Alla hjärtanes...

Hej hej hallå!!
Nu är det äntligen måndag och jag får tillfredställa mitt blogg och Facebook-begär, ja åtminstone lite, för det är tänkt att jag även ska jobba...
Usch va beroende av att vara uppkopplad man är, ja eller i allafall jag är!? Eller så borde jag säga att jag blivit...
Helgen har varit kanon, ja förutom defacto att killarna förlorade i lördags, men ändå gjorde framsteg, fast tillbakagång på andra punkter... Ja ja, det är bara att bryta ihop och komma igen!!
Sista arbetsveckan innan den så hett efterlängtade skidresan och det gäller samtliga familjemedlemmar, ja förutom då kanske Smillan, men hon är lyckligt ovetandes om att vi ska bort och hon vara hos Karlssons!!! Det är inget fel att behöva bo en vecka hos Karlssons, men jag oroar mig lite för hur människorna i denn Karlssonska familjen ska orka med Emmets dumdristighet att var PÅ Smillan hela tiden och hur då Smillan i sin tur jagar honom... Jag tror att hon till stor del tycker att det är roligt, men att det kan komma att ryka en och annan tofs från Emmets päls när hon tröttnat!!??
Bilen är fix och färdig, takboxen på plats, en av bilstolarna urplockade, bilen är tvättad och dammsugen... Nu återstår endast en "liten" mängd packning, sex glada laxar och defacto att det blir söndag morgon och det ruskigt tidigt!! Vi tänker oss på att försöka ge oss iväg runt 04.30 på söndagsmorgonen, dels för att det är dryga 80 mil att köra och dels för att ju tidigare vi kommer iväg, desto mindre traffik har vi att tampas med och skåningar, samt framför allt danskar kan jag vara utan i tarffiken, JAG LOVAR!!!!

Nu höll jag nästan på att glömma bort att önska alla en trevlig alla hjärtansdag!!!
Jag tycker inte att man behöver konsumera så mycket, ja dvs. att köpa en massa presenter och så, kanske lite blomster och en god middag är att föredra, ja för min del!! Ikväll, ja när alla kommit hem från alla träningar och så, då ska vi smaska i oss våfflor, hjärtformade!!! Och på bordet kommer det att stå ett fång med röda rosor!!
Näpp. nu är det arbete!!
Ha en riktigt skön vecka och ta nu hand om varandra!!

Kommentarer
Postat av: farmor

Jag trodde Smillan skulle med till fjällen.

Är det för långt för henne.

Hoppas bara att det inte blir så jätte kallt,här var det 18 i morse,men soligt o vindstilla.

En trevlig Alla Hjärtans dag till er alla.

2011-02-14 @ 09:41:19
Postat av: Mumin

Det trodde jag med.Och vilka är de 6 'laxarna' om inte hon räknas med?

Ni tycks ha fått den extrema kylan vi hade här för ett tag sen.

Med varma kläder och Vitalis i bagaget kommer ni att ha en underbar vecka.

Är uppe mycket extra tidigt för mig.Men Nina skadade knät riktigt illa, så jag lovade köra flickorna till och från skolan.

Vi hade en härlig födelsedag fest i går, med jättefina lax smörgåsar och tårta, vin,liqeur och kaffe såklart.

Helga hade varit stolt över hennes konstskaper minsann, och du med My.

På Fredag gick en kompis och jag över gatan till en liten fin bar, och festade till midnatt.It was the party of the century.Tack o lov det vara bara att rulla ut från en dörr och in i våran egen.Mer hade vi nog inte kunnat göra.Annars hade de hittat oss sittande på trottoarkanten på morgonen efter.

Vi skall till samma bar nästa söndag.Då blir det Oscars Gala där.Tjohej.Lång klänning o frack sade om!

Men inte jag.Men måste hitta nåt glittrigt väl.

Min kompis har redan dragit fram sin gamla 'brudklänning'!!!??? Hon är 72!!!!

Syster Yster, wish you were here.This will be the kind of party where you would shine.

Gotta go.

HAPPY VALENTINES DAY EVERYBODY.

I am babysitting.Men vi skall göra nåt kul, for sure.

2011-02-14 @ 11:40:51
Postat av: Josephine

Grattis pa karleksdagen!!! :)

2011-02-14 @ 14:21:53
URL: http://wollworld.wordpress.com
Postat av: el prof

Smillan är inte välkommen i stugan, hundfritt!!

Jagv tror inte att det kommer bli så kallt och OM så är fallet, får vi väl hitta nått att värma oss med...

6 "laxar", det är vår familj och Jakobs kompis Timothy!! Det ä på tiden att han får komma med på en dylik resa, fan grabben har aldrig klämt lagg...

Du Mumin, du är ju den starkast glimrande stjärnan jag känner, fan du kan gå i vilka "trasor" som helst och ändå vara centrum i Universum!!!

Riktigt roligt att höra om dina bravader och jag är säker på att de som har stället, mer än välkomnar dig, det lär dra folk...

Jossan, right back at you!!

2011-02-14 @ 15:08:12
Postat av: syster yster

Vill också önska alla på Alla Hjärtans Dag en riktigt trevlig kväll.

Du Mumin jag tror säkert att jag skulle platsa skulle vara riktigt roligt att festa ordentligt med dig tror att vi skulle ha jätteroligt, eftersom vi är lika tokiga bägge.

ha en trevlig kväll önskar syster yster

2011-02-14 @ 17:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0