Är du kompetent, eller...

Hej!
Några korta sista ord i frågan kompetent eller...
Jag inser att "tittarsiffrorna" närmar sig katastrofalt låga vattenmärken...
Ta intryck - INTE uttrycka sig
FÖRSTÅELSE!!!
Djupare kunskap och då en självvald sådan...
Understanding, gemensam förståelse för saker...
Empati...

Det finns ett kunskapsförakt, ett förakt som man bör kringå, dvs. om nu "Nisse" vill läsa Nanoteknik, låt honom då göra det!!! Om "Nisse" vill förkovra sig och det oavsett till vad eller vilken inriktning, är det upp till honom och har han då kommit på nått bra eller nytt begrepp eller fördjupad kunskap inom ett område, ta då läradom av dennes kunskap istället för att förakta dem...
I frågan om utveckling, har samhället mycket mer att erbjuda, ja om man vill och väljer att följa strömmen, ja eller inte...
Tänk att du skulle vilja utveckla en produkt!?
Vem ska du fråga om vad som bör finnas med och t.ex vilka funktioner du bör ha med osv?
Frågar du dina vänner eller dina grannar i ditt område, lär du inte hamna långt utanför din egen tankesfär...
OM du istället frågar eller/och är ansluten till t.ex Facebook, finns möjligheten att få uppslag från människor som kan vara helt olika dig och dina tankegångar!?
Således bör alla vara och finnas med på Facebook, om inte annat för att ges möjligheten att få läsa andras tankar (om ni vill...)? För det kan faktiskt vara precis där man skriver om den där urkorkade funktionen på sin mobil eller att fönsterhissarna på en Renault grand scenic är kassa...

Om jag nu skulle försöka mig på att slutföra denna inläggsstafett?
Alla är vi till en början omedvetet inkompetenta, då det är grunden till utveckling...
Om man tror sig veta allt, är man defacto medvetet inkompetent och åt det finns inga botemedel...
Men om man nu vill utveklas och lära sig nya saker osv. måste man nu gå ifrån det man är van vid, eller om ni så vill, gå från att vara omedvetet kompetent till att vara omedvetet inkompetent, om än för en väldigt kort tid... Har man bara erkänt för sig själv eller för någon annan att man faktiskt inte har koll på detta (ja vad det nu månne vara) så kan det bara bli bättre!!

Nää, nu orkar jag inte skriva mer om detta, MEN jag tycker inte för den delen att ämnet är uttjatat eller ointressant, icke sa nicke, snarare tvärtom!!
Vi får väl se om någon av er och då pratar jag inte om dig Mumin, att du skriver är mer en regel än ett undantag och vilket härligt undantag du är!!! Jag blir lika glad varje gång du skriver och jag tror att vi är barn av samma skrot och korn... Vi skulle nog kunna sväva ut i någon form av ordbajseri och det utan några gränser, för man lever ju faktiskt bara en gång, ja åtminstone enligt mitt synsätt...
Ha en underbar eftermiddag och kväll!!

Hej hej hej, vänta lite nu, jag har ju helt missat att berätta om den lilla brisen som dragit fram över Skåne...
Vaknade i natt och funderade över huruvida taket eller takpannorna skulle vara intakta efter stormen och se det var dom, fast hua vad det blåste!! En förälder till vår målvakt (i handbollen) arbetar på SOS-centralen och de hade fått information om att det ute vid bron hade blåst upp till 36,7 m/s... Då gäller det att hålla i hatten...
I dag ska jag hämta min nya cykel, en mountain bike, en röd jättefin hoj!!! Sen är det slut på sötebrödsdagarna och allt bilkörande som varit, då jäklar i min låda blir det träning!!
Jag får försöka fotografera och lägga upp någ bild på den röda flamman!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0