där vattnet snabbt viker av och där, DÄR på andra sidan ser jag LIDINGÖN!!!
Jag känner igen husen där farbror Thomas och Faster Carin och Arne bor, JOOOHOOO!!!!
Fast det är rätt så långt dit...
Jag fortsätter att följa vattenlinjen, det har ju funkat hitintills och sen gäller det att INTE tappa Lidingön ur siktet!!
Nu ni, Pip och tucker, nu känns det bra må ni tro och nu ska jag bara hitta den där bron som leder till Lidingön!!?
Men kolla!! en dvärg Schnauzer, den måste jag hälsa på, hussen ser snäll ut...
Vi hörs senare, för nu är jag ju snart framme!!
farmors goda köttbullar, köttfärssåsen och hundgodiset, here I come!!!!
VOV VOV VOV!!!!

Kommentarer
Postat av: Mumin

Hej du Smillan...är du släkt med Mora-Nisse?

Ni har liksom lite samma tankegångar.

Har vi inte varnat dig för en hemkomst till Malmö med 'små-smillor' i bagaget !! Det händer så fort.

Pip the ladies man sitter här och nickar..och ler lite fånigt.Oh shut up Pip,stop it..don't even think it!Smillan is a 'lady' ,not a tart.

No I am not talking about cakes you fool.

Se vad jag har att dras med.

Anyway..vatten vägen var smart, och nu är du ju nästan där.Jätte skönt måste jag erkänna.

Var bara extra försiktig på Lidingö bron.Där kör de tvåbenta som om de vore in 'the Monte-Carlo' rallyt.

Ah, Pip säger no..'the Indy 500'.Mycket fräsigare tydligen.

Inte en aning hur han vet det.Oh of course, the TV.

Pip är fortfarande inte helt klar med era 'Legoknäktar' på slottet.

Han var så säker på att det hade med kravallerna i Egypten och göra.

Som jag berättade är han något av en 'ladies man', och har tjejer över hela världen som han håller kontact med.

Och 'Maggie' i London berättade om uppstånd där med Egypter..och 'Adelaide ' i Australien rapporterade samma sak därnere.Han har inte hört från dom andra han har contact med än så länge.Så de måste väl vara ok.

Men han är jätte orolig för sin kompis Izmi i Turkie. Fast hon bor inte var de värsta kravallerna tar plats.Så kanske han oroar sig för intet.Stackars Pip.Han är faktiskt gullig i alla fall och har ett stort hjärta.

Ok, här vankas kvällsmål hör jag,fast inte mat som farmors for sure.Men gott nog....Hm.

So I am off.

P and T.



2011-02-10 @ 01:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0