Val, val och (surprice) VAL...

Tjenaballouba!

Så har man då gjort sin samhälleliga plikt och röstat och det hoppas jag verkligen att ni ALLA också gjort!!?
Vad man röstar på är kanske av mindre vikt, ja om man nu inte röstar på ett parti som jag helst ser stannar kvar ute i kylan och om ni tänkt er rösta på detta parti, hoppas jag att ni INTE röstat...
Om vi säger som så, hoppas jag att Alliansen ges chansen till ytterligare fyra år, först då kan man se Om de kan leverera vad de säger att de kan? Sossarna har haft många, många år på sig och har visserligen inte gjort bort sig, men heller inget jag så där direkt höjer till skyarna...
Jag tror inte att det är det lättaste att styra ett land och det i både upp- och nedgångar... Det är ju inte politikerna i Sverige som direkt styr världsekonomin och går konjunkturen nedåt, ja då gör den det även i detta lilla land...
Det är skeenden som inget parti eller regering kan göra så himla mycket åt, men däremot hur man agerar utifrån defacto att ett land hamnar i en lågkonjunktur eller dylikt. Hur gör man för att lindra fallen för folket och landet? Vilket ser partiet som viktigast, landet eller folket? Finns det några skillnader mellan ett land och dess folk? Själv tror jag på att man, i den mån man kan, satsar sig ur en kris, dvs. försöker få igång landets ekonomi och dess folk, annars är och blir det lätt skit av allt...
Annars är allt som det ska, Morgonprommis med Lotta, Smillan och Viggo! Viggo var vår inneboende under natten och det var med skräckblandad känsla som jag vaknade till i natt och fick "Simon-känslor" i näsan, bara det att Viggo släpper fisar som var lika illa som Simpans, dvs. allt annat än parfymdoft...
Jag hann med att lira 9 hål under dagen och det gick faktiskt bättre än väntat, trots hård vind och defacto att jag inte lirat på fyra veckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0