Ett hundliv... Dag 31

VOFF!!
Fasiken att jag skulle missa farmors födelsedag, jag hade nog fått nått extra gott att äta då!!?
Hur som helst, jag har inte kunnat nå ut med mina meddelanden, vet vad dom gjort, men störningar har det varit!
Jag har arbetat som en Gnu, ja ller nått, under hela helgen, ja och fortsatt reta vakterna/militärerna med att sno åt mig av deras mat, hihihi.
Nu har jag en plan färdig, ja om nu bara Lester fattar vad han måste göra i allt detta!? Jag smög mig ner till hålorna och även om jag inte kunde ta mig ända fram, lyckades jag kommunicera med honom och jag hoppas att han fattar vad som krävs av honom när det väl är dags, något jag inte är helt säker på...
I kväll är det tänkt att jag förstör sambandscentralen, ja jag lärde mig det av att lyssna på vakterna att det hette så... Och, tack pippin och Tucker, fast jag tror att det var mest Pip som kom med förslaget att inte bita sönder sladdarna så länge kontakterna sitter i... Hur som helst, Ur med sladdarna, bita bita bita!! Sen iväg och starta en liten brasa i den västra flygeln, ja dom brukar elda i brasan där så det kommer jag fixa lätt!!? Detta kommer att hålla dem lite upptagna och då passar jag på att smita ner i fängelsehålorna och hoppa, klättra upp och ta ned nycklen till låset och sedan bör och här kommer det som kan bli problem, Lesters arbetsinsats in, dvs att han ska ha grävt en grop på insidan av dörren, som jag kan hyfsa av och sedan droppa nycklarna till någon av dem som finns där inne! Efter det tar vi oss ut via en lucka som jag hittat och sedan ut... Det enda kruxet är att jag inte är säker på vart denna gång leder, men jag hörde vattenskvalp när jag rekogniserade och hoppas att den leder ut från slottet!?
Så, håll alla tummarna för mig/oss i kväll när det blivit mörkt...
Vov.

Kommentarer
Postat av: mumin

Heavenly att höra av dig Grey Shadow.

Och mat har du hittat med.Det är jättebra, för du kommer att behöva alla kalorier du kan hitta, för er flyktfärd kommer kanske att end up i iskallt vatten.Om gången nu inte kommer ut till nån liten kaj kanske.

Pip har en theori att det är vatten i kloakrören du hörde!Men inte kan väl vattnet forssa hela tiden heller..eller.. sade du hur många soldater är där?

Du tycks ha läget väl i hand i alla fall.

Det enda som gjorde oss lite oroliga var dina ord..börja en liten brasa..! Lek inte med eld!

Pippin gjorde det med mattes jul ljus, och ser nu evigt lite 'förvånad' ut, med vänstra ögats fransar lite kortare och krulligare än det andra ögat.

Men du såg för rolig ut Pip, när det hände..heh heh!

Ouch! Don't take a hissy fit Pip, I did warn you, remember!

Så var jätte försiktig Gray Shadow, Ok.

Over and out.

P and T.

2011-02-01 @ 18:54:43
Postat av: mumin

Ok, andra natten och inget livsljud Grey Shadow?

Skall vi bli oroliga?Ja jag är orolig i alla fall.

Pip som vanligt tar det helt lugnt.Katter är nog väldigt olika till lynne mot oss hundar.

Fast lat har han inte varit, utan kollat läget i Egypten hela dagen på Tv'n.För enligt Pip beror läget därnere helt på hur dina militär vakter beter sig,och hur desperata de blir.

So move carefully.Don't under estimate them.

Han har också gått över din attack/rymningsplan så många gånger, att jag kommer att drömma om det i natt.Mardrömmar!

Men har ser inget fel på det.Enligt Pip, gäller det bara att vara tålmodig och vänta på det rätta tillfället.Så lyssna på'na.Han är inte så dum, fast han har lite översittar fasoner ibland.

Oops, här kommer han.

Tjing..you did not move fast enough 'tubby'..you didn't get me..la la lala!

Han hatar när jag kallar honom tjockis. Men han är lite rund faktiskt, och matte har honom på nån sorts diet mat för overweight adult cats.

Men han är snabb..oh så snabb och det är sällan jag kommer undan i tid,men tack vare min fina päls blir det inga allvarliga skador direkt.

Jaha,då sitter vi här och vi väntar vi med.

Jag kom på iden att skicka dig en liten vers, som jag såg i en av mattes tidningar...well wait Pip, jag kommer till det, som Pip läste för mig,för det kan han ju, and never let's me forget it!!!

Något att fördriva tiden med,medan du sitter och väntar på tillfället.

Ok, here goes.



BARK

As if no one can hear you.

CATCH

The ball on the fly.

LICK

Like there's no end to kissing

SLEEP

On a sofa nearby

Jump

Like the sky is the limit.

SIT

By the fire with friends

STAY

With the owner who loves you

RUN

Like the road never ends.



I really like it, and hope you'll like it too.

Nu söker Pippin nån ramsa för katter.

Good luck to that he he he.

Over and out.

May the force be with you!

P and T.

2011-02-03 @ 07:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0