Ett hundliv... Domedagen...

Voff!

Nu har vi äntligen hittat ut, ja något som egentligen inte hade varit några som helst problem, ja dvs. om inte lill-prinsen dels gnällt så himla mycket om allt och dels om jag och inte denne lill-prins fått visa vägen!!
Nä, varför lyssna på en hund, en hund som fick ut dom ur fängelshålan till att börja med, ja när man kan lyssna på vad Carl-Philip har att säga, han har ju för Guds skull tagit en det ena och en det andra i navigations- och allt annat som en kunglighet kan få-diplom...
Jag skiter på hans diplom kan jag säga!!
The Grey Shadow är numera en grå skugga av sitt forna jag och hade det inte varit för Drottningen, som av någon outgrundlig anledning hade sin handväska full med fin choklad, hade jag nog blivit tvungen att ta en bit av den kungliga skinkan, ja prinsens alltså...
Nu ska jag berätta hur det ser ut där nere, inne, ja eller vart vi nu befann oss under dessa dagar??
Jag har hört husse och Rille (morrrr, ja jag är lite långsint beträffande honom och hans oförmåga att se mig senast... för hur kan man bara missa att se MIG!!? Helt sjukt...) ja hur som helst, har dom pratat om att det under Stockholm finns mängder med gångar, parkeringshus, ja som även kan användas i krigstid och då som skyddsrum osv. Sedan kan jag låta meddela att det finns en och annan råtta i denna stad, hujeda mig, dom var nästan större än mig!! Jag är visserligen en råtthund, ja så brukar husse säga iaf. men att jaga nått sånt äckligt som råttorna i Stockholm, nää helst inte, tacka vet jag kaninerna där hemma, dom är ju åtminstone normalstora...
Var och hur vi har rört oss osv. har jag ingen aning om, men till sist lyssnade iaf Drottningen på mig och kom med det otroligt genomtänkta förslaget att vi kanske skulle låta "den lilla rackaren", dvs. jag, gå före prinsen och se om hon kunde hitta ut... Det tog oss ungefär en halvtimme och sedan stod vi mitt i Gamla stan!!! Nu har vi blivit upphämtade av SÄPO och ligger just nu och njuter av god mat och läppjar på lite mjölk, ja du hörde rätt Pip!! Benet som jag har fått, hade antagligen fått Tucker att slå frivolter, Oh man!!!
De som intagit slottet är ett gäng Legoknektar, ja eller vad dom nu pratade om och dom vill störta Sverige har det sagts!!? SÄPO och Regeringen är lite förbryllade över varför dessa då givit sig på Kungafamiljen och inte någon som har makt? Hur som helst, en stormning är på gång och efter att vi berättat hur många och vart ungefär de befinner sig, lär det inte vålla särkillt stora bekymmer för den svenska styrkan...
Jag ska så snart som möjligt smita iväg och komma vidare med mitt, ja att hitta till farmor alltså!!
Men nu ska jag bara njuta av livet, ja och all den goda maten som Drottningen beordrat fram till mig, då hon verkligen uppskattade mitt arbete.
Jag har mer att berätta om min vistelse på slottet, ja och nere i katakomberna, men det får bli vid ett senare tillfälle, just nu vill jag bara ta mig en tupplur.
Tack för ert stöd!
Vov!

Kommentarer
Postat av: mumin

Legoknäktar?? Men varför i fredliga Sverige?

Men huvudsaken är att du fick dem ut.Well done!

Var glad att åtmistone drottningen lyssnade på dig.

De tvåbenta lyssnar varken på sig själv, eller nån annan av deras egen sort och absolut inte på en fyrbent.Dumma som dom är.

Mjölk och stora köttben..hm..inte dumt alls.

Kanske man skulle rymma i alla fall.Näeh inte heller.

Men du, Sverige boarna kan vara tacksamma att det är den äldsta dottern som tar över makten sä småningom,Victoria tror jag hon heter, för prinsen..ja han är ju för fasen totally dorky!

Ok, vila upp dig, 'men inte för länge' jamar Pip här bredvid mig..

Han blev helt salig när du nämnde 'råttorna'.

'I am going to Stockholm'..jamade han.

Hah, som om vi inte hade nog med råttor i Boston...stora jäklar.Uppe på gatorna till och med..mitt på dan.

Snuskiga djur..ush!

Oh by the way, Pip har en 'kattcompis'..actually a 'ladyfriend'..Pip är något av en 'ladies man',ifall du förstår vad jag menar nere i Lund, och när vi inte hörde av dig på så länge tog han kontact men henne...FrouFrou heter hon..vilket namn eh..och hon lovade att börja en 'jamkjedja' ifall vi inte hörde av dig.

Pip skall skriva henne nu och 'avbeställa' det hela.

Men kanske bra att veta om, ifall nåt går fel igen.

Nu hppas vi bara du äntligen hittar rätt till farmor.

Kom ihåg..Lidingö..Värta hamnen..Stora vita båtar!

Good Luck.

P and T.

2011-02-07 @ 19:13:15
Postat av: Smillan

Lidingö, Värtahamnen, Stora vita båtar, jättestora... I´ve got it!!

2011-02-08 @ 11:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0