Back in bus...

Hallå där!

Efter några dagar i Budapest, helt avskuren från omvärlden, är jag åter på plats och gissa om det är skönt!?
Fy f-n för bortskämda "ungar"... Ja dessa "ungar" är visserligen 23 och 29, MEN vilket jäkla gnäll om en det ena och en det andra!!!
När jag lämnade Budapest hoppas jag att de iaf förstod VAD deras uppdrag var/är, de är ju kvar till fredag, samt att de faktiskt är där i egenskap av representanter för Malmö Stad...
Den ena ville inte praktisera i den klädesbutiken som vår Ungernkontakt förmedlade, utan gick helt sonika ut därifrån först... Jag gick sedermera efter och förklarade, på ett alldeles för snällt vis, vad som gällde och efter en del om och men gick hon med på att åtminstone prova... Efteråt var allt bra igen... Den andra tjejen (29-åringen) skulle få jobba med en fotograf och hon var av inställningen, Om jag inte gillar honom, kommer jag inte gå dit igen... Även hon trivdes på och med sin praktik, MEN gnällde lite över att hon var trött i benen, samt att fotografen pratade mycket om politik. Hon var dock nöjd med allt hon fått lära sig under dagen!
På eftermiddagen var vi på lite sightseeing och gick bl.a upp till "Frihetsstatyn", ja den yngre av tjejerna orkade inte gå ända upp och det ogillades, bl.a för att det inte är helt ofarligt i Budapest (enligt den elev som tidigare besökt Malmö och var vår ledsagare). Hon vägrade att gå ända upp och när vi varit uppe och skulle "plocka" henne på väg ner (hon var nästan ända uppe!?),ja då var hon borta!!!?? Hon hade gått ner... Vi var rätt så oroliga ett tag, hon hade ingen mobil som vi kunde nå henne på... Dessa båda var/är mest där för att festa och ha roligt, något som vår projektledare (i synnerhet) och jag sagt ungefär ett tusental gånger...
Jag kan säga som så, jag sov inte så mycket under dessa dagarna/nätterna, det är skönt att vara hemma igen!!!!!
Jag skulle kunna berätta mer, men jag tror att ni fattat galoppen!!?
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Kan tänka mig att det inte vart så värst mycket att titta på för din del, ja förutom "ungarna" då.

Kan tänka mig att det är skönt å va hemmish igen. Nu får dom klara sig helt själva, dvs. klara sig hem själva på fyllan å villa.....



Här hemma e allt bra, det bara lunkar på lixom. Ska jobba i morgon kväll med å spela lounge musik på Fredriks jobb. Någon slags kund bjudning.

Ska försöka höra av mig SNART :)



Puss sålänge

2011-04-13 @ 18:43:58
Postat av: AC

Tjao! Det är en jobbresa du varit på? Låter som väldigt bestämda ungar ;)

2011-04-14 @ 13:27:54
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: El Prof

Bestämda!!?? Försök hellre med bortskämda och ohyfsade, kanske rent av odrägliga...

Dessutom misskötte de sig så pass att de fick åka hem en dag tidigare, mest för att statuera exempel!

2011-04-18 @ 10:35:43
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0