Är du kompetent...

Hej!
Vet inte vad som händer, men så mycket tid att sitta vid datorn och skriva har inte synts till...
Till att börja med, en liten uppdatering, för allt vad det kan vara värt!?
Lovisa och moster Lena HAR varit i storstan, men bara sedan i torsdags och som Mumin redan skrivit, hon läser alla inlägg som en duktig liten flicka, ja eller nått och har således att det var hard core shoppning som gällde!!
Sorry morsan, det var inte läge att åka ut och hälsa på dig, de var uppbokade med en det ena och en det andra, ja så som att åka upp längs de runda väggarna på Globen t.ex. Nu är det snart bara jag och lotta som inte gjort denna tripp, nej, Saga är också kvar...
Sen detta med vad som skrivs och vilka hissar som går till vilken våning tänker jag lämna därhän...
Jag är övertygad om att Petimetern klara av att antingen vilja följa denna blogg, ja eller inse att det är en konstig familj det där och ge attan i att kommentera ytterligare... Däremot ser jag fram emot att få höra om hennes ev. fortsättning inom hopprepets värld!? Hoppas verkligen att det blir någon sådan, ja fortsättning alltså? Borde det inte finnas fler av er som vill fortsätta och således skulle ni kunna ta ett gemensamt tag i det, eller?

Åter till ämnet för dagen/kvällen och det lär inte sluta med detta inlägg heller, kan man tänka...
Vart var jag nu då...
Jo, jag skrev om Troed och hans dilemma att helt sonika inse att han faktiskt, i en kortare stund, faktiskt fick se sig som Omedvetet Inkompetent!! Detta övergick såklart i en medvetenhet, om än fortfarande inom inkompetent-sfären förstås...
För problemet, eller rättare sagt, verkligheten ter sig ju faktiskt så att, HADE världen stått stilla när och om man nått så långt som till att vara omedvetet kompetent, sker således inte heller någon utveckling!! Hänger ni med så långt? Nu ska jag "måla" en bild för er och sedan kanske jag hinner berätta vidare, ja eller så får det ske en annan dag, då denna inte på långa vägar är över...

Ni får tänka er tre kolumner, låt oss föra betäckningen 1,2 och 3 på dessa...

1                                  2                                            3
1800-tal och framåt...       1960-70-tal och framåt...           2000-tal...

Kraft=Energi                    Kunskap                                  Förståelse

Muskler                           Hjärna                                     Kommunikation

Materiellt                         Funktionalitet                           Värdering (tycka om...)
(Tungt eller långt
ifrån)

Stationära                       Långsiktiga                              Kortsiktiga

Ta över t.ex gård            Läsa för att tjäna pengar           Läsa för att det är kul
efter föräldrar                 och få det bättre                      Eller rent intresse

Jag tänker avsluta dagens session här och ge er lite tid för reflextion...
Den enda som verkar ha gjort något dylikt på förra inlägget, var Mumin!!
Således tilldelas härmed Mumin en guldstjärna i boken...
För er som inte skrivit nått om detta, behöver för den delen inte ha nån åsikt, men å andra sidan är det inget vi andra har den blekaste aning om...
I morgon, ja eller när det nu blir, kommer jag prata om AXE-växlar, Henri Loyd och då om Gore-tex, samt lite annat smått och gott, ja alltså inga godsaker inte, utan godsaker som Facebook och andra intressenter...
God natt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0